April 2021 :D

Reelt har jeg ingen liste. Men jeg har oversikten. Ettersom jeg ikke er sammen med så mange. Er ungene på øving med korpset fører jeg oppmøteprotokoll nettopp fordi vi skal kunne svare for hvem som var der om der er smittesporing. (men nå som skolen er på rødt har vi ikke korps. Vi får ikke låne gymsalen. Den er klasserom. Også blander vi 5-6 kohorter på en sånn øving) Det samme gjøres på håndball. Skolen antar jeg har oversikt.

Personlig er jeg på hjemmekontor
Har ca oversikt , men blir endel kontakter

Hehe du er herlig :D❤️ Du kan evt finne bilde av et telt da og ønsket tekst selv og bestille. Flere som trykker t skjorter etter eget ønske :p men kjekt å ha noe å tenke på og styre på med, drømme seg litt vekk og glede seg :)

Ja, vel, jeg vet ikke om jeg ville brukt en sånn, men jeg er litt sånn for tiden. Godt med noe å drømme seg vekk i av og til.

Men jeg burde nesten hatt den som advarsel profilbilde. For det er her jeg er mest sånn. Ikke irl. Så mye. Annet enn at mannen min plages ;)

Og. Ehh. Mamma. Jeg sendte melding og spurte om pappa vet hva "de gule" teltplugger heter. For hun sa at det var DEM man ville ha. De har algivelig testet det meste ;)
De som følger med teltet bruker vi selvsagt, men campingplassen vi var på i sommer var hard og steinete så det var vanskelig. Vi fikk låne noen plugger med pappa. (de bruker jo plugger på fortelt/markise til vogna)

Last edited:
Ja, vel, jeg vet ikke om jeg ville brukt en sånn, men jeg er litt sånn for tiden. Godt med noe å drømme seg vekk i av og til.

Men jeg burde nesten hatt den som advarsel profilbilde. For det er her jeg er mest sånn. Ikke irl. Så mye. Annet enn at mannen min plages ;)

Og. Ehh. Mamma. Jeg sendte melding og spurte om pappa vet hva "de gule" teltplugger heter. For hun sa at det var DEM man ville ha. De har algivelig testet det meste ;)
De som følger med teltet bruker vi selvsagt, men campingplassen vi var på i sommer var hard og steinete så det var vanskelig. Vi fikk låne noen plugger med pappa. (de bruker jo plugger på fortelt/markise til vogna)
Altså, riktige plugger HAR mye å si. Du har ikke lyst til å campe på Jæren med de pluggene som følger med teltet. Der må sandplugger til. De som følger med er grei i visse situasjoner, ikke overalt.

Altså, riktige plugger HAR mye å si. Du har ikke lyst til å campe på Jæren med de pluggene som følger med teltet. Der må sandplugger til. De som følger med er grei i visse situasjoner, ikke overalt.

Ja. Riktige plugger har mye å si, det tror jeg så gjerne

Hjemme i vår hage funker de som følger med. Men jeg ser absolutt at vi trolig skal utvide med litt annet etter behov.

På Jæren har jeg ikke tenkt å campe, men i fjor var nær hunderfossen, og om vi skal til samme området eller mer retning Sørlandet er meget uvisst. Hardt og steinete var det der vi var i fjor.

Ja. Riktige plugger har mye å si, det tror jeg så gjerne

Hjemme i vår hage funker de som følger med. Men jeg ser absolutt at vi trolig skal utvide med litt annet etter behov.

På Jæren har jeg ikke tenkt å campe, men i fjor var nær hunderfossen, og om vi skal til samme området eller mer retning Sørlandet er meget uvisst. Hardt og steinete var det der vi var i fjor.
Da trenger dere gjerne noe mer solid. Jeg ville hørt på moren din :p

Last edited:
Hvorfor oppgitt pga det?
Den hørte med til en rant jeg var på vei til å skrive :p
Fullversjonen :

Argh, blir oppgitt over folk. En slektning av meg i risikogruppe har fått vaksine time. Hun deler glad på snap og jeg gratulerte henne. Ti minutter etterpå kommer en ny snap om at hun ikke har sneket i køen. Viser seg at å beskylde henne for sniking var det første folk som hun ser på vennene sine valgte å gjøre :bored:

Synes de folkene er smålige.

Fullversjonen :

Argh, blir oppgitt over folk. En slektning av meg i risikogruppe har fått vaksine time. Hun deler glad på snap og jeg gratulerte henne. Ti minutter etterpå kommer en ny snap om at hun ikke har sneket i køen. Viser seg at å beskylde henne for sniking var det første folk som hun ser på vennene sine valgte å gjøre :bored:

Ja det ga mer mening.
Herregud for noen mennesker...
Mamma fikk vaksinen idag faktisk!

Da trenger dere gjerne noe mer solid. Jeg ville hørt på moren din :p
Jepp.

Og jeg har fått svar fra pappa, de gule er nå blå. Det er 20 år siden de kjøpte de første ;)

Kampa rock peg.

Ja. Altså, de hadde jeg nemlig funnet, men jeg husker at det var gul hette på dem mamma sa var gode og disse var blå hette på. Tenkte kanskje hetten antydet ulike typer. Men det var bare ny farge.

Jepp. På ønskelisten min da kampa rock preg-pakke. Og muligens en håndfull Tarzan - plugger.

Ender vi på sand - grunn noen gang skal jeg kjøpe nye plugger til det også. Men min erfaring så langt er at hardt er mer det jeg har har vært utsatt for.

Neste måned begynner frøkna i barnehagen.
Hva gjør man egentlig der? Altså, hvordan ca blir en dag for hu :)

Hva de gjør i tilvenning eller i vanlig hverdag?

Vanlig hverdag innebærer lek inne og ute. De har gjerne en samlingsstund på morgenen /etter frokost /når de fleste er kommet, noen ganger med sang eller historie, og gjerne får barna vite hva de skal gjøre. På småbarn hadde de visualisert det med bilder på en dagsplan husker jeg, men det er ulikt ulike steder.
. Leken har stor verdi, det er viktig. De har voksen styrte aktiviteter og fri lek, og hun er så lita at de sover. Det viktige og fine er at hun får venner, leke med folk på egen alder, det er fint for dem. Det pedagogiske rammeverket sier mye om hva de skal gjennom, de lærer mye. Eventyr og sang og regler, om jul og påske og 17. Mai, de lager tegninger og klipp og lim (særlig de eldre barna som klipper, men lime gjør de små og)

(sett fra mitt synspunkt, som mor. Fra ansatte i bhg kan du få vite mer. Kengu?)

God kveld! Datt litt av her i tråden :p Jobbet til nå (overtid) :)

Neste måned begynner frøkna i barnehagen.
Hva gjør man egentlig der? Altså, hvordan ca blir en dag for hu :)
Frokost til et visst tidspunkt
Frilek
Barnemøte
Aktiviteter
Do/bleieskift og håndvask
Lunsj
Soving/utelek
Bleieskift
Mat
Frilek

Fullversjonen :

Det er virkelig smålig...
Pappa skal få vaksine på tirsdag, mamma på onsdag (du vet jo situasjonen med pappa, mamma har kraftig ms). Endelig!

Det er virkelig smålig...
Pappa skal få vaksine på tirsdag, mamma på onsdag (du vet jo situasjonen med pappa, mamma har kraftig ms). Endelig!
Det var gode nyheter! Ett steg nærmere å kunne møte barnabarna på en trygg måte. Veldig glad på deres vegne ❤️

Back
Topp