April 2021 :D

Oi, jeg er visst i en annen vaksinegruppe enn det jeg trodde, og er jeg heldig så får jeg første dose i løpet av uken :)
Og jeg som trodde jeg var blant de som måtte vente lenge...

Har et par underliggende sykdommer, men bare mild og trodde ikke de ville gjøre at jeg skulle få vaksinen tidligere

Oi, jeg er visst i en annen vaksinegruppe enn det jeg trodde, og er jeg heldig så får jeg første dose i løpet av uken :)

Har et par underliggende sykdommer, men bare mild og trodde ikke de ville gjøre at jeg skulle få vaksinen tidligere
Så bra at du får vaksine :)

Gode nyheter! Bra dere har kommet så langt i vaksineringen

Så bra at du får vaksine :)
Gode nyheter! Bra dere har kommet så langt i vaksineringen
Fikk SMS fra kommunen at for de i gruppe 5-7 som ønsker vaksinen så kan de sette seg på en reserveliste siden de har hatt noen avbestillinger.
Gruppe 5-7 er følgende:
5. Alder 55-64 år med underliggende sykdommer/tilstander (se listen over risikogrupper under)
6. Alder 45-54 år med underliggende sykdommer/tilstander
7. Alder 18-44 år med underliggende sykdommer/tilstander

Oi, så kjekt da.

Jeg er i en gruppe som ikke finnes på listene jeg. Eller, altså, "friske 18-44 år" som ifølge plantasjene skal få, men det er ikke VEDTATT, og er ikke en reell gruppe med et nummer. Men før eller siden, før eller siden får jeg nok, og det haster ikke for meg, her jeg bor.

Oi, så kjekt da.

Jeg er i en gruppe som ikke finnes på listene jeg. Eller, altså, "friske 18-44 år" som ifølge plantasjene skal få, men det er ikke VEDTATT, og er ikke en reell gruppe med et nummer. Men før eller siden, før eller siden får jeg nok, og det haster ikke for meg, her jeg bor.
Jeg har litt nedsatt leverfunksjon, litt nedsatt lungekapasitet, migrene, pollenallergi og denne ryggen.
Trodde egentlig ikke noe av dette ville sette meg i gruppen "med underliggende sykdommer/tilstander", men klager ikke :)

Samme gruppe som her altså. Må innrømme at jeg er mest opptatt av at flest mulig i den gruppen blir vaksinert enn at akkurat jeg blir det. Ikke vaksinemotstander altså, har absolutt tenkt å ta vaksinen, men jeg gjør det for å beskytte andre og på sikt kunne reise, ikke fordi jeg er bekymret for å bli syk selv. Da kan jeg pent vente i kø mens vi vaksinerer de som har størst behov.

Det haster ikke for meg personlig nei, jeg skal absolutt ha den, men ser at det kan være deler av gruppen det haster mer for. De som er ca 20 år yngre enn meg, f.eks. For min del kan de godt snu bunken og starte fra 18 når de tar fatt på 18-44 selv om det altså setter meg nesten sist i den, jeg er 41, rekker vel å bli 42 for de kommer til meg da, jeg har bursdag i sommer. (og regnes vel som 42 siden jeg blir det i år)

Det haster ikke for meg personlig nei, jeg skal absolutt ha den, men ser at det kan være deler av gruppen det haster mer for. De som er ca 20 år yngre enn meg, f.eks. For min del kan de godt snu bunken og starte fra 18 når de tar fatt på 18-44 selv om det altså setter meg nesten sist i den, jeg er 41, rekker vel å bli 42 for de kommer til meg da, jeg har bursdag i sommer. (og regnes vel som 42 siden jeg blir det i år)
Er fullstendig enig med deg.
Hadde selv ikke forventet å få den før etter sommeren.
Mannen må vente litt noe som egentlig er greit siden det jeg jeg her i huset som tar mer eller mindre alt av handling og slikt og dermed er mer utsatt for smitte. Er også jeg som sliter mest av oss med denne sosiale distansen.

Tar og føler også litt på den med å snu bunken.
Lurer på om det var i sammenheng med at hun russepresidenten i Bodø uttalte at hun syns russen skulle bli prioritert, at jeg så en svarte en eldre person som syns dette var veldig feil at man er ung en gang i en veldig kort tid, den gang du var ung fikk du lov å elske, feste og være ungdom, hvem er du som har levd livet til å nekte andre det samme.

Kvakk litt til når jeg åpnet brevet fra skolen til Lille U i dag.
Overskriften var "Velkommen til ungdomsskolen", og jeg som var så sikker på at han skulle begynne i første klasse :P

Teksten i selve brevet var forresten riktig

Fikk SMS fra kommunen at for de i gruppe 5-7 som ønsker vaksinen så kan de sette seg på en reserveliste siden de har hatt noen avbestillinger.
Gruppe 5-7 er følgende:
5. Alder 55-64 år med underliggende sykdommer/tilstander (se listen over risikogrupper under)

Eg er gruppe 7, kun pga alder. Eg får vaksine kommende onsdag, pga jobben:)

Eg er gruppe 7, kun pga alder. Eg får vaksine kommende onsdag, pga jobben:)
Gruppe 7 er 18-44 år MED underliggende sykdommer/tilstander, 18-44 UTEN underliggende sykdommer/tilstander har ingen gruppe.

Hele gruppelisten ser slik ut:

1. Beboere i sykehjem
2. Alder 85 år og eldre
3. Alder 75-84 år
4. Alder 65-74 år
og samtidig personer mellom 18¤ og 64 år med sykdommer/tilstander med høy risiko for alvorlig forløp (merket med * i listen over risikogrupper under)
8. Alder 55-64 år
9. Alder 45-54 år

Jeg er 46 år og trodde jeg tilhørte gruppe 9, men tilhører visstnok gruppe 6

Helsepersonell er prioritert utenom listen

Back
Topp