Ang. Maria Amelie..

Bleiemos

Forumet er livet
Jeg skal ærlig innrømme jeg vet ikke helt hvem hun er (bør kanskje være flau jaaaa...[&o]), men lurer på hvorfor det er så gale at akkurat HUN sendes ut av landet..? Såklart er det brutalt, for alt jeg vet er hun kanskje oppvokst her også.. men dette er vel noe som skjer daglig her i landet? Foreldre blir revet bort fra barna sine, osv.. Jeg bare spør altså, men hvorfor går folk fullstendig av hengslene for at HUN sendes bort?

Hun har vært i Norge i maaaange år tror jeg, og ikke gjort noe galt..
Men sånn som det står i avisene.. Hvorfor får Krekar bli i Norge, mens hun må reise hjem???
fatter ikke det!!!!
HUn ble og satt i fengsel!!!

ORIGINAL: Kineblomst

Men sånn som det står i avisene.. Hvorfor får Krekar bli i Norge, mens hun må reise hjem???
fatter ikke det!!!!

fordi hun kunne bare "reist" hjem.. og krekar hadde blitt halshogd hadde han gjort det...

blandt annet?

MEN hun er jo passe dum som skriver om det å være "ulovelig i norge" og publiserer seg selv så mye, og drar rundt og holder foredrag..... [:-]
Og tro at ingenting kommer til å skje?

fatter ikke det!!!!

Dette med Krekar er vel litt mer omfattende siden de mener han kan være en trussel for landet dersom han blir sendt ut? Han er vel en trussel for landet om han blir også, har satt meg pinlig lite inn i akkurat den saken.

Jeg tenker bare at dette er noe som skjer hver bidige dag. Er ikke så lenge siden en liten gutt i mitt område (født og oppvokst her) ble hentet av politiet på skolen og sendt hjem til et krigsherja land sammen med sin far. Verken han eller faren hadde gjort noe galt de heller, faren var tvert imot en hardtarbeidende og ærlig mann. Den saken fikk på langt nær så mye oppmerksomhet, så derfor lurer jeg på hvorfor akkurat DENNE saken er så mye mer alvorlig enn andre. Greit nok, de må begynne et sted. Men det virker som om det er noe veldig spesielt med akkurat henne.

Vi har lover i Norge, og mange kan være uenige i at de er til det beste for verken innvandrere eller etisk norske. Men om hun her er kjent fra noe fra tidligere bør ikke hun få noe særbehandling for akkurat det. Og da mener jeg det er bedre å angripe lovverket enn å angripe UDI for å sende akkurat henne hjem.

ORIGINAL: DenicaD

MEN hun er jo passe dum som skriver om det å være "ulovelig i norge" og publiserer seg selv så mye, og drar rundt og holder foredrag..... [:-]

Jeg signerer denne. Hvorfor hyle og skrike i media om at du er ulovlig i Norge? Det har jeg spurt meg selv om mange ganger. [8|]

ORIGINAL: Rekefaen

Jeg signerer denne. Hvorfor hyle og skrike i media om at du er ulovlig i Norge? Det har jeg spurt meg selv om mange ganger. [8|]

Helt enig... Ser ikke noe gale i at hun skal sendes hjem! Hun blir ikke fengslet eller drept i hjemlandet sitt som bla Mulla Kreker kommer til å bli

Jeg er helt enig med deg!

Jeg synes det er ufattelig trist med alle som blir sendt hjem, har vært her i mange år og skapt ett liv her, og aldri gjort noe galt! Jeg synes derimot IKKE at denne jenten skal få bli her noe mer enn alle de andre, bare fordi hun er "kjent"!

fordi hun kunne bare "reist" hjem.. og krekar hadde blitt halshogd hadde han gjort det...

blandt annet?

Ser fortsatt ikke noe problem med å sende han hjem..

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Jeg er helt enig med deg!

Jeg synes det er ufattelig trist med alle som blir sendt hjem, har vært her i mange år og skapt ett liv her, og aldri gjort noe galt! Jeg synes derimot IKKE at denne jenten skal få bli her noe mer enn alle de andre, bare fordi hun er "kjent"!

Nei, så da har jeg oppfatta det riktig? At denne saken er så oppblåst fordi hun har skrevet en bok og holdt noen foredrag?

ORIGINAL: Rooney

blandt annet?

Ser fortsatt ikke noe problem med å sende han hjem..

Nei, selvfølgelig ikke vi sivile vanlige mennesker.

Men staten.

Vi har lover vet du.[:)]

ORIGINAL: Marlu

Tror hun har vært fullt klar over hva hun risikerte [;)]

Det handler om mot det at hun har stått frem slik. Det finnes desverre mange med lignende historier, og sånn burde det ikke vært. Fantastisk at hun har stått frem.

Ja, er det jeg mener[:)]

Er jo nettopp derfor hun sto frem tror jeg.... for hun var lei av å leve i skjul.. og om hun gikk via media.. som kom det til å skje.. det som skjer i media.. at hun får sympati.. og at når hun får mediafokus på saken sin.. så vil folk la henne bli.. det blir underskriftskampanjer osv..

Ja, hun må ut.. Krekar får bli.. men Krekar blir henrettet om han reiser hjem.. derfor får han bli.. jeg er STERKT uenig i at han får bli også jeg da.. for om det er sååå farlig å reise hjem til hjemlandet.. hvorfor i alle dager oppholder han seg der innimellom da?? Han har ikke gjort det på en stund nå.. men det var det som var realiteten en tid

Dette som hun opplever skjer dagelig med ulovlige innvandrere.. hvorfor er hun så spesiell??

ORIGINAL: Fridasinmamma

Er jo nettopp derfor hun sto frem tror jeg.... for hun var lei av å leve i skjul.. og om hun gikk via media.. som kom det til å skje.. det som skjer i media.. at hun får sympati.. og at når hun får mediafokus på saken sin.. så vil folk la henne bli.. det blir underskriftskampanjer osv..

Ja, hun må ut.. Krekar får bli.. men Krekar blir henrettet om han reiser hjem.. derfor får han bli.. jeg er STERKT uenig i at han får bli også jeg da.. for om det er sååå farlig å reise hjem til hjemlandet.. hvorfor i alle dager oppholder han seg der innimellom da?? Han har ikke gjort det på en stund nå.. men det var det som var realiteten en tid

Dette som hun opplever skjer dagelig med ulovlige innvandrere.. hvorfor er hun så spesiell??

vi har han ennå, også fordi han er en trussel mot vårt land. Så om vi hadde sendt han ut hadde vi hatt null kontroll på han.

Så jeg må jo si det bare er greit vi har han så vi slipper å få han på døra i det fri..[:)]

ORIGINAL: Bleiemos

fatter ikke det!!!!

Dette med Krekar er vel litt mer omfattende siden de mener han kan være en trussel for landet dersom han blir sendt ut? Han er vel en trussel for landet om han blir også, har satt meg pinlig lite inn i akkurat den saken.

Jeg tenker bare at dette er noe som skjer hver bidige dag. Er ikke så lenge siden en liten gutt i mitt område (født og oppvokst her) ble hentet av politiet på skolen og sendt hjem til et krigsherja land sammen med sin far. Verken han eller faren hadde gjort noe galt de heller, faren var tvert imot en hardtarbeidende og ærlig mann. Den saken fikk på langt nær så mye oppmerksomhet, så derfor lurer jeg på hvorfor akkurat DENNE saken er så mye mer alvorlig enn andre. Greit nok, de må begynne et sted. Men det virker som om det er noe veldig spesielt med akkurat henne.

Vi har lover i Norge, og mange kan være uenige i at de er til det beste for verken innvandrere eller etisk norske. Men om hun her er kjent fra noe fra tidligere bør ikke hun få noe særbehandling for akkurat det. Og da mener jeg det er bedre å angripe lovverket enn å angripe UDI for å sende akkurat henne hjem.

Kanskje fordi hun har stått frem for å tale saken til de som lever i landet uten papirer?

Synes hun er kjempe tøff jeg! Kommer hit som barn, lærer seg språket, skaffet seg en høy utdannelse og skrevet bok om sitt liv.
Hun skrev jo ikke den boka for å bli kjendis og håpe på en oppholdstillatelse, hun står frem og taler saken til andre i hennes situasjon!

Folk engasjerer seg mer når de har et ansikt å relatere til . Ikke noe annerledes enn f.eks kidnappingsaker . Hele verden engasjerte seg i Madeleine-saken . Tenk på hvor manger barn som blir kidnappet hver eneste dag!

Mitt største problem med hele denne saken er sorteringen som blir foretatt. Det sitter en haug utenlandske menn inne i norge for gud vet hvor mange lovbrudd,og de får bli.Men mennesker som skaffer seg utdanning og mer enn gjerne vil jobbe skal bli kastet ut.Er så fly forbanna over innvandringspolitikken i norge[:@]

ORIGINAL: Fridasinmamma

vi har han ennå, også fordi han er en trussel mot vårt land. Så om vi hadde sendt han ut hadde vi hatt null kontroll på han.

Så jeg må jo si det bare er greit vi har han så vi slipper å få han på døra i det fri..[:)]

Joa.. sant nok[:)]

ORIGINAL: forvirretmor

Mitt største problem med hele denne saken er sorteringen som blir foretatt. Det sitter en haug utenlandske menn inne i norge for gud vet hvor mange lovbrudd,og de får bli.Men mennesker som skaffer seg utdanning og mer enn gjerne vil jobbe skal bli kastet ut.Er så fly forbanna over innvandringspolitikken i norge[:@]

Ja.. det er irriterenes! Og tro meg.. politiet gjør hva de kan for å få de ut.. jeg har selv jobbet med et prosjekt.. men fy fader å vanskelig det er! Pga politikken her i Norge!

ut ifra hva hun sa på tv når de intervuet henne i forbindelse med at hun ble "årets nordmann", så var det vel noe med at foreldrene hadde valgt å komme inn i landet uten at de registrerte seg på noe vis, så hun ble papirløs innvandrer på bakgrunn av et valg foreldrene hennes tok.
Hun har bodd i norge i 8 år, og kom hit når hun var 17. Så hun har ikke vokst opp her.
Hun ble vel ikke noe særlig kjent, før hun skrev boken om hvordan det var å leve i norge som ulovlig flyktning.
Og er også fordi hun er papirløs, at hun ble utvist.
Var sånn jeg forsto det iallefall.
Men usikker på om det stemmer....

Back
Topp