BølleBella
Elsker forumet
Jeg kan heller ikke fatte at hun har klart å få høyere utdanning når hun er papirløs... Må jo ha ID bare for å få busskort jo.. [8|]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Destiny85
ORIGINAL: BølleBella
Jeg kan heller ikke fatte at hun har klart å få høyere utdanning når hun er papirløs... Må jo ha ID bare for å få busskort jo.. [8|]
Spørs hvilke mennesker du har som er villige til å hjelpe deg det.
ORIGINAL: DenicaD
ORIGINAL: Kineblomst
Hun har vært i Norge i maaaange år tror jeg, og ikke gjort noe galt..
Men sånn som det står i avisene.. Hvorfor får Krekar bli i Norge, mens hun må reise hjem???
fatter ikke det!!!!
fordi hun kunne bare "reist" hjem.. og krekar hadde blitt halshogd hadde han gjort det...
blandt annet?
ORIGINAL: Bleiemos
Jeg skal ærlig innrømme jeg vet ikke helt hvem hun er (bør kanskje være flau jaaaa...[&o]), men lurer på hvorfor det er så gale at akkurat HUN sendes ut av landet..? Såklart er det brutalt, for alt jeg vet er hun kanskje oppvokst her også.. men dette er vel noe som skjer daglig her i landet? Foreldre blir revet bort fra barna sine, osv.. Jeg bare spør altså, men hvorfor går folk fullstendig av hengslene for at HUN sendes bort?
ORIGINAL: Ramsey
ORIGINAL: Destiny85
ORIGINAL: BølleBella
Spørs hvilke mennesker du har som er villige til å hjelpe deg det.
er jo litt ekkelt å tenke på at illegale invandrere kan ta en mastergrad på norske universitet da.. de betaler jo ikke skatt..
ORIGINAL: Fjärild
Maria Amelie har levd som ulovlig innvandrer pga et valg foreldrene hennes tok. Hun ønsker å være norsk, betale skatt til norsk stat og være en ressurs for det norske samfunnet. Av den grunn valgte hun å stå frem, og har siden hun gjorde det gjort seg tilgjengelig for norske myndigheter. De har ikke forsøkt å ta kontakt, få henne inn til avhør eller noe slikt.
Jeg er enig i at det ikke skal være greit å leve ulovlig i landet vårt. MEN jeg er drittlei av skattesnyltere som ikke engang gidder å lære seg norsk. Maria Amelig lærte seg norsk på et blunk, har toppkarakterer og høyere utdannelse.
Det jeg synes er sykt, er at hun blir vurdert på samme linje som familien sin - for 8 år siden. Man må vurdere enkeltmennesker. Og jeg synes det er helt greit å "shoppe" litt og. Hun er en ressursperson til tusen.
Dessuten har hun gitt de papirløse barna en stemme. Hun hadde aldri noe annet valg enn å bli en papirløs innvandrer.
ORIGINAL: Minibille
"Hun ønsker å være norsk"?
"ønsker å betale skatt og være en del av landet"?
Ja også?
Det vil da vel alle de som søker om oppholdstillatelse?
Er det pga hudfargen hele landet går i kok eller? sprøtt.
Når det er sagt så er det kjipt med alle papirløse barna, og bra det blir dratt litt fram i søkelyset. De som pga foreldrene sine har vokst opp i landet her, men så blir kastet ut fordi de er papirløse pga foreldrene sine.. det er jo en veldig kinkig siyuasjon....
ORIGINAL: Anna Anka
ORIGINAL: Minibille
"Hun ønsker å være norsk"?
"ønsker å betale skatt og være en del av landet"?
Ja også?
Det vil da vel alle de som søker om oppholdstillatelse?
Er det pga hudfargen hele landet går i kok eller? sprøtt.
Når det er sagt så er det kjipt med alle papirløse barna, og bra det blir dratt litt fram i søkelyset. De som pga foreldrene sine har vokst opp i landet her, men så blir kastet ut fordi de er papirløse pga foreldrene sine.. det er jo en veldig kinkig siyuasjon....
Enig med deg! Vi har lett for å henge oss opp i enkeltskjebner, gjerne de mest populære enkeltskjebnene og ikke kjempe for de som har det aller verst.
Denne dama klarer seg! Hun har jo resursser og talegaver som enhver kan misunne! Men det at hun er flink til å appelere til folks beskyttelsestrang er ikke det samme som at hun har et beskyttelsesbehov.