April 2021 :D

Da kom e-post om smitte på en av avdelingene i barnehagen til Lille U :(
Vi er ikke i karantene, men skremmende nære
 
Media er av og til gode til å vise bilder av det de vil vise, godt at det ikke er helt representativt.
 
Her er smittetallene lave, så godt som ikke noe smitte i kommunen, vi har lokale innstramminger som gjelder ut i morgen som er såpas stramme at vi i liten grad merket påske-innstrammingene som Erna er ventet å lette på i ettermiddag. Men jeg håper kommunen går tilbake på nasjonale tiltak på møtet sitt i morgen, basert på at her jo ikke er smitte kan de ikke fortsette å holde skolene på rødt. Jeg kan fint bruke munnbind på butikken og la være å ha besøk, men de kan sette skolen ned på gult igjen!

Det snødde godt i natt igjen så helt winter wonderland (og ekkelt å kjøre!) i morges. Sola har vært fremme noen timer og bidratt til at det drypper fra tak og sildrer vann, snøen på toppen av rekkverket der sola har truffet er nesten vekke, men dit sola ikke er kommet enda er det nærmere 10 cm, eller, det har sunket litt sammen der og da i det minste. Det er plussgrader.

Men, sola er borte, og jeg så ut vinduet og så noe veldig tett, hvitt borte i fjellet. Mens jeg skrev dette kom det hit. Det snør igjen!
 
Er egentlig litt overrasket over at vi ikke har hatt noen andre tilfeller til nå.
Er ansattbarnehage i Oslo med barn og ansatte som bor over hele Østlandet.
Barn som har andre å leke med hjemme enn i barnehagen.

Da er det egentlgi godt gjort ja, for det er jo det området det aller meste av smitten har vært, lenge.
 
Er egentlig litt overrasket over at vi ikke har hatt noen andre tilfeller til nå.
Er ansattbarnehage i Oslo med barn og ansatte som bor over hele Østlandet.
Barn som har andre å leke med hjemme enn i barnehagen.
Vi bor i Oslo. De ansatte i barnehagen kommer fra bydeler over hele østsiden av byen og har barn på skolene der. Ren flaks for oss at vi ikke har hatt noe smitte hittil.
 
Fysioterapeut er enda meir sikker på at mine ryggsmerter kommer av muskulære plager. Det betyr ikkje at eg har vondt. Det er smertefullt det og men lettere å behandle.
 
Det snør, det snør.... blæ

Snøen smelter, den GJØR det altså, det SER jeg. Men det daler stadig vekk ned mer.

Erna lanserer åpning av landet, dvs, tilbake til før påske, fra fredag. Fint, våre lokale gjelder ut i morgen så vi får se hva kommunen bestemmer i morgen da. Jeg håper de går tilbake til gult på skolene, munnbind og hjemmekontor er ikke noe problem for meg.

Alt føles litt sånn ett skritt frem, et skritt tilbake. MEn det er vel i det minste halvnannet skritt frem og et skritt tilbake... det GÅR fremover, bare sakte...
 
Etterspurte litt lekser til O på Mail i dag, fikk svar og ei i klassen ville gjerne komme innom og levere. Så skjønn. «O jeg savner deg og du må bli frisk nå.» også fortalte hun litt om leksene. Det er mest om klokka. Jeg syns det var veldig lett, så jeg tror du syns det er easy:hilarious: Herlig ❤️❤️❤️
 
Vi bor i Oslo. De ansatte i barnehagen kommer fra bydeler over hele østsiden av byen og har barn på skolene der. Ren flaks for oss at vi ikke har hatt noe smitte hittil.

Heldige da :) her har vi hatt både på avdelingen i bhg og i klassen flere ganger :eek: heldigvis bare vært i karantene, ikke smittet :)
 
Her er smittetallene lave, så godt som ikke noe smitte i kommunen, vi har lokale innstramminger som gjelder ut i morgen som er såpas stramme at vi i liten grad merket påske-innstrammingene som Erna er ventet å lette på i ettermiddag. Men jeg håper kommunen går tilbake på nasjonale tiltak på møtet sitt i morgen, basert på at her jo ikke er smitte kan de ikke fortsette å holde skolene på rødt. Jeg kan fint bruke munnbind på butikken og la være å ha besøk, men de kan sette skolen ned på gult igjen!

Det snødde godt i natt igjen så helt winter wonderland (og ekkelt å kjøre!) i morges. Sola har vært fremme noen timer og bidratt til at det drypper fra tak og sildrer vann, snøen på toppen av rekkverket der sola har truffet er nesten vekke, men dit sola ikke er kommet enda er det nærmere 10 cm, eller, det har sunket litt sammen der og da i det minste. Det er plussgrader.

Men, sola er borte, og jeg så ut vinduet og så noe veldig tett, hvitt borte i fjellet. Mens jeg skrev dette kom det hit. Det snør igjen!

Her håper jeg de holder på rødt nivå :p
 
Jeg har et problem med min kjære mann.
Eller, æææ.... kanskje han heller har et problem med meg.
Hvordan skal jeg nå si dette....
Ok, for et års tid siden fikk jeg brått en interesse på planter og hage, og i år har jeg mange planer, fint og flott det.
Vi snakket litt her om dagen, og på spøk foreslo han at jeg skulle så gresskar i vår bittelille hage. Hvor skal vi få plass til det, jeg har jo allerede sådd vannmeloner..
Vel, hagen vår går jo lenger enn der gresset slutter, de liker jo hageavfall så dersom vi setter en liten kasse der hvor vi hev gresset etter vi klipte plenen i fjor.
Så ser jeg på frø.
Vet han tenker på disse gresskarene på størrelse med de i butikken.
Men, hmmm, ææææ, han vet jo, han kjenner da meg, når jeg gjør noe blander jeg inn en te-skje ironi og en stor spiseskje humor og gresskar var kanskje ikke det han burde ha foreslått.
Endte opp med frø til gresskar som blir 25-50 kg store....
Når jeg først prøver noe nytt må jeg jo gjøre det ordentlig!!!
 
Back
Topp