April 2021 :D

Skjønner deg godt. Her er det heldigvis mannen som har symptomer. Siden vi ikke har truffet noen utenfor kjernefamilien sist uke fikk jeg ham til å teste seg i går og lot meg og ungene droppe det i første omgang. Det er ingen sjanse for at ungene eller jeg har det uten at han er smittet.
Vi hsr heller ikke truffet noen , kun meg med symptomer. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det er for resten av familien da, for kengubsrnet kunne gått på skolen så lenge jrg ikke har positiv test, men han kan ikke være på besøk hos noen eller møte noen ute? Finner ikke ut sv reglene på det , å ja en ting er hva som er mest fornuftig , å så finnes det andre ting som gjør dette så synt vanskelig å som var årsaken til at jeg ikke ville testes

Vi hsr heller ikke truffet noen , kun meg med symptomer. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det er for resten av familien da, for kengubsrnet kunne gått på skolen så lenge jrg ikke har positiv test, men han kan ikke være på besøk hos noen eller møte noen ute? Finner ikke ut sv reglene på det , å ja en ting er hva som er mest fornuftig , å så finnes det andre ting som gjør dette så synt vanskelig å som var årsaken til at jeg ikke ville testes

Reglene for vente - karantene for nærkontakter er ikke gode å bli klok på. De forandrerer seg. Først var det bare den testede i karantene. Deretter også nærkontakter dersom en ble testet pga mistanke om den mutanten pga nærkontakt og så tror jeg muligens det ble til alle? Dersom test pga nærkontakt. Om pga symptomer uten nærkontakt trodde jeg ikke det var ventekarantene, men det bør du få vite der du testes?

Reglene for vente - karantene for nærkontakter er ikke gode å bli klok på. De forandrerer seg. Først var det bare den testede i karantene. Deretter også nærkontakter dersom en ble testet pga mistanke om den mutanten pga nærkontakt og så tror jeg muligens det ble til alle? Dersom test pga nærkontakt. Om pga symptomer uten nærkontakt trodde jeg ikke det var ventekarantene, men det bør du få vite der du testes?
Nei jeg ble ikke klok , men det står han kan gå pøskole osv så lenge jeg ikke har testet positivt

Vi holder guttungen hjemme fra barnehagen hvis ikke mannen har fått svar i morgen selv om han strengt tatt har lov til å gå. Hvis han går i barnehagen og svaret til mannen er positivt havner hele avdelingen i karantene i påvente av negativt svar hos sønnen min siden de da er nærkontakt av nærkontakt.

Han har lov til å dra så lenge han er symptomfri og du ikke er nærkontakt av en smittet.

Hvis du tester positivt og han drar så havner hele kohorten og de han har besøkt i ventekarantene i påvente av at han får negativ test. Det har ikke vi lyst til å utsette barnehagen for. Hadde nok heller ikke latt guttungen besøke noen der en i husstanden har symptomer. Kjipt nok å ha så lite aktiviteter som nå om ikke vi i tillegg skulle havnet i en ti dagers karantene i tillegg.

Han har lov til å dra så lenge han er symptomfri og du ikke er nærkontakt av en smittet.

Hvis du tester positivt og han drar så havner hele kohorten og de han har besøkt i ventekarantene i påvente av at han får negativ test. Det har ikke vi lyst til å utsette barnehagen for. Hadde nok heller ikke latt guttungen besøke noen der en i husstanden har symptomer. Kjipt nok å ha så lite aktiviteter som nå om ikke vi i tillegg skulle havnet i en ti dagers karantene i tillegg.
Jeg vet de gjør det, men synes det er forskjell på barn i barnehage og ungdomskoleelever også. Han har uansett fri i morgen så får vi se om jeg har fått svar i løpet av morgendagen . Forrige gang var dette lettt fordi jeg trodde jeg hadde korona , denne gangen er det annerledes og i tillegg har vi annet å ta hensyn til også i forhold til kengubarnet , så jeg holder han ikke hjemme om vi ikke må rett og slett

Jeg vet de gjør det, men synes det er forskjell på barn i barnehage og ungdomskoleelever også. Han har uansett fri i morgen så får vi se om jeg har fått svar i løpet av morgendagen . Forrige gang var dette lettt fordi jeg trodde jeg hadde korona , denne gangen er det annerledes og i tillegg har vi annet å ta hensyn til også i forhold til kengubarnet , så jeg holder han ikke hjemme om vi ikke må rett og slett
Det er definitivt forskjell på barnehage og ungdomsskoleelever. Trollungene her er oppe i ansiktet mitt hele tiden, de deler glass og gir klemmer i hytt og pine. Ikke går de glipp av noe faglig ved en dag eller to hjemme heller.

Kengubarnet har lov til å gå på skolen og besøke kohorten sin så dere gjør alt etter boken ved å la han får dra.

Gutten din er ikke i ventekarantene eller karantene om du har symptomer og tatt test. Han kan dermed møte folk. Ved testing for sikkerhetsskyld, lav mistanke, hadde jeg ikke holdt han tilbake. Hadde der vært snakk om klassiske symptomer og større sjanse for at det faktisk var corona, ville jeg vært føre var ift. f.eks å la barnet møte venner på fritiden (her vi bor har vi fått svar samme dag eller dagen etter).

Det er definitivt forskjell på barnehage og ungdomsskoleelever. Trollungene her er oppe i ansiktet mitt hele tiden, de deler glass og gir klemmer i hytt og pine. Ikke går de glipp av noe faglig ved en dag eller to hjemme heller.

Kengubarnet har lov til å gå på skolen og besøke kohorten sin så dere gjør alt etter boken ved å la han får dra.

Enig! Her får barna dra i bhg og på skole, hvis jeg eller mannen min har tatt test for å utelukke corona. Vi har levd med de strengeste restriksjoner over lang tid nå, med mye hjemmeskole og karantener. Jeg pålegger de derfor ikke karantener etter egne regler.
Hadde det derimot vært klassiske symptomer hos mer med feber, hoste, tungpust, tap av smak og lukt, ville jeg nok vurdert å holde de hjemme inntil svar forelå. Dersom det var snørr og sår hals hos meg, så hadde jeg tatt test for sikkerhetsskyld, men barna hadde levd som vanlig (i disse tider)

Vinden herjer rundt husveggene og snøen virvler rundt. Skikkelig utrivelig.

I mens driver jeg og planlegger campingferie.

Litt annet vær ønskes.

Og reelt planlegger jeg ikke, jeg mer drømmer om...

Stor forskjell der ja, jeg satser på svaret uansett har kommet innen i morgen så blir det skole på onsdag

Den testen var grusommere enn jeg husket:confused:
Nå søker jeg både feriehus og basseng , må ha noe glede ogsp

Vinden herjer rundt husveggene og snøen virvler rundt. Skikkelig utrivelig.

I mens driver jeg og planlegger campingferie.

Litt annet vær ønskes.

Og reelt planlegger jeg ikke, jeg mer drømmer om...
Skjønte ddt var kommet snø og at det blåste endel ja

Skjønte ddt var kommet snø og at det blåste endel ja

Det knaker godt i veggene, i kastene, det gjør det. (vi har et gammelt hus som knaker godt da ;) )

Jeg gleder meg til sommeren! Jeg gleder meg til å sette opp teltet i hagen, få fikset den teltstangen med det fiske-settet jeg bare må få bestilt før det bli utsolgt, bytte noen barduner og teste luftmadrass i teltet, mener det trolig kan bli kaldt siden luften isolerer dårlig, men så leser jeg flere bruker det, så det skal ikke være utestet.

Egentlig kunne vi med fordel bare spolt frem til slutten av mai, for min del. Da er det håp om lettelser i samfunnet, da er det håp om sol og varme, telting kanskje i pinsa, evt reiser vi for å treffe nevøen og det er jo enda mer etterlengtet.

Før skoleferien telter vi bare natt til lørdag og natt til søndag, men jeg emner vi sov noen netter sånn i helgene før ferien i fjor. Ja, og tilsvarende etter skolen har startet evt. Det er jo helt væravhengig da.

Æsj utsolgt for bassenget heg ville ha:(
Hørt det ikke kommer inn så mye i år heller

Back
Topp