Angst og behandling

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Dere som har hatt/ har en type angst,har dere fått noe behandling for det? Medisiner, psykolog..? Og har der hjulpet?

Går jevnlig til psykolog. Får øvelser og fokusområder jeg jobber med utenom timene, og så jobber vi oss mye inn på tema og grunnene til angsten på timene.... Har hjulpet meg til å få bukt med de verste toppene av angst, men han lang vei igjen..

Høres så slitsomt ut :( vet ikke om det er angst jeg har, men jeg føler det er det. Er vel dyrt med psykolog?

Psykolog ja. Ble verre først syns jeg, tror det var fordi det ble så mye fokus på at jeg hadde angst :/
Men så fikk jeg hele tiden utfordringer der jeg måtte trosse angsten.. Også fikk jeg snakket om mange andre problemer sånn at jeg følte meg bedre og fikk bedre selvtillit og ble mer modig og tilsammen gjorde alt dette at det ble lettere og lettere å utfordre meg sjøl :)

Gikk til dps og psykolog. Prøvde piller, men kutta de ganske fort. Likte ikke de.

Ok:) Man må gjennom fastlegen for å få henvisning til psykolog?
Jeg gikk gjennom fastlegen til dps. De hadde også psykolog der i bygget. Så da fikk jeg begge to. Først dps, så dps med meg til psykolog. Så dps alene igjen. Fungerte kjempebra.

Har også angst og PTSD, går til ukentlig behandling med psykolog. Jeg kom inn via det offentlige, og betaler ingenting over frikortbeløpet. Så er kun nå i januar/februar jeg må betale (ca 320kr per time). Vel verdt det! Hadde nok hatt en mye dårligere helse uten behandling, men helt frisk blir man nok ikke. Men lærer å leve med det, og begrense symptomer.

Jeg har ikke fått noe diagnose på det, men etter at jeg mistet min bestefar til kreft, har jeg vært livredd for å bli syk selv.. Har snakket med flere om det, å er veldig usikker på om jeg burde reise til psykolog..

Jeg har ikke fått noe diagnose på det, men etter at jeg mistet min bestefar til kreft, har jeg vært livredd for å bli syk selv.. Har snakket med flere om det, å er veldig usikker på om jeg burde reise til psykolog..
Slik hadde jeg det også. Men føler ikke timene har gjort det noe bedre..

Har et par angstdiagnoser, depresjon og skal utredes for personlighetsforstyrrelse. Har gått til psykolog i ca 1 år, og lært meg litt bedre å takle panikkangst. All annen angst er som den har vært, og derfor skal jeg utredes videre. Du blir henvist via fastlegen :) Her koster det 320,- per time, men man kommer raskt opp i frikortbeløpet om man går dit en gang i uka /annenhver :)

Klem til deg !♡

Bestilt en time til fastlegen :)

Får hjelp av fastlegen (samtaler), han er spesielt intetessert i faget, og har litt ekstra på det, så heldig med den :)

Jeg har legetime neste uke, så håper å få henvisning.. Jeg blir så sliten av dette her..

Høres så slitsomt ut :( vet ikke om det er angst jeg har, men jeg føler det er det. Er vel dyrt med psykolog?
Ikke om du går via lavterskel tilbudet om de har det i fin kommune. Familievernkontoret skal også ha psykologer tilgjengelig. Det er gratis.. :-) Det er absolutt verdt det, for å leve med angst og depresjon er uholdbart, tro meg... ♡♡

Back
Topp