Another diet journal

MamaLucio

Andre møte med forumet
Hei!

Nok en reise..
Har gjort dette noen ganger nå. Men etter at sistemann ble født for litt over 1 år siden har det bare gått rett vest. Veier nå 130 kg, og har en bmi på hinsides overvekt.

Jeg har nok litt kroppsdysmorfi for i speilet ser jeg meg ikke som en stor hval. Føler meg ok. Men på bilder.. Gud! Jeg skjemmes. Så jeg rives mellom «du ser vel ok ut?» og
«h e r r e g u d!» ..

Til uka skal jeg rådføre meg med legen om å starte på wegovy. Har lest mye bra om det. Og jeg tror jeg trenger det. Matstøy, overspising og dysmorfi. Ingen god kombinasjon. Jeg tok meg selv i å lete etter noe å knaske på selv om jeg ikke var sulten. Orker ikke dette mer!

Hovedmålet mitt er å gå ned 50 kg :depressed: jeg har aldri veid 80 kg, og selv om det fortsatt er overvekt tenker jeg at det er et veldig greit kompromiss. Alt ned mer enn det får være bonus.

Det blir en lang vei å gå. Men jeg stresser ikke. Dette er en investering i både mitt og barnas liv. Jeg er jo bare 31 år så ønsker ikke at resten av livet skal preges av overvekt.

Har ingen følgesykdommer, men det er nok fordi jeg før 2018 veide rundt 92-95 kg.

Kommer til å sette meg små delmål, og første er ned 10 kg. Videre må jeg se litt hvor fort det går i starten. Men 5 kg har jeg opplevd er gode delmål.

Lucio :geek

———

Startvekt 23. juni 2024:
130,4 kg

26. juni: 129,7
30. juni: 128,8

Delmål 1:
120 kg

Delmål 2:
115 kg

Delmål 3:
110 kg

Delmål 4:
105 kg

Delmål 5:
Under 100 kg

Delmål 6:
95 kg
 
Last edited:
Vært kjempe streng i matveien siden jeg startet dagboka. Veide 129,7 i dag. Så det er jo 700 gram ned på 3 dager!
Spent på hva legen sier på fredag.

Vi planlegger å gifte oss neste år, så det hadde vært veldig fint om jeg kunne kjøpt brudekjole som ikke var str xxxxxL :smiley-ashamed005
 
Jeg vil ha fredag som veiedag, så da veide jeg meg rett etter jeg stod opp! :D

128,8! Det betyr 1,2 kg ned på 5 dager :thumleft

Det er jo såklart masse vannvekt, men motiverende? Jepp! Time hos legen i dag. Håper jeg får wegovy :smiley-angelic001
 
Edit:
Jeg har faktisk gått ned 1,6 kg siden søndag :hilarious: jeg telte ikke med desimaltallet - noe som jo er viktig hehe! Shit! Stolt da! :D håper nedgangen med wegovy blir enda mer!

Legen var positiv til wegovy. Det blir jevnlig oppdatering til legen om nedgang og bivirkninger. Setter sprøyta i ettermiddag. Så får vi se hvordan dette går :angel7
 
Back
Topp