ang bagnett

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Slafselarve

http://www.testvinnerene.no/2008/11/britax-baby-safe-sleeper/

Her har man ett bedre alternativ.. Barnet ligger i full liggestilling, akkurat som i bagen. Men den er med seler, og er konstruert akkurat som et bilsete oppi. Den skal visst være utrolig bra, og en av de sikreste på markedet. Genial idè iallefall!

Jeg nekter å tro det.. .

Best i test.. Det er ingenting som tilsier at denne ikke skulle være bra, mener til og med HH godkjente denne.. Den er jo helt lik som et vanlig bilsete bare at barnet ligger..

Men hvordan fungerer den da?

Greia med vanlig bilsete er jo at babyen ikke skal ligge, for da vil jo all kraften komme på skuldrene (der selen er)
Poenget er at barnet skal sitte litt, for da blir belastningen fordelt på hele ryggen (som er en av de kroppsdelene som tåler mest)

Og at det får støttet opp hele kroppen og at kraften blir jevnt fordelt.. Jeg ser ikke hvordan denne skal kunne gjøre det som sidevendt..
Uansett, så er det ikke skadelig for babyer å sitte i bilstol, og så lenge den ikke fikk full pott på alt, så blir den ikke brukt av meg.. Syns Britax viser symptomer på å ha gitt etter for markedskreftene og nå har benyttet sjansen til å fylle hullet etter bagnett etter at det ikke importeres til Norge mer, og flere og flere butikker kutter det fra sortimentet.

ORIGINAL: @dnim

Ja, til mine 2 eldste på 13 og 18. Den gangen var det heilt vanleg, og ingen hadde høyrt om at det ikkje var trygt. Eg er sjelegald for at me ikkje var innblanda i uhell den gangen....[:o]

Ja, men man trenger jo ikke å vite det for å skjønne at ungen ikke er trygg i det... Det ser man jo og det skjønner man hvis man tenker seg litt om..
Jepp, men den gang vart det faktisk anbefalt av HS å bruke bagnett i starten, det skulle vere best for babyen. Og sidan eg ikkje tenkte meg litt om, so valgte eg å høyre på dei som eg trudde visste best.

Må vere fantastisk å alltid vite best du???

Ja, til mine 2 eldste på 13 og 18. Den gangen var det heilt vanleg, og ingen hadde høyrt om at det ikkje var trygt. Eg er sjelegald for at me ikkje var innblanda i uhell den gangen....[:o]

Ja, men man trenger jo ikke å vite det for å skjønne at ungen ikke er trygg i det... Det ser man jo og det skjønner man hvis man tenker seg litt om..
Jepp, men den gang vart det faktisk anbefalt av HS å bruke bagnett i starten, det skulle vere best for babyen. Og sidan eg ikkje tenkte meg litt om, so valgte eg å høyre på dei som eg trudde visste best.

Jeg er født sånn. [8D]

Dette hadde jeg valgt om jeg kunne valgt omigjen [:)] Visste ikke at det fantes sånne seter når vi trengte det! Men nå vet jeg [:D] Og håper jeg slipper å bruke det på neste mann...

Tror Noah låg så trygt som en kan gjøre med nettet siden vi brukte den andre dingsen i tillegg. Han låg ihvertfall veldig fast nedi der.

Andre transportmidler hadde vi ikke mulighet for å ta, så da ble det bil...

Jeg hadde faktisk brukt det igjen om det hadde vært nødvendig (og jeg ikke hadde funnet ut at der er ett "bilsete" hvor barnet kan ligge.). Noen har ikke mulighet for å bruke vanlig bilsete og noen vet faktisk ikke at bagnett ikke er trygt og stoler på "fagfolk" sine anbefalinger.....
de er heldige de som vet ALT [;)]

Her har man ett bedre alternativ.. Barnet ligger i full liggestilling, akkurat som i bagen. Men den er med seler, og er konstruert akkurat som et bilsete oppi. Den skal visst være utrolig bra, og en av de sikreste på markedet. Genial idè iallefall!

Jeg nekter å tro det.. .

Best i test.. Det er ingenting som tilsier at denne ikke skulle være bra, mener til og med HH godkjente denne.. Den er jo helt lik som et vanlig bilsete bare at barnet ligger..

Nei, har ikke brukt nett. Maxicosi til begge to, som ble født til vanlig tid rundt termin. Ca 30 min fra sykehus og hjem.

ORIGINAL: *Stella*

Som bilsikring?

Aldri i verden, han satt trygt festet i bilsetet sitt fra første biltur.

Det er jo slett ikke anbefalt med bagnett som bilsikring, trygg trafikk fraråder det, de filmene som viser hva som skjer med babyen i tilfelle kræsj gjør i alle fall meg kvalm av tanken på at noen babyer "sikres" slik den dag i dag, når vi vet så mye bedre.

(Men jeg lå selv sikret på det viset som baby... det var ikke andre måter som var vanlig på den tiden...) '

Eller er det noe annet dere snakker om?

Jeg er født sånn. [8D]
Ja ja, godt å ha ein unnskyldning.[:'(]

ORIGINAL: Bdancer

Og at det får støttet opp hele kroppen og at kraften blir jevnt fordelt.. Jeg ser ikke hvordan denne skal kunne gjøre det som sidevendt..
Uansett, så er det ikke skadelig for babyer å sitte i bilstol, og så lenge den ikke fikk full pott på alt, så blir den ikke brukt av meg.. Syns Britax viser symptomer på å ha gitt etter for markedskreftene og nå har benyttet sjansen til å fylle hullet etter bagnett etter at det ikke importeres til Norge mer, og flere og flere butikker kutter det fra sortimentet.

premature babyer kan være for små til å passe i bilstoler. i tillegg så får noen av de ikke puste.
dessuten er det IKKE bevist at det er uskadelig for rygg og nakke å sitte lenge i bilstol. det vet man ikke med sikkerhet før barna våre blir voksne!

Heh, det med prematur, etc, er underforstått, og ihvertfall hvis man leser hele tråden. Det vil alltids finnes spesialtilfeller uansett, så det gidder jeg ikke å nevne.
 Det var det før, men da var også bilstoler noe helt annet enn det er i dag. Enn så lenge, så er de en nødvendighet, og den desidert tryggeste sikringen av barn i bil vi har. Har vi noe reelt valg, da?

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

bagnett som bilsikring er lovlig å bruke, men ikke anbefalt. Barnet sitter tryggest bakovervendt i BILSETE tilpasset vekt og høyde.
bagnett er noe jeg føler uvitende personer bruker (sorry).

Eller hvis man av forskjellige grunner ikke KAN bruke bilsete til barnet. Da bruker man boxette, for det hender at man må kjøre bil...
Så ja, jeg brukte det til førstemann i 99. Han brukte denne i 8 mnd.
Minsten har sitti godt i setet sitt

Brukte det til Sander første tiden ja...
Hadde jeg visst bedre da så hadde jeg ikke gjort det...
Men var sykehuset som anbefalte meg å leie det faktisk på barnebutikk...
De sa siden han var så liten så var det bedre for han...

Men ville aldri gjort det nå...

Selv om mine unger kjører forovervendt de få gangene i året de faktisk kjører bil...

den var jo genial [:)]
noen som vet hvor jeg får kjøpt den og hvor mye den koster?

premature babyer kan være for små til å passe i bilstoler. i tillegg så får noen av de ikke puste.
dessuten er det IKKE bevist at det er uskadelig for rygg og nakke å sitte lenge i bilstol. det vet man ikke med sikkerhet før barna våre blir voksne!

Heh, det med prematur, etc, er underforstått, og ihvertfall hvis man leser hele tråden. Det vil alltids finnes spesialtilfeller uansett, så det gidder jeg ikke å nevne.
Det var det før, men da var også bilstoler noe helt annet enn det er i dag. Enn så lenge, så er de en nødvendighet, og den desidert tryggeste sikringen av barn i bil vi har. Har vi noe reelt valg, da?

ja jeg vet bilstol er det absolutt tryggeste.
men kan du finne en video til meg som viser påkjørsel bakfra med bakovervent bilstol? Man er ikke 100% sikker i bil uansett...

Nei, det gjelder å sikre seg best mulig... I kollisjoner bakfra er hastigheten oftest mye lavere enn front mot front, derfor vurderes ririskoen slik at bakovervendt er tryggest. Det vet du.

Ja, brukte det til guttungen når han var født og skulle hjem. Tror vi fikk brukt det i hele 3 ganger....Nei, det gjorde vi heller ikke...2 ganger... Fikk ALDRI satt fast spennen for å feste baggen...Tror baggen vi hadde var for stor...Vi leide hos babyshop.. Visste selv ikke hvor farlig det var før for par år tilbake...

Da mi eldste var nyfødt var bagnett ganske vanlig ennå, og det var enda veldig fy fy å sitte mer enn 30 min i bilstol (noe som idag ikke er fy fy). Så ting forandrer seg fort.
Så desverre gjorde vi det en stund. Minste har kunn brukt stol.

bagnett som bilsikring er lovlig å bruke, men ikke anbefalt. Barnet sitter tryggest bakovervendt i BILSETE tilpasset vekt og høyde.

noen som har sett videoene hva som skjer ved bagnett og kræsj? SKAL ALDRI I MITT HUS IALLEFALL. JA TIL BAKOVERVENDT[:D]
 nå skal det sier at vi av uvitenhet vurderte å bruke det ved en lang ferie i fjor sommer, men etter litt rundspørring hos fagfolk ble eg kvalm bare ved tanken. håpe ingen ble støtt av dette inlegget, var ikke meint sånn..

Nei, har aldri brukt det - alltid brukt babysete den første tiden. Syns det er horribelt at det er lovlig å bruke enda[&:] 

ORIGINAL: lykkeligmamman

noen som har sett videoene hva som skjer ved bagnett og kræsj? SKAL ALDRI I MITT HUS IALLEFALL. JA TIL BAKOVERVENDT[:D]
nå skal det sier at vi av uvitenhet vurderte å bruke det ved en lang ferie i fjor sommer, men etter litt rundspørring hos fagfolk ble eg kvalm bare ved tanken. håpe ingen ble støtt av dette inlegget, var ikke meint sånn..

Er det jeg som er teit nå, men jeg trodde man brukte bagnettet i bilen. Ingen grunn til å ta det inn i huset[&:]

Hatt begge mine prinsesser i bilsete fra første biltur gått strååååålende. Uansett hvor langt jeg skulle kjøre ville jeg ikke brukt annet.

Nei, det gjelder å sikre seg best mulig... I kollisjoner bakfra er hastigheten oftest mye lavere enn front mot front, derfor vurderes ririskoen slik at bakovervendt er tryggest. Det vet du.

jepp det vet jeg. men påkjørsel bakfra skjer mye oftere enn frotkollisjon med små barn i bil viser statestikken, og det er ikke så mye fart som skal til for å få skikkelig sleng på hodet. Men finnes det noen videoer av krashtest ved påkjørsel bakfra? nei... Påkjørsel fra siden skjer svært sjelden. Men den eneste krasjtesten man ser på video med bagnett er nettopp dette. hvorfor?[8|]

iiiiiingen som kan finne videoer til meg?[8|]

Prøvd å se på bloggen til Helene Harefrøken?

Back
Topp