Ang klaging

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Inspirert av køagetråden til kengu.
Hva er "irriterende" at folk klager over? Tenker du noen ganger "herregud du er utaknemlig, du aner ikke hvor bra du har det" eller "så gjør noe med det da" el?

Irriterer meg når folk ofte klager over ektefelle og familiemedlemmer, og så er det så tydelig at de ikke kommuniserer i det hele tatt. Den som blir klaget på, går rundt og aner fred og ingen fare. Mange damer er fæle på dette! Ene søstra mi er helt forferdelig på akkurat det. Ringer meg i sinne, fordi hun syntes mannen gjør for lite hjemme. Når jeg da spør henne om hun har spurt om han kan hjelpe til mer, svarer hun bare at "DET burde han forstå av seg selv". Haha. Klart han burde det, men han gjør jo tydeligvis ikke det da. (Og ja, jeg sier til henne akkurat hva jeg mener, men hun bare jatter med.)

Ellers så irriterer det med når folk klager over ting de får gratis, feks rema pakken. :p

Folk som klager på ting som er gratis... Som f eks innhold i babypakker... (Eneste jeg forstår er såpen med alkohol i).

Folk som klager på ting som er gratis... Som f eks innhold i babypakker... (Eneste jeg forstår er såpen med alkohol i).
Det kan man jo klage på at er på markedet i det hele tatt enten den rr gratis eller ikke.

Jeg blir irritert over mennesker som er alene med barn (med den andre parten tilstede vel og merke, er den andre ikke tilstede i det hele tatt er det en annen sak) og som klager på hvor vanskelig alt er mtp tid, økonomi osv.
Man har gode løsninger økonomisk i Norge og man må faktisk bare ta tak selv i livene sine selv. Og ja, jeg har vært der selv, men uten rettigheter til stønader, så jeg føler jeg har lov til å uttale meg :p

Jeg HATER at folk klager på Norge! Årsavgift, NRK lisens, så mye skatt, pensjon, tar imot flyktninger, for kort permisjon, ja sånne ting! Folk skal bare være glad de bor her tenker jeg....
Utover det kan folk klage så mye de vil uten at det plager meg nevneverdig;)

Jeg blir irritert over mennesker som er alene med barn (med den andre parten tilstede vel og merke, er den andre ikke tilstede i det hele tatt er det en annen sak) og som klager på hvor vanskelig alt er mtp tid, økonomi osv.
Man har gode løsninger økonomisk i Norge og man må faktisk bare ta tak selv i livene sine selv. Og ja, jeg har vært der selv, men uten rettigheter til stønader, så jeg føler jeg har lov til å uttale meg :p
Jeg følte jeg hadde riktig så god økonomi da jeg var alenemor! :P

Når folk klager over stønader , er det greit å holde seg unna innimellom.
Eller de som synes alt er så dyrt, men alltid har råd til røyk, sydentur og takeaway.

Jeg hadde ikke, dvs jeg hadde ikke hatt uten å jobbe fullt ved siden av fulltidsstudium. Men jeg valgte selv å studere og ønsket om å fullføre var så sterkt at det måtte være sånn i et par år. Med alt det førte med seg av lange dager, barnevakt osv.
Hadde noen villet gi meg stønadene jeg manglet noen prosent på å ha rett på hadde det ikke falt meg inn å klage et sekund.

Jeg takler heller ikke at folk klager til meg i stedet for å snakke med den det gjelder. Hvis svigermor er et troll, kan jeg godt snakke med deg om hvordan du skal takle det, men jeg trenger ikke den smålige lista over alt du synes hun gjør galt.

Jeg HATER at folk klager på Norge! Årsavgift, NRK lisens, så mye skatt, pensjon, tar imot flyktninger, for kort permisjon, ja sånne ting! Folk skal bare være glad de bor her tenker jeg....
Enig! Jeg er glad I alle mine familiemedlemmer, men er typ 2 stk som irriterer meg fordi de klager over at de får for lite av nav el lignende. Det gjør de ikke! De har rotet til livene sine, men får mye god hjelp fra staten med både det ene og det andre. Liker heller ikke når folk uten utdanning I utdannede jobber, klager på at de med utdanning I samme jobb tjener mer (feks. Lærer, fagarbeider osv.). Andre veien forstår jeg mer :)

Enig! Jeg er glad I alle mine familiemedlemmer, men er typ 2 stk som irriterer meg fordi de klager over at de får for lite av nav el lignende. Det gjør de ikke! De har rotet til livene sine, men får mye god hjelp fra staten med både det ene og det andre. Liker heller ikke når folk uten utdanning I utdannede jobber, klager på at de med utdanning I samme jobb tjener mer (feks. Lærer, fagarbeider osv.). Andre veien forstår jeg mer :)
Å noen får lite fra nav,det er store forskjeller ute å går. Systemet er urettferdig synrs jrg nå som jeg selv mottar penger fra nav. ;)

Mhm... Det ene settet besteforeldrene mine f.eks. Bestemor klager ALLTID på bestefar og at livet hennes nærmest er verdt null og ingenting, er kjedelig og meningsløst pga. at han er så kjedelig. Bestefar er ikke perfekt, men han er snill som få og god som gull. Det er jo ikke hans feil at personlighetene deres kræsjer.
Tenker at hun burde ta ansvar for eget liv i stedet for å skylde på han for sine livsvalg. Bitterheten oser.

Enig med denne! At folk kan være så utrolig utakknemlige og smålige... :rolleyes:

Å noen får lite fra nav,det er store forskjeller ute å går. Systemet er urettferdig synrs jrg nå som jeg selv mottar penger fra nav. ;)
Her kan jeg med sikkerhet si at de ikke får for lite :) I andre tilfeller ser jeg selvsagt det kan være urettferdig, og da er det lov til å klage :)

Eg hatar att min svægerska ska alltid klaga på att svigermor har vart så streng å hon har inte fått ditt å datt. Men me som er yngre ikkje ens spør svigermor længre og att me inte låter henne legga seg opp før mye i vårat liv . E så pisslei av hennes klaging

Inspirert av køagetråden til kengu.
Hva er "irriterende" at folk klager over? Tenker du noen ganger "herregud du er utaknemlig, du aner ikke hvor bra du har det" eller "så gjør noe med det da" el?

Egentlig ikke... Men når samme personer gang på gang sutrer over forkjølelser og hodevondt gang på gang på gang på gang på facebook, da blir jeg oppgitt.

I min vennekrets er det både kreft, hjerneblødning og ett amputert bein. Ironisk nok klager ikke disse, iallefall ikke slik som de andre.

Jeg hadde også mye bedre økonomi som alenemor, enn nå når jeg har samboer :p I alle fall samtidig som jeg gikk skole, da hadde jeg mer inn på konto enn f.eks mamma per mnd..

Back
Topp