Ang klaging

Jeg hadde også mye bedre økonomi som alenemor, enn nå når jeg har samboer :p I alle fall samtidig som jeg gikk skole, da hadde jeg mer inn på konto enn f.eks mamma per mnd..
Ja, det hadde jammen jeg og!
Tenker at det kommer ofte an på livsstil da. Finnes mange unntak. Men velger man å bo i en 3 roms i oslo sentrum, så er det klart det blir trangt. :p

Ja, det hadde jammen jeg og!
Tenker at det kommer ofte an på livsstil da. Finnes mange unntak. Men velger man å bo i en 3 roms i oslo sentrum, så er det klart det blir trangt. :p
Ja, ikke sant.. :) Hadde bostøtte jeg da, som dekket halve husleia. Sikkert derfor det ble så god økonomi :p

Merket at jeg ikke burde lese denne tråden ... Folk som klager på at folk klager ? ;-)

Kjente jeg ikke visste helt hva jeg skulle si når ei klaget over at hun ikke kunne nave fordi det var mer styr å forholde seg til NAV enn å jobbe. Godt systemet noen ganger funker :p

Kjente jeg ikke visste helt hva jeg skulle si når ei klaget over at hun ikke kunne nave fordi det var mer styr å forholde seg til NAV enn å jobbe. Godt systemet noen ganger funker :p
Har også hørt folk klage over at de må sende meldekort:eek: Og de samme som har glemt å sende og deretter mistet 14 dager med penger.

Ooooo good one! Eller konstant klager over dårlig råd og ikke har penger til mat og klær - så har de plutselig vært å fått pedikyr.
Noe har de alltid råd til. Klager gjerne over prisen for bhg og fritidsaktiviteter, og så røyker begge 40 om dagen:wideyed:

Haha, hun har jo et poeng da. Aldri i verden om jeg ville ha vært avhengig av nav, hadde det ikke vært strengt nødvendig. :p
Men pussig ting å klage over, ja. Stereotypisk naving er irriterende i seg selv, så godt de klarer å luke ut noen da. Bare synd det går ut over de som faktisk har reelle behov for hjelp.

Har også hørt folk klage over at de må sende meldekort:eek: Og de samme som har glemt å sende og deretter mistet 14 dager med penger.
Det med meldekort er litt tullete,greit for de som er friske men når man er syk/lagt inn på sykehus o.l er det tullete!

Det med meldekort er litt tullete,greit for de som er friske men når man er syk/lagt inn på sykehus o.l er det tullete!
Har ikke hørt at det er ett problem for syke, bare de på dagpenger.

De som mener at det er alle andre det er noe galt med og ikke dem selv - og har derfor ikke evnen til selvinnsikt, da problemet helt tydelig ligger hos dem.

Jepp. Ikke bare meldekort, men også de møtene de skal ha. Min far lå på sykehus 6 timer unna hjemmet, og kjempa mot hissig kreft. Nav skulle absolutt ha ham inn på oppfølgingsmøte etter han hadde vært sykemeldt 6 uker, og de stoppa faktisk utbetalingen hans av sykepenger og alt en periode. Han var veldig syk, og hadde ikke akkurat overskudd til å reise 6 timer hver vei for å gå på navmøte om "tilrettelegging på arbeidsplassen". Noen ganger er systemet så tunggrodd og firkanta, at folk bare blir sykere og sykere!

Jepp. Ikke bare meldekort, men også de møtene de skal ha. Min far lå på sykehus 6 timer unna hjemmet, og kjempa mot hissig kreft. Nav skulle absolutt ha ham inn på oppfølgingsmøte etter han hadde vært sykemeldt 6 uker, og de stoppa faktisk utbetalingen hans av sykepenger og alt en periode. Han var veldig syk, og hadde ikke akkurat overskudd til å reise 6 timer hver vei for å gå på navmøte om "tilrettelegging på arbeidsplassen". Noen ganger er systemet så tunggrodd og firkanta, at folk bare blir sykere og sykere!
Nettop det jeg mener er tullete,skjønn er fint å bruke innimellom

De som får arbeidsavklaringspenger må også. Og aap er jo ofte noe man får etter å ha vært sykemeldt over et år. :)
Jeg vet det. Men har ikke hørt at de har klaget (selv om sikkert mange har vansker med å sende inn), bare de friske som går på dagpenger.

Back
Topp