Ang. Maria Amelie..

ORIGINAL: Miss Fat

Ja hun har vært her i mange år.

Men de årene har hun vært her ulovlig. Og jeg ser ingen forkjell på ho og en helt normal annen som er her ulovlig.

Ulovlig er ulovlig! Lov er lov!!

Hellt enig... skal hu få bli siden hu har skrevet en bok, lært seg norsk flytende osv...??
mange som blir sendt ut av landet som "burde" få bli, men lover er der for en grunn..

Og JA hellt idiotisk at Krekar får gå rundt her som han gjør.. Men heller her så vi har (litt) kontroll på han en å sende han ut å miste all kontroll...

ORIGINAL: Fridasinmamma

Godt sagt Bleiemos[:)]

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Miss Fat

Ja hun har vært her i mange år.

Men de årene har hun vært her ulovlig. Og jeg ser ingen forkjell på ho og en helt normal annen som er her ulovlig.

Ulovlig er ulovlig! Lov er lov!!

Hellt enig... skal hu få bli siden hu har skrevet en bok, lært seg norsk flytende osv...??
mange som blir sendt ut av landet som "burde" få bli, men lover er der for en grunn..

Og JA hellt idiotisk at Krekar får gå rundt her som han gjør.. Men heller her så vi har (litt) kontroll på han en å sende han ut å miste all kontroll...

Jepp.. Og om alle i verden som er villige til å lære et nytt språk, få høyere utdanning og leve et godt og ærlig liv skulle fått blitt i landet, hadde det blitt.... eh.. trangt....?[8|]

Jeg mener hun sa i et intervju at hun hadde fullført hele utdanningsløpet, men at hun ikke får hente uteksaminerings papirene uten ID..

ORIGINAL: Fjärild

Maria Amelie har levd som ulovlig innvandrer pga et valg foreldrene hennes tok. Hun ønsker å være norsk, betale skatt til norsk stat og være en ressurs for det norske samfunnet. Av den grunn valgte hun å stå frem, og har siden hun gjorde det gjort seg tilgjengelig for norske myndigheter. De har ikke forsøkt å ta kontakt, få henne inn til avhør eller noe slikt.

Jeg er enig i at det ikke skal være greit å leve ulovlig i landet vårt. MEN jeg er drittlei av skattesnyltere som ikke engang gidder å lære seg norsk. Maria Amelig lærte seg norsk på et blunk, har toppkarakterer og høyere utdannelse.

Det jeg synes er sykt, er at hun blir vurdert på samme linje som familien sin - for 8 år siden. Man må vurdere enkeltmennesker. Og jeg synes det er helt greit å "shoppe" litt og. Hun er en ressursperson til tusen.

Dessuten har hun gitt de papirløse barna en stemme. Hun hadde aldri noe annet valg enn å bli en papirløs innvandrer.

ENig i dette over her!
Sier heller JA til at hun skal få bli så kan de sende ut noen skattesnyltere som ikke har interesse av å bli integrert i samfunnet for fem flate øre!!
Er derfor jeg blir så irritert av denne saken her..

For JAA hun er her ulovlig,men det er MANGE andre også...
Å hun er i allefall en fornuftig person,integrert,fått seg utdannelse og jobber..
Hun bidrar enkelt og greit i samfunnet...

Å ang Krekar, skjønner at politikerene ikke vil sende han hjem jeg!
Hadde ikke vært så keen på det selv om han hadde trua meg på livet i grunn[8D]

ORIGINAL: Rooney

ORIGINAL: DenicaD

fordi hun kunne bare "reist" hjem.. og krekar hadde blitt halshogd hadde han gjort det...

blandt annet?

Ser fortsatt ikke noe problem med å sende han hjem..

jeg må nesten signere denne.

Back
Topp