Ariell98 sin dagbok

Så herlig å se! Nydelig strek :) Kjenner SÅ igjen følelsen av at man tror man blør de første ukene. Var skråsikker på det flere ganger. Bare å nyte graviditeten, for du er gravid!! Ingen skal ta sorgene på forskudd :D Er så deilig å leve på den skyen! Fortsatt god søndag :Heartpink
 
I dag så var det litt blod når jeg våknet, og litt spotting ila dagen :banghead: håper det er uskyldig.
Testene stiger jo fortsatt, så har litt håp enda.
Slik spontanabortene har foregått for meg før, så har jeg spottet litt før det så har gitt seg i et par dager. Så har det begynt for fullt. Men testene har da også stagnert fra jeg begynte å spotte.

IMG_20230529_204753860.jpg

De to siste er fra i dag, 14 dpo morgen og kveld

14 dpo betyr jo at jeg er 4+0 nå, så det er jo litt gøy :)
 
I dag var test streken sterkere enn kontrollen faktisk :p dette er jo fortsatt tidligtester da.
IMG_20230602_220423484.jpg

Ikke noe særlig poeng å teste videre med disse nå tror jeg. Neste blir cb digital med uker, håper på 3+

Noen med erfaring med make sure tidligtester vs vanlig som kan si noe om forskjellen? Hadde dette vært en vanlig så hadde jeg jo tenkt at dette kunne muligens bli 3+ snart, men siden det er tidligtester så aner jeg ikke...

4+4
 
IMG_20230605_162005515.jpg

5+0 i dag :Heartred Tok digital i dag etter jobb.
Jeg har aldri fått 3+ før. Det meste jeg har fått var 2-3 i det første svangerskapet. Samboer og jeg er håpefulle!

Jeg vil bare si at jeg var helt overbevist om at jeg hadde mistet i dag før jeg kom hjem og fikk denne testen. Jeg gråt på jobb et par ganger mens jeg kjørte firmabilen min, og måtte kjøre ut i en busslomme for å samle meg. Kjenner på så utrolig mye stress og angst. Kjenner meg redd og ukomfortabel i kroppen min. Kroppen min og jeg er på en måte fiender, jeg må liksom kjempe for å beskytte fosteret fra meg selv... (Vet det ikke gir mening, det bare føles sånn). Og hormonene hjelper ikke på humøret for å si det sånn! :wtf:

Jeg burde sikkert ta kontakt med Amathea, fikk anbefalt de av lege etter første SA. Vanskelige følelser :(

I morgen er det legetime! Vil spørre om å få måle hcg pga ekstremt stress rundt det hele. Og ekstra tidlig ultralyd i kanskje ute 8 ish. Føler jeg fortjener det:smiley-angelic002 hvis ikke blir det privat. Kan ikke leve på dette viset til uke 13 liksom! Og så får jeg bestille time hos jordmor da. Det sitter litt langt inne, for jeg husker hvor kjipt det var å ringe å avlyse...

Også har jeg lovet meg selv å slutte å teste etter 3+... Så vi får se:hilarious:
 
Jeg skal ta hcg-blodprøver i morgen og mandag. Så da får jeg jo ikke vite resultatet før om en uke!
Jeg blør ikke nå, det ga seg fort. Men det var det som skjedde i hvertfall første spontanabort. Da stoppa det opp i noen dager før det begynte igjen.
Synes testen ser fin ut, men de har jo vært max positiv siden ca 4+4, så er ikke så stor forskjell som jeg kan se. Sikkert fordi det er tidligtester?
Fikk jo 3+ i går, og hadde 2-3 to dager før det. Så det har steget mellom lørdag og mandag i allefall.
Prøver å holde håpet oppe :Heartred
Håper det er uskyldig!! :smiley-angelic001
 
Håper det bare var en uskyldig blødning :Heartred Men skjønner det blir kjipe dager for deg nå å vente på å få tatt stigningsprøve og resulterer på den.

Krysser fingrene for deg :Heartred
 
I dag var jeg så utålmodig og dum altså :hilarious: Fikk det for meg at jeg skulle ta den andre digitale jeg hadde liggende. Tenkte at da fikk jeg vel 2-3 og da kan jeg begynne å akseptere det. Tenkte liksom ikke hva jeg skulle gjøre om jeg fortsatt fikk 3+. Men det fikk jeg jo :facepalm: så nå har jeg liksom ikke noe ny informasjon annet enn at hcg har ikke sunket dramatisk enda. På to dager. Så er vel egentlig som forventa uansett om det går bra eller dårlig? :hilarious: skulle ha spart den til helga i det minste.
Men jeg var liksom så forberedt på 2-3 for jeg er så pessimist lol. Men det er jo alltid godt å se det displayet vise 3+ i alle fall!
 
Si Hallo til min  tredje 3+ på en uke :hilarious: jeg fikk så dårlig følelse i dag også angret jeg på at jeg ikke sparte den digitale jeg hadde så jeg kunne ta den i dag. Regner med dette betyr at hcg ikke har sunket i hvertfall. Vet det ikke er sånn her man måler stigning :wtf: Resultatet på blodprøvene er jo uansett viktigere, da får jeg jo målt stigningen nøyaktig. Men var overbevist om at den skulle vise 2-3 i dag, så jeg er positivt overrasket :Heartred
IMG_20230610_192733077.jpg
 
Tja... I dag blør jeg jo igjen :( litt mer enn jeg blødde på tirsdag denne gangen. Vet ikke om det har stoppet helt opp eller ikke. Men det føles ikke bra ut. Føles litt som starten på mensen :sad010Hater denne lange ventetiden på svar eller evt en ordentlig bødning!
 
Jeg har fått resultatene fra blodprøvene jeg tok på onsdag og mandag! 15204 på onsdag og 48129 i går. Så løpet er ikke kjørt??? :eek:

La verdiene inn i en slik kalkulator:
Screenshot_20230613-160709~2.png



Ellers har jeg ikke blødd noe mer, det stoppet like fort som det begynte. Så håper det ikke var noe. Kanskje bivirkning av Lutinus? Håper det:smiley-angelic001

Litt lite symptomer. Har hatt er par dager jeg var ganske kvalm, men det ga seg. Da ble jeg jo så nervøs siden det ga seg da.. men har fortsatt lite matlyst og er kvalm i sånn 20 min når jeg står opp:wtf:

Spennende i alle fall! :Heartred
 
Har nå blitt innkalt til ultralyd hos mitt lokale sykehus på mandag! Når jeg var hos legen forrige uke så purte jeg om hun kunne henvise meg, men hun sa det kan være de avviser om prøvene steg (som de gjorde). Men hun må ha sendt inn henvisning uansett :)

Veldig nervøs kjenner jeg :arghh: Har fått en sånn frykt for blæremola pga ganske høy hcg og de små blødningene jeg har hatt... Men da får vi vite sikkert på mandag allerede. Så jeg må bare holde ut til da :):Heartred


:Heartblue:Heartred:Heartpink tenker positive tanker :Heartblue:Heartred:Heartpink
 
Jeg har en fantastisk nyhet å dele :Heartred
IMG_20230619_114902913.jpg

Hjertet slår og fosteret er målt til 7+1 :Heartred
Helt satt ut nå... Føltes ikke ekte når jeg lå der og så lille hjertet som slo :Heartred:)
Spurte om han så hvorfor jeg hadde blødd, men han kunne ikke se noe unormalt. Fikk ny time om to uker, så vi kunne se at det utviklet seg normalt. Han sa at det er kjempegode sjanser for at det går bra når det ser så fint ut i uke 7:Heartred

Tenk hvis jeg skal bli mamma i februar. Det er første gang jeg har turt å la meg selv tenke det.
 
Jeg har en fantastisk nyhet å dele :Heartred
Vis vedlegget 408196
Hjertet slår og fosteret er målt til 7+1 :Heartred
Helt satt ut nå... Føltes ikke ekte når jeg lå der og så lille hjertet som slo :Heartred:)
Spurte om han så hvorfor jeg hadde blødd, men han kunne ikke se noe unormalt. Fikk ny time om to uker, så vi kunne se at det utviklet seg normalt. Han sa at det er kjempegode sjanser for at det går bra når det ser så fint ut i uke 7:Heartred

Tenk hvis jeg skal bli mamma i februar. Det er første gang jeg har turt å la meg selv tenke det.

For en deilig følelse å høre hjerte slå ❤️ hurra!
 
Første svangerskapskontroll 8+3 (eller 8+4)
I dag var jeg på første svangerskapskontroll :)Det gikk veldig fint og jordmor virket hyggelig. Fått masse ark jeg må ta vare på :dead: hvorfor er ikke alt digitalt? :hilarious:
Skal ta blodprøver når jeg kommer til 10. Også er ikke neste time hos jordmor før i uke 24 i utgangspunktet, men hun sa at vi godt kunne ta en til time etter TUL. Det vil jeg sikkert :)
Kontrollen varte en hel time, men det føltes fort!
Helsekort fylt ut, blodprøver bestilt, blitt henvist til TUL osv.

Har kjøpt bio-oil og gravid-vennlig salami i dag for å feire at jeg har kommet så langt :Heartpink Har en bbhugme-pute i skapet (fra første mislykkede svangerskap) som jeg faktisk har vært fristet til å ta frem allerede. Jeg sover alltid på magen, men puppene gjør vondt så det er ikke godt lengre. Så tenkte puten kan hjelpe meg i overgangen fra magesoving til sidesoving :hilarious:

I morgen er det ultralyd på sykehuset! :Heartred Nervøs, men håper på det beste. Om alt er bra, så regner jeg med at jeg ikke får flere ekstra ultralyder offentlig. Så da blir jo evt neste otul. Jordmor sa de likte å ta den etter fullgåtte uke 13.

Har snakket med en privat lege i byen min som går med på å ta blodprøve som jeg kan sende inn til privat nipt selv. Skal bestille time til det og kit fra ultralydklinikken.dk i morgen om alt er fint på ultralyden.
 
Ultralyd 8+4
Herregud så nervøs jeg var :dead: men det gikk fint!!! Så letta :Heartpink
16881160519462422908721097030238.jpg


Nå blir det kun ordinær oppfølging.
Han sa den målte sånn 1,5 cm tror jeg men han sa ikke hva det tilsvarte da. Bare at det så kjempebra ut. Så får stole på det hehe :p så går fortsatt ut fra min opprinnelige termin beregnet fra eggløsning.

Har bestilt NIPT-kit i dag, håper den kommer ila neste uke.

Her er side by side fra forrige gang:
1688116391899266572791309899989.jpg

Se så stor!!
Ps... Er den ikke på motsatt side nå? Er det normalt?:eek: eller blir jeg lurt av hvordan bildet er tatt?
 
10+0
Nipt-kit kom i forrige uke, men det ble plutselig mye krøll med å få logistikken til å gå opp da pakken med blodprøvene må hentes av sjåfør på privat adresse og kan ikke leveres inn til service point :dead:
Så da skal prøvene tas på torsdag, da er jeg 10+3 og får vel svaret to uker etter det. Jaja!

Har fortalt nærmeste leder om graviditeten i dag, for jeg sleit med å forklare hvorfor jeg trengte fri på kort varsel (til blodprøvene osv). Er jo litt upopulært å be om fri fra jobben bare noen dager i forveien... Det gikk fint da. Med herregud så nervøs jeg ble før jeg sa det! Han bare "hva har du gjort....":hilarious:

Symptomer: utrooolig trøtt. Har ingenting til overs etter jobb. Litt kvalm, men det er blitt litt bedre? Såre og større bryster :) veldig glad i sure føtter som man plukker i smågodt ;) og de sure ferskenringene også!!

Fått time til OTUL 26.juli når jeg er 12+2 :)
 
Back
Topp