ORIGINAL: Oline
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: Slafselarve
ORIGINAL: Labambie
http://www.testvinnerene.no/2008/11/britax-baby-safe-sleeper/
Her har man ett bedre alternativ.. Barnet ligger i full liggestilling, akkurat som i bagen. Men den er med seler, og er konstruert akkurat som et bilsete oppi. Den skal visst være utrolig bra, og en av de sikreste på markedet. Genial idè iallefall!
Jeg nekter å tro det.. .
Best i test.. Det er ingenting som tilsier at denne ikke skulle være bra, mener til og med HH godkjente denne.. Den er jo helt lik som et vanlig bilsete bare at barnet ligger..
Men hvordan fungerer den da?
Greia med vanlig bilsete er jo at babyen ikke skal ligge, for da vil jo all kraften komme på skuldrene (der selen er)
Poenget er at barnet skal sitte litt, for da blir belastningen fordelt på hele ryggen (som er en av de kroppsdelene som tåler mest)
Og at det får støttet opp hele kroppen og at kraften blir jevnt fordelt.. Jeg ser ikke hvordan denne skal kunne gjøre det som sidevendt..
Uansett, så er det ikke skadelig for babyer å sitte i bilstol, og så lenge den ikke fikk full pott på alt, så blir den ikke brukt av meg.. Syns Britax viser symptomer på å ha gitt etter for markedskreftene og nå har benyttet sjansen til å fylle hullet etter bagnett etter at det ikke importeres til Norge mer, og flere og flere butikker kutter det fra sortimentet.