April 2025

Jeg fikk nok litt smått panikk og var skikkelig i kjelleren i går kveld og natt. Jeg tenker litt klarere i dag. Litt.

Jeg vil bare beklage at det ble litt mye fra meg. Jeg tok alle sorger på forskudd og havnet i en vond spiral... Jeg håper alt blir litt klarere etter vi har fått spurt om alt på timen i morgen.

Beklager igjen :Heartpink
Husk det er absolutt ingenting å beklage seg for❤️Vi er for det meste veldig like på akkurat dette der.

Da er egguttak nr 1 ferdig. Fy f** så vondt det var, selv med lokalbedøvelse. Grein meg igjennom hele uttaket, men hadde heldigvis bare søte sykepleiere, lege og embryolog som støttet så godt de kunne :Heartpink følte meg veldig sett og ivaretatt i Porsgrunn.
12 egg ble hentet ut, og er fornøyd med det. Nå gjenstår jo bare selve ventingen, og dersom jeg ikke hører noe innen innsett på fredag, skal jeg være fornøyd :smiley-ashamed004
Det blir (hvis alt går som det skal) satt inn en 3-dagers, og dermed blir de mulige resterende dyrket til blastocyster før de legges på frys. Hjelpes, for en emosjonell berg- og dalbane dette er.
12 egg er veldig bra❤️Heier på deg!

Jeg fikk nok litt smått panikk og var skikkelig i kjelleren i går kveld og natt. Jeg tenker litt klarere i dag. Litt.

Jeg vil bare beklage at det ble litt mye fra meg. Jeg tok alle sorger på forskudd og havnet i en vond spiral... Jeg håper alt blir litt klarere etter vi har fått spurt om alt på timen i morgen.

Det er veldig forståelig i den situasjonen du står i. Vi er her og lytter når du trenger. Jeg håper virkelig dere finner løsninger og at dere får god hjelp framover fra nå av.

Jeg er helt i sjokk, har ikke ord engang! Håper du får masse gode svar i morgen :Heartpink

Det er da absolutt ingenting å beklage! Skjønner kjempe godt at det er et skikkelig tankekjør. Utrolig leit at det har skjedd så mye feil. Lykke til i morgen :Heartpink Håper virkelig alt løser seg for dere:Heartpink

Faen, ser ut som nok en tidlig eggløsning for meg. Eggløsningsslim på dag 7. forrige syklus fikk jeg det på dag 6, og el på dag 9. Jeg forstår ikke hva som skjer med kroppen min. Amh er normal, og før IVF var syklusen normal, stabil og pålitelig. Nå vokser folliklene mine som om de var på speed - 26mm på dag 7 i forrige syklus. Jeg kommer vel aldri til å bli gravid med en kropp som oppfører seg mer og mer koko?!

Oi! Blir innsett på mandag. Endret plan: Utrogestan 400 mg, ikke Cyclogest. Begynner på prednisolon og albyl-e i dag også.

Når pleier dere forresten å ta albyl-e og prednisolon? Mistenker at jeg kan bli litt giret før jeg legger meg på grunn av prednisolon. Tror jeg skal ta det på morgen fra i morgen. Eller ettermiddag? Og hva med albyl-e?

Hadde visst eggløsning i går, og legen fant ingen follikler som var store nok til at det lønnet seg å ta ovitrelle sidenjeg hadde eggløsning i går. Får stole på det. Noen andre som ikke har tatt Ovitrelle før innsett og det har gått bra? :bag: Tjukk og fin slimhinne da. Det har de ikke sagt før. :joyful:

Last edited:
Oi! Blir innsett på mandag. Endret plan: Utrogestan 400 mg, ikke Cyclogest. Begynner på prednisolon og albyl-e i dag også.

Når pleier dere forresten å ta albyl-e og prednisolon? Mistenker at jeg kan bli litt giret før jeg legger meg på grunn av prednisolon. Tror jeg skal ta det på morgen fra i morgen. Eller ettermiddag? Og hva med albyl-e?

Hadde visst eggløsning i går, og legen fant ingen follikler som var store nok til at det lønnet seg å ta ovitrelle sidenjeg hadde eggløsning i går. Får stole på det. Noen andre som ikke har tatt Ovitrelle før innsett og det har gått bra? :bag: Tjukk og fin slimhinne da. Det har de ikke sagt før. :joyful:
Masse lykke til! :Heartred Jeg har aldri tatt prednisolon eller albyl-e selv, men har hørt man kan bli våken av prednisolon så mange tar det på morgenen av den grunn for å forstyrre søvnen minst mulig. Så lenge man tar Albyl-e ca samme tid hver dag så burde den jo få en stødig konsentrasjon i kroppen, så gjør nok ikke så mye akkurat når den tas :happy:
Jeg tok ikke Ovitrelle før innsettet nå, men vet jo ikke hvordan det går enda da :bag::oops:

Hvor smertepreget har dere vært etter uttak? Igår sleit jeg med å gå, men idag har jeg gått en middels lang tur. Har dog smerter både ved eggstokkene, og en skikkelig tunghet I livmora, samt smerter som stråler helt opp i mellomgulvet. Noe virker å være luftsmerter (er sjukt oppblåst og o_O), men føler liksom at livmora og smertene "hopper" i takt med hvordan jeg går/står :smiley-ashamed004 fortsatt noe blødning, men virker kun å være rester idag..

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra klinikken, men det sto i skrivet at de kan varsle fra om ingen embryoer så sent som morgenen for innsett, så fortsetter å krysse fingrene..

Hvor smertepreget har dere vært etter uttak? Igår sleit jeg med å gå, men idag har jeg gått en middels lang tur. Har dog smerter både ved eggstokkene, og en skikkelig tunghet I livmora, samt smerter som stråler helt opp i mellomgulvet. Noe virker å være luftsmerter (er sjukt oppblåst og o_O), men føler liksom at livmora og smertene "hopper" i takt med hvordan jeg går/står :smiley-ashamed004 fortsatt noe blødning, men virker kun å være rester idag..

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra klinikken, men det sto i skrivet at de kan varsle fra om ingen embryoer så sent som morgenen for innsett, så fortsetter å krysse fingrene..
Det har pleid å være verst dagen etter uttak for min del. Det er litt som du beskriver her. Husker siste uttaket, da lå jeg og vurderte å ringe sykehuset og spørre hvor vondt det er normalt å ha. Men det roet seg igjen og jeg endte opp med å ikke ringe. Er du usikker så er det bare å ringe dem.

Det har pleid å være verst dagen etter uttak for min del. Det er litt som du beskriver her. Husker siste uttaket, da lå jeg og vurderte å ringe sykehuset og spørre hvor vondt det er normalt å ha. Men det roet seg igjen og jeg endte opp med å ikke ringe. Er du usikker så er det bare å ringe dem.
Er ikke direkte bekymret, men mer nysgjerrig på om flere opplever det på samme måte, fordi det er en så rar type smerte som er vanskelig å beskrive. Er bare gira på at den skal gi seg asap :hilarious:

Har forøvrig startet med å teste ned ovitrelle, slik at jeg vet når den er ute av systemet. Har såklart kjøpt 20 tester:smiley-ashamed004

Hvordan gikk det i dag @fix ? :Heartpink
Takk for at du spør :Heartpink

Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg syns det gikk.. Jeg gråt mye og vi hadde ikke noen god opplevelse med legen vi var hos.. Vi ble uansett satt opp til uttak på fredag og innsett neste onsdag, så får vi bare krysse fingrene. Selvom vi føler det er forgjeves. Skal ta opp alt med de når jeg er litt klarere i hodet...Nå har gråten og panikken gått over til likegyldighet og jeg føler meg helt flat..og enormt sliten.. vi fikk heller ikke vite antall follikler denne gangen eller når jeg skulle sette ovitrelle ol.. fikk heldigvis sykepleieren til å spørre han så vi fikk et svar på ovitrelle ihvertfall.

Deg da? Hvordan går det med deg? :Heartpink

Masse lykke til! :Heartred Jeg har aldri tatt prednisolon eller albyl-e selv, men har hørt man kan bli våken av prednisolon så mange tar det på morgenen av den grunn for å forstyrre søvnen minst mulig. Så lenge man tar Albyl-e ca samme tid hver dag så burde den jo få en stødig konsentrasjon i kroppen, så gjør nok ikke så mye akkurat når den tas :happy:
Jeg tok ikke Ovitrelle før innsettet nå, men vet jo ikke hvordan det går enda da :bag::oops:
Takk! Lykke til din vei også. :happy:

Våknet halv ett i natt og sovnet ikke før 4, så tror jeg skal ta den på morgenen ja. Ikke hatt noen problemer før med det da, så kan være tilfeldig.

Så jeg fikk acetylsalisylsyre, men ser at byttepreparat er til albyl-e. Litt forskjellige beskrivelser fra felleskatalogen ja. Og virker som om acetylsalisylsyre er foretrukket over albyl-e. Samme virkemåte though.

Takk for at du spør :Heartpink

Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg syns det gikk.. Jeg gråt mye og vi hadde ikke noen god opplevelse med legen vi var hos.. Vi ble uansett satt opp til uttak på fredag og innsett neste onsdag, så får vi bare krysse fingrene. Selvom vi føler det er forgjeves. Skal ta opp alt med de når jeg er litt klarere i hodet...Nå har gråten og panikken gått over til likegyldighet og jeg føler meg helt flat..og enormt sliten.. vi fikk heller ikke vite antall follikler denne gangen eller når jeg skulle sette ovitrelle ol.. fikk heldigvis sykepleieren til å spørre han så vi fikk et svar på ovitrelle ihvertfall.

Deg da? Hvordan går det med deg? :Heartpink
Du, det er helt forståelig. Det er lov å gråte. D er lov å føle seg tom og likegyldig. Dust at de ikke informerte deg om antall og når ovitrelle skal administreres. Fint at det var en behjelpelig sykepleier der da i alle fall. Men uansett dårlig. :inpain: Var det eksperten på Medicus som oppførte seg sånn?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp