April 2021 :D

Handletur unnagjort

Jeg bor så heldig til at når 5 åringen knakk sine elskede solbriller i bhg i går. Så kunne jeg kjøpe nye til henne i dag. Derved tok jeg turen på amfi. Utstyrt med munnbind og ørten lag håndsprit etterhvert var jeg på cubus og kjøpte de solbrillene. Jeg var innom sport outlet og tittet litt på hvor store en god nok sovepose er (mindre enn min, ja) og kjøpte med en liten oppblåsbar pute for for test. Jeg var innom intersport og tittet litt på soveposer og sånn der også. Og på xxl hvor jeg fant kompresjonstrekk så jeg trolig kan få min like liten som de i butikken. Min har god plass i posen sin. Og den evner jo å bruke den, når den kan. Hvilket er fint når den ligger her hjemme. Men jeg trenger at alt tar mindre plass når vi skal på tur, så jeg vurderer kompresjon av et slag. Bare tittet i dag da. Vi trenger trolig en sovepose eller to til i familien, men jeg må teste litt hvem son passer i hva og hvor varmt så jeg gleder meg til å få telt i hagen og tørre helger så vi kan teste litt før ferien ;)
. På obs og handlet mat så jeg at de hadde noe utgående varer på halv pris og nappet wms meg et par ting fra outwell collapse, ei panne og en bolle med lokk. Altså, sammenleggbare.

Vel hjemme, har spist vurderer mellom å ta løs på kommoden til minstemor og sortere vekk det som er for smått. Eller å ta spisebordet først, rydde av ikke bare den meteren vi spiser på, men de to andre også. Ta venn en klaffe eller to så vi har spidedel og hjemmekontor og ikke hak annen meter med rot i mellom. Det samler seg så lett ting der på et blunk. Så like greit å fjerne plassen.

Men den runden med kommoden må også tas med de eldre ungenes klær. Mellomste tar det litt selv. Eldste gidder ikke og minste elsker alle klærene sine, så der trengs en styrende hånd.

Fylle noen poser og levere til uff eller fretex eller noe sånt. Og få bedre plass til de klærene som fakrisk passer.

Derved få lagt vekk alt jeg har vasket, og komme bittelitt mer i balanse. Håper jeg.

Mye skal selges her, men ikke helt motivasjon til å ta masse bilder og legge ut
Det sliter jeg også med finne motivasjon til å ta bilder og legge ut. Det er så ork føler jeg. Utsetter det ofte, så blir det til slutt altfor mye. Mye gis bort også da. Men nå har vi heldigvis mer system på loftet, i hva som er vårt og hva som skal selges. Tidligere var alt om hverandre - fant liksom ikke ork til å rydde loftet før ett år etter vi først snakket om å gjøre det, vi har i tillegg da sagt «vi må få ryddet loftet snart» utallige ganger før det ble gjort - latskap lenge leve :hilarious:

Det sliter jeg også med finne motivasjon til å ta bilder og legge ut. Det er så ork føler jeg. Utsetter det ofte, så blir det til slutt altfor mye. Mye gis bort også da. Men nå har vi heldigvis mer system på loftet, i hva som er vårt og hva som skal selges. Tidligere var alt om hverandre - fant liksom ikke ork til å rydde loftet før ett år etter vi først snakket om å gjøre det, vi har i tillegg da sagt «vi må få ryddet loftet snart» utallige ganger før det ble gjort - latskap lenge leve :hilarious:
Ja er ett ork, har hopet seg opp her nå så det er mye å ta bilde av

God morgen

Jeg har vært våken en stund men drøyd å stå opp. Jeg burde vel bare gjort det, kommet meg halvveis, om ikke gjennom, kommoden til minstemor om jeg sto opp da hun gjorde. Vel, jeg skal gjennom den i løpet av formiddagen i alle fall.

Frokosten snart klar. Gått gjennom både skapet til eldste og kommoden til yngste. Sistnevnte var mye fortere gjort enn jeg trodde.

Videre plan for dagen er å brette klær og etterfylle (men der er egentlig fortsatt trolig litt lite plass til noe av det)

Mellomste har begynt på sitt skap selv, men hun prøver hver hvert eneste plagg. Og slutter når noe mer spennende skjer, kusina ringte så de spiller roblox og snakker på video-samtale.

Nok en strålende fin dag med sol fra skyfri himmel. Mannen og eldste skal på sykkeltur etter frokost, jentene skal nok på rulleskøyter og da er jeg i så fall observatør dersom de går bort i ballbingen, det er litt langt unna i forhold til om minstemor slår seg

Nei. Den sykkelturen utgikk da guttungen ikke ville likevel. Og jentene. De havna på trampolina med nabojenta i stedet. Og jeg. Surrer rundt uten tiltakslyst.

Strålende sol her også. Vi hsr tatt sommerklippen på hunden, gått en tur, ryddet i sko, pakket bort vintertøy.

De under, usikker på om det er de som skal selge eller de som har kjøpt, driver med hammer og hamrer. På vanlige dager er det helt greit, men det er søndag.

Det er ikkje ok nei. Godt med ein rolig dag. Pleie å vere bråk her nokon søndager men i dag er det rolig.

Back
Topp