Ansiktet mitt uten sminke.. Hjelp!! *BILDER* Oppdatert!

Vesla85

Gift med forumet
Da har jeg bestilt time til fastlegen min. Han hadde såklart ferie nå, og kom ikke tilbake før midte av august. Første ledige time var 27. august. Men-men, bedre enn ingenting ihvertfall [:)]

Ellers var jeg innom apoteket for å få tak i kremen som Lykketrollmor anbefalte (fuktighetskrem fra La Roche Posay som heter Rosaliac XL). Men den var ute av produksjon fikk jeg beskjed om. Så den var altså ikke å få tak i lengre. Kjipt!

Noen andre med Rosacea som har kremer å anbefale? Reseptfrie, sånn for å prøve i ventetiden før jeg kommer meg inn til legen.

Okei, nå skjelver jeg nesten- Å legge ut disse "nakenbildene" her er et stooort steg.. Det er SJELDENT at jeg beveger meg utenfor husets fire vegger uten foundation!
Grunn: Jeg har så stygg hud at jeg skjemmes noe forferdelig når jeg viser meg uten sminke..

Etter å ha googlet litt, så har jeg kommet fram til at jeg har det som kalles kombinasjonshud (Jeg må være et EKSTREM tilfelle [&o])
I tillegg så er huden min FULL av arr. Og porene på nese og hake er DIGRE [&o][&o]

Jeg har prøvd masse forskjellige renseserier, men kan vel ikke skryte på meg å ha prøvd de dyreste (og helt sikkert beste), varene. For jeg synes det er så kjipt å bruke flere tusen kroner på produkter som viser seg å ikke fungerer for meg.
Hva skal jeg gjøre!? Og alle arrene forsvinner jo ikke uansett hvor bra renseproduktene er. Da må jeg jo sikkert på med noe heftig peeling hos hudspesialist eller noe?
Dette sliter virkelig på meg..

IKKE QUOTE BILDENE! Og disse er ikke for sarte sjeler [:o]

Sånn ser jeg ut MED foundation/ sminke:

Og sånn ser jeg ut 100% sminkefri, etter en dag med sminke, og jeg nettopp har fjernet all sminken.. [:o]

Uten blitz

Med blitz [:(][:(]

Det er ikke rosecea du har da?

Hudlege/spesialist. Du vil nok kunne fjerne det aller meste med laser! Synes du er utrolig søt jeg! [:D]

Du har det samme som meg!!
Jeg ser brannskada ut uten sminke... serr.... Helt jævlig.
Men jeg har det på kinnene, ikke rundt munnen som deg. Kinnene og pannen...[:'(]

Jeg ville gått til hudpleier! Hørt litt om å få prøver, kanskje prøvd en behandling der.

Har du lest inne på hjemmesiden til Hilde Christina? www.hildechristina.com

Hun selger visst noen penslinger fra MD formulations som kan hjelpe på arr osv.

har du ikke rosachia da? eller hvordan det skrives... ser ut som små blodårer som gjør huden rød?

skjønner du synes det der er plagsomt da, kan ikke være morro..... (du er ikke stygg nei, men forstår problemet)
ville gått til legen min eller en hudlege med det der jeg for jeg tror det må behandles på en eller annen måte kansje? finnes helt sikkert behandling for å få det mye bedre!

Hadde gått til en hudspeialist å fått tips tror jeg! Da kan de antageligvis hjelpe deg med å velge riktige produkter osv. Tror det vil bli verdt pengene i lengden. Kan det hende du reagerer på sminken du bruker? Syns du var søt uansett jeg![:)]

har du vært hos en hudpleier og fått tips og råd om huden din?
Hva som er det beste for din hud?

syns ikke det ser ille ut, ser mest ut som du bare er litt rød [:)]

ORIGINAL: Bare Kari

Sign, syns det ser ut som det jeg!

Ville forøvrig tatt meg en tur til en hudspesialist ja, om så bare for å få vite om det er noe "gale" eller ikke.

Syns forresten ikke det var så ille som forventa i beskrivelsen din! [:)]

Hudlege må vell være det eneste jeg kommer på i farten..

Å vis du får rekvisisjon fra legen din så blir det vell en billigere prosses [:)]

Ta den en tur til legen og få henvisning til hudspesialist[:)]

Det var det jeg tenkt også. Har en venninne som har det, og hun så akkurat ut som deg før hun fikk behandling. Gå til en hudspesialist så får du sikkert hjelp[;)]

Syns du er pen jeg, med og uten sminke[:)] Men en tur til lege, for så å komme deg til hudlege kunne nok ha hjulpet deg!! Jeg har atopisk eksem og ser ikke så ulik ut om jeg sminker meg....... etterpå[:-]

Det har jeg ikke tenkt på før!

Men om jeg går gjennom fastlegen, får jeg henvisning til hudspesialist da? Jeg sparer vel noen kroner på å gå den veien da?

Slik hud har en tidligere venninne av meg, bare hun hadde enda mer. Hun dro regelmessig til hudpleier å fikk slipt? ansiktet, og det ble faktisk veldig bra.. men hun måtte inn regelmessig.

Tusen takk alle sammen, for søte kommentarer [:)] Men jeg hadde forhåpentligvis følt meg hundre ganger bedre selv, om jeg fikk bort alt dette røde.. Skal jammen meg kontakte fastlegen min jeg [:)]

ORIGINAL: Vesla85

Det har jeg ikke tenkt på før!

Men om jeg går gjennom fastlegen, får jeg henvisning til hudspesialist da? Jeg sparer vel noen kroner på å gå den veien da?

Ja, det gjør du! [:)]

Tror nok et eller annet er "galt" med huden din, så kanskje spesialist er løsningen, og du slipper unna rødheten snart [:)]

Googler du rosacea så ser du jo andre som har slik hud.. Så kan du jo sammenligne.

Snakk med lykketrollmor på nov 07. hun har slik hud og hun kan hjelpe deg sikkert[:)]

ORIGINAL: Cassandraen

Sign, syns det ser ut som det jeg!

Ville forøvrig tatt meg en tur til en hudspesialist ja, om så bare for å få vite om det er noe "gale" eller ikke.

Syns forresten ikke det var så ille som forventa i beskrivelsen din! [:)]

sign[:)] Lykke til[:)]

Back
Topp