~ Angelickas dagbok ~

Skal vi se, jeg må jo ha min foreløpige utregning med her og! Sitter og kjeder meg mens jeg venter på at klinikken ringer. Jeg er på dag 13 på pillebrettet mitt nå.  EL blir da 12+14 som er 26 dager til... 5 september kan det da være at jeg har EL. Da kan det bli positiv test den 19 da cirka?
Da ser det sånn ut:

Unnfangelsen finner sted omkring:
5. september 2008

Hjertet begynner å slå:
30. september 2008

Embryoet beveger seg:
24. oktober 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
31. oktober 2008

Alle indre organer er ferdig formet:
31. oktober 2008

Risikoen for spontanabort avtar:
14. november 2008

Kvalmen avtar for de fleste:
21. november 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
28. november 2008

Fosteret svelger og tisser:
12. desember 2008

Tid for ultralyd:
19. desember 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
26. desember 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
9. januar 2009

Fosteret begynner å høre:
30. januar 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
27. februar 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:
3. april 2009

Svangerskapspermisjonen begynner:
10. mai 2009

Antatt termindato:
31. mai 2009

*Kremt* Det vil da se slik ut.. Så da må jeg kanskje henge på både termin mai og juni, noe som passer meg fint i og med at jeg er så skravlete. Meeeeen, det kan jo være at EL er både før og etter, så jeg må egentlig bare vente i tålmodighet til klinikken ringer.. *Drømme seg bort*

Ååååh, det er lenge siden jeg har kunnet regne ut EL og termindato! Har jo hatt så tullete sykluser at det ikke går an[8D]

ORIGINAL: snuppis30

Jeg vil også ha termin i mai [8|]

Ja, vi får satse på at neste pergorunde vil hjelpe dere!

Ja, det bør gjøre susen det ja!

Huff, jeg vil også være med dere i terminforum... Men har så dårlig følelse på at jeg i det hele tatt får begynnt på pergo før i oktober...! Og da blir det jo ikke termin før i juni/juli!!! [&:][:'(][:o]

Jaaaa, jeg vil ha deg med i terminforum!!! Hadde vært SÅ koselig[:D] Men kan jo være at jeg får termin i begynnelsen av juni, og det kan jo funke! Hvor langt er du i syklusen din nå?

Er på dag 52 nå, men regner ikke med at jeg får mensen av meg selv lengre!
Kroppen min er helt ute å kjører........... [:@][:@]

Æsj, du er kommet så langt igjen ja! Håper du får noe medisiner snart altså! Dustegreier[:@]

Jeg er helt giiiiiiira jeg altså[:D] Skjer SÅ mye gøy i dag! Først fikk jeg vite at søsteren min fikk huset de la inn bud på, så fikk jeg blomster og sjokolade på døren, så ringte klinikken, SÅ prata jeg med tanten min som holder på med prøverør nå, og hun kommer på besøk i dag! Juhuuuu[:D]

Snille mannen min[:D]
Jeg skal hente den fullstendige planen på klinikken i morgen, samt resepter osv, men her får dere høre sånn halvveis i hvert fall:

Jeg begynner på sprøyter og medisiner på første dag med TR på pillebrettet jeg har nå. Forrige syklus med p-piller så hadde jeg 26 dagers syklus, så antar jeg har det samme nå. Det betyr at jeg begynner på sprøytene om 9 dager - den 20.august!
Så blir det innvendig UL 10 dager etterpå, altså den 30. august. Da ser vi hvor langt eggene/livmoren er kommet, og Hausken ser når jeg må ta eggløsningssprøyten. Dette kan være er på dag 14 da, alt ettersom. Det betyr at jeg muligens har EL den 3. september. Muligens positiv test den 17. september, og muligens termin den 29 mai. 2009[:D]

Sånn ser det da ut:

Unnfangelsen finner sted omkring:
3. september 2008

Hjertet begynner å slå:
28. september 2008

Embryoet beveger seg:
22. oktober 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
29. oktober 2008

Alle indre organer er ferdig formet:
29. oktober 2008

Risikoen for spontanabort avtar:
12. november 2008

Kvalmen avtar for de fleste:
19. november 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
26. november 2008

Fosteret svelger og tisser:
10. desember 2008

Tid for ultralyd:
17. desember 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
24. desember 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
7. januar 2009

Fosteret begynner å høre:
28. januar 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
25. februar 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:
1. april 2009

Svangerskapspermisjonen begynner:
8. mai 2009

Antatt termindato:

29. mai 2009

Kanskje jeg kjenner babyen sparke allerede på julaften da[:D]

Jeg er lykkelig!

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til august mnd. PP7? 

1. AUGUST:   Jobb 15-19. Får besøk av en vennine.   - 7 kilo[:D][:D][:D][:D][:D]

2. AUGUST:   Barnevakt for en vennine, mannen min i utdrikningslag[:)]   

3. AUGUST:  Lillegutt skal hjem, og min kjære ankommer nok hjem noe dårlig etter en hard hyttetur[8D]  

4. AUGUST:  Jobb 15-19

5. AUGUST:  Kosedag med mannen min[;)] 

6. AUGUST:  [&o] Mannen min reiser ut i Nordsjøen [&o] Undervisning og kursregistrering starter i studentweb. Svigerfar har bursdag[:)] Sildajazzen begynte!

7. AUGUST:  Jobb 19-24. 

8. AUGUST:  Jobb 19-24. Kanskje en tur på kaien med mamma og se på folkelivet[:)] Bare 3 dager igjen til jeg skal ringe[:D]

9. AUGUST:  Jobb 12-15. Fest hos meg. 2 dager igjen!

10. AUGUST:   I morgen er den store dagen[:D] Slappe av dag[;)]

11. AUGUST:    1 - års bryllupsdag. 
Kunne ønske at mannen var hjemme!
 Skal ringe inn til klinikk Hausken og høre hvordan "The Babymakingplan" skal forløpe 
Jobb 20-24.

12. AUGUST:  Jobb 20-24.

13. AUGUST: 

14. AUGUST: 

15. AUGUST:

16. AUGUST:  Skal i bryllup til ett vennepar

17. AUGUST:

18. AUGUST:

19. AUGUST:

20. AUGUST:  Mannen kommer hjem fra Nordsjøen!  Lønn fra spåtelefonen[;)] Begynner på sprøyter forhåpentligvis om TR kommer i dag. Hm.. kjipt å ha TR når mannen kommer hjem, men da blir det vel bare ekstra fart og action etterpå da! Jippi!

21. AUGUST:  Søskenbarnet mitt har bursdag[:)]

22. AUGUST:

23. AUGUST:   Angelicka23 blir 24 år  Pappa har også bursdag i dag!

24. AUGUST:

25. AUGUST:

26. AUGUST: 

27. AUGUST:  Svigermor har bursdag[:)]

28. AUGUST:

29. AUGUST:    

30. AUGUST: Antageligvis på UL for å sjekke om alt ser bra ut. Bestemmer når EL-sprøyten skal settes!

31. AUGUST: 

6. august -       34 dager  
8. september -  42 dager
19. oktober -    37 dager
24. november - 43 dager
05. januar -      52 dager
26. februar -     88 dager
24. mai -          38 dager ( med p-pillen)
01. juli -           26 dager ( med p-pillen)
27. juli-

Heia [:)] Hur det går?
Er du ennå spåkjærring på telefon? hihi[:D] Trives du?[:D]
Jeg har ringt så mange nå at jeg holder på å bli sprø av alle de
forskjellige svarene hehe..
Men merkelig nok har jeg ennå mest to på oktober lol [:D]

Måtte legge det inn her og:
Når jeg trodde at dagen min ikke kunne bli så veldig mye bedre så ringer sjefen meg og sier at jeg har blitt testet! De tester visst de nye spådamene[8D] Jeg tenkte oh shit!!! Hvordan har dette gått! Men svaret var jo utrolig bra, hun sa: Du har fått utrolig gode tilbakemeldinger av flere, og hun som testet deg sa at du var heeeelt rå! Ble helt paff jeg!! Haha, kunne jo ikke få en bedre tilbakemelding enn det

OG ikke nok med det, men yndlingstanten min var på besøk i dag, og de skal ha innsett av egg den 27.august! Så det ser visst ut som om vi begge KAN gå gravide på likt[:D]

ORIGINAL: Emja

Heia [:)] Hur det går?
Er du ennå spåkjærring på telefon? hihi[:D] Trives du?[:D]
Jeg har ringt så mange nå at jeg holder på å bli sprø av alle de
forskjellige svarene hehe..
Men merkelig nok har jeg ennå mest to på oktober lol [:D]

Jeg KOSER meg på jobb, spesielt nå som jeg jobber for Magic Circle. Masse hyggelige folk som jobber der, og masse hyggelige folk som ringer[:D]
Håper på at jeg har rett snuppa!

Hei Snuppa[:D] Så du hadde skrevet om den lille skjønne gutten min. Skjønner nå at jeg valgte helt rett med deg som barnevakt. Blir helt rørt her jeg sitter[:)]

ORIGINAL: Lillemor1

Hei Snuppa[:D] Så du hadde skrevet om den lille skjønne gutten min. Skjønner nå at jeg valgte helt rett med deg som barnevakt. Blir helt rørt her jeg sitter[:)]

Hihihi, han er jo så søøøøøøt jo[:D]  Kjempefin signatur du har fått deg!!!

Nå skal jeg avgårde og hente babymakingplan, kjøpe medisiner og kjøpe maling til soverommet... Spennende!!!

Nå ble jeg litt inspirert jeg... Tror jeg skal ringe gyn. nå med en gang og høre om timen kan framskyndes eller om jeg kan få time hos kollegaen hennes! [:D]

ORIGINAL: Kaizer

Nå ble jeg litt inspirert jeg... Tror jeg skal ringe gyn. nå med en gang og høre om timen kan framskyndes eller om jeg kan få time hos kollegaen hennes! [:D]

Ja, gjør det snuppa! Vi skal jo ha baby samtidig har jeg bestemt[:D]

Da var kontrastveggen på soverommet malt ett strøk! Sto at det var overmalbart om 6 timer.. Lurer på om jeg kan begynne litt før? [8D]

Jeg har regnet ut at det går nok greit i 7-tiden. Jeg begynte jo sikkert i ett tiden[;)] Dette blir braaaa.. Nå er jeg på jakt etter nytt garderobekspa. Det vi har er crap!

ORIGINAL: trusa

Blir jo ekstrem oppussing hos dere!! Jeg har kasta opp og ligger nå som et slakt på sofaen.

Å nei! Det hørtes ikke helt bra ut[&:]
Gleder meg til å få soverommet ferdig ja, tror det kan bli fint! Og M blir nok veeeeeldig glad når han kommer hjem[8D]

Back
Topp