Ang klaging

Jo, når de oppdaterer med akkurat denne typen klaging 5-6 ganger i døgnet i et halvt år, da synes jeg det er LITT for mye.
Men jeg tittet innom siden hennes innimellom for hun har en helt nydelig gutt og jeg vil gjerne ta del i utviklingen og fortelle henne at hun har en nydelig gutt! Men jeg orket ikke å lese om det hele tiden.

Jeg vet at det portretteres som fantastisk å få barn og det er det jo. men skjønner ikke at folk er så virkelighetsfjerne at de tror alt ved barn er rosenrødt.
Ja man blir jo lei av slike fb oppdateringer.

Folk som er forbanna om brøytebilen bråker om natta, og endå meir forbanna om veien ikkje er brøyta til dei skal på jobb...

Til vinteren får vi be snøen om å kun dale ned mellom 08 - 16...

Folk som er forbanna om brøytebilen bråker om natta, og endå meir forbanna om veien ikkje er brøyta til dei skal på jobb...

Til vinteren får vi be snøen om å kun dale ned mellom 08 - 16...
He he! Her hadde jeg vært overlykkelig hvis de hadde brøytet veiene om natta! Er mer forbanna når jeg må kjøre gjennom en halvmeter snø i 20 km/t for å komme meg til jobb.

Tror hva man reagerer på at andre klager over er avhengig av hva man har opplevd i livet selv.

Har du en del livserfaring skal man jobbe litt med seg selv for å innse at det som normalt sett ikke ville vært et problem for deg, kan være det værste noen andre har opplevd samtidig, og forsøke å respektere det så godt det går :-) En utfordring innimellom, men vi har alle ulike erfaringer som former hva vi syns er tøft og ikke.

Jeg liker forøvrig veldig dårlig når folk bare er rett frem utakknemlig. "Jeg fikk bare roser av mannen på valentinsdagen" o.l.

Jeg irriterer meg over folk som klager over penger uten å GIDDE å sette seg inn i hvordan de kan styre økonomien sin bedre.
Har ei svigerinne som stadig vekk sier "ja, men det kan vel dere betale for, for dere tjener mer enn meg". Og ja, vi tjener mer enn henne, hun er student (det er forsåvidt jeg og, men på deltid med jobb ved siden av), men vi har også større utgifter enn henne.
Mitt motargument er alltid "det har ikke noe å si hvor mye du TJENER, men hvor mye du sitter igjen med etter at alle regningene er betalt". Går henne hus forbi. HVER gang!

Og enda mer irriterende er det når hun bruker pengene sine på ENDA et par sko, og så spør mora om penger til å kjøpe brød og melk. Jeg vet at hun ikke er så dum at hun ikke skjønner at når hun bruker opp pengene sine blir det tomt for penger. Heldigvis er mannen enig, så vi betaler ikke for alt hun foreslår at vi skal betale for fordi vi TJENER mer enn henne :P

Åja, og så er det irriterende med folk som ikke legger på telefonen når de skal betale i kassa, på bussen/toget, eller kommer først i køen på apoteket/banken. Bare fordi det er respektløst. Man kan i det minste si "vent litt, jeg skal betale" hvis man ikke gidder å si "du, det er min tur i kassa, jeg ringer deg opp igjen".

.. Bare spør?! Dere har så mye å komme med når det gjelder hva andre klager på og dere irriterer dere over! Klager dere aldri noensinne? Det virker som om dere har et helt perfekt liv med null klaging. Men støtt ser man klager innlegg her på forumet??

Jeg klager en gang i blandt når jeg mener jeg selv har rett og får å få råd om hva jeg kan gjøre. Jeg tror det så å si også gjelder samtlige her inne- for det ligger faktisk for oss, og er normalt.

.. Bare spør?! Dere har så mye å komme med når det gjelder hva andre klager på og dere irriterer dere over! Klager dere aldri noensinne? Det virker som om dere har et helt perfekt liv med null klaging. Men støtt ser man klager innlegg her på forumet??

Jeg klager en gang i blandt når jeg mener jeg selv har rett og får å få råd om hva jeg kan gjøre. Jeg tror det så å si også gjelder samtlige her inne- for det ligger faktisk for oss, og er normalt.
Nei jeg klager jeg også. Spesielt her inne :P

Edit - klagde ikke så mye i denne tråden da. Kun på de som mangler selvinnsikt :P

Back
Topp