Første svangerskapskontroll 8+3 (eller 8+4)
I dag var jeg på første svangerskapskontroll
Det gikk veldig fint og jordmor virket hyggelig. Fått masse ark jeg må ta vare på
hvorfor er ikke alt digitalt?
Skal ta blodprøver når jeg kommer til 10. Også er ikke neste time hos jordmor før i uke 24 i utgangspunktet, men hun sa at vi godt kunne ta en til time etter TUL. Det vil jeg sikkert
Kontrollen varte en hel time, men det føltes fort!
Helsekort fylt ut, blodprøver bestilt, blitt henvist til TUL osv.
Har kjøpt bio-oil og gravid-vennlig salami i dag for å feire at jeg har kommet så langt
Har en bbhugme-pute i skapet (fra første mislykkede svangerskap) som jeg faktisk har vært fristet til å ta frem allerede. Jeg sover alltid på magen, men puppene gjør vondt så det er ikke godt lengre. Så tenkte puten kan hjelpe meg i overgangen fra magesoving til sidesoving
I morgen er det ultralyd på sykehuset!
Nervøs, men håper på det beste. Om alt er bra, så regner jeg med at jeg ikke får flere ekstra ultralyder offentlig. Så da blir jo evt neste otul. Jordmor sa de likte å ta den etter fullgåtte uke 13.
Har snakket med en privat lege i byen min som går med på å ta blodprøve som jeg kan sende inn til privat nipt selv. Skal bestille time til det og kit fra ultralydklinikken.dk i morgen om alt er fint på ultralyden.