Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi slipper på kontor, men ellers må vi ha.Arg, da er det bruk av visir og munnbind hele arbeidsdagen, også når vi er inne på kontoret blant kollegaer![]()
Bare så det er sagt, jeg sitter ikke bare hjemme og klager, og har hjemmekontor osv. Har heller ikke mye penger, så ser den at det koster og gjenbruk. Jeg har skrevet (hvertfall ment å skrive) ut fra vår situasjon. At jeg blir frustrert over dem som har på munnbind, og haler og drar i dem. Det er ikke påbudt, vi bor på et mindre sted slik at man kanskje kan planlegge butikktur til en tid der det ikke er så mye folk og man da kan slippe munnbind. Mange her bruker munnbind for at det ser ut som de følger reglene, men for meg har det motsatt effekt av å se slikt bruk. Pga de har på munnbind, så er det ikke alle som respekterer å holde avstand fordi de nemlig har på munnbind (jepp, overhørte det på butikken i en samtale mellom to). Jeg vet ikke, jeg ser bare ikke vits i å bruke munnbind når man gjør det feil, ikke når det ikke er påbudt. Da holder det plenty å bare holde avstand, slipper å bruke opp munnbindene ogsåPåbud om munnbind i alle mulige situasjoner uten smittefare er tullete. Der er vi helt enig. Det er et tiltak som er lett å innføre, veldig synlig og verken går utover arbeidsplasser eller barn og unge. Det er derfor vi har det, ikke fordi det er et spesielt effektivt tiltak.
Så er det også sånn at munnbindpåbud rammer folk med ulik økonomisk status veldig ulikt. Store barnefamilier med foreldre i yrker uten mulighet hjemmekontor og med flere unge som bruker kollektiv til og fra skole har som regel dårlig råd og er de som må bruke flest munnbind. Mens de med mye penger, få eller ingen barn og hjemmekontor fint kan sitte hjemme og klage over gjenbruk av munnbind hos de andre.
De gangene det skjer drar mannen min, jeg er heldig der..Dessverre kan man ikke unngå å gå ut eller handle , her er det påbudt uansett
Kan jeg spørre hvordan påbudt det er? Hos oss har det strukket seg til å være påbudt i de situasjoner der man ikke klarer å holde to meter avstand, så vi har sluppet relativt lett unna til nå (bortsett fra på jobb, nå må vi bruke visir hele arbeidsdagenDessverre kan man ikke unngå å gå ut eller handle , her er det påbudt uansett
Man skal bruke munnbind overalt i butikker IG på senterKan jeg spørre hvordan påbudt det er? Hos oss har det strukket seg til å være påbudt i de situasjoner der man ikke klarer å holde to meter avstand, så vi har sluppet relativt lett unna til nå (bortsett fra på jobb, nå må vi bruke visir hele arbeidsdagen)
Nettop , det blir store forskjellerPåbud om munnbind i alle mulige situasjoner uten smittefare er tullete. Der er vi helt enig. Det er et tiltak som er lett å innføre, veldig synlig og verken går utover arbeidsplasser eller barn og unge. Det er derfor vi har det, ikke fordi det er et spesielt effektivt tiltak.
Så er det også sånn at munnbindpåbud rammer folk med ulik økonomisk status veldig ulikt. Store barnefamilier med foreldre i yrker uten mulighet hjemmekontor og med flere unge som bruker kollektiv til og fra skole har som regel dårlig råd og er de som må bruke flest munnbind. Mens de med mye penger, få eller ingen barn og hjemmekontor fint kan sitte hjemme og klage over gjenbruk av munnbind hos de andre.
Alt i alt, er vi heldigeAh, det hadde vært herlig å bo et sted med slike regler. Dere er heldige!
Så offentlige steder rett og slett? Vil tro de innfører noe slikt her også nåMan skal bruke munnbind overalt i butikker IG på senter
Jupp er vel det, litt usikker på buss egentlig, i følge kengubsrnet har ingen munnbind på bussenSå offentlige steder rett og slett? Vil tro de innfører noe slikt her også nå![]()
Hvilken serie ser du på?Mannen er å henter kengubarnet , jeg har hatt litt egenpleie og har nå lagt meg i senga å ser serie![]()
Brothers and sistersHvilken serie ser du på?![]()
Okey, jeg skulle tro buss også var "offentlig sted" hvis de ikke er ekstra nøye og har stengt av diverse seter daJupp er vel det, litt usikker på buss egentlig, i følge kengubsrnet har ingen munnbind på bussen
Hatt munnbind på morgenrapport og generelt når vi er på kontoret en stund vi. Og ellers hos brukere da. Slipper når vi spiser lunsj daArg, da er det bruk av visir og munnbind hele arbeidsdagen, også når vi er inne på kontoret blant kollegaer![]()
Vi har såpass stor plass på de to kontorene vi har at vi ikke har trengt å bruke detHatt munnbind på morgenrapport og generelt når vi er på kontoret en stund vi. Og ellers hos brukere da. Slipper når vi spiser lunsj da![]()