Ang. Abort

det ville jeg kalt umoden fjortis oppførsel gitt [>:][>:][>:]

alle har nok sine grunner for å ta abort men når de har ubeskytta sex med vilje, å da tar abort .. da er det ingen unskyldning da fortjener de ikke barn engang. De anne ikkje ka de går glipp av...tullingar..

Jeg var på Kreta festa i 4 dager og gikk på utsettelse av mens tab.
KOm hjem og fikk aldri mensen igjen.
 Skulle til prøverør og derfor slo aldri tanken at jeg var gravid men det var jeg.
Var hos spisalisten og han sa det ikke var noen fare pga babyen ikke hadde fått blode fra meg enda.
Det gjør de ikke før ca 6-7 uker

ORIGINAL: MaritParit

ORIGINAL: sissel06

alle har nok sine grunner for å ta abort men når de har ubeskytta sex med vilje, å da tar abort .. da er det ingen unskyldning da fortjener de ikke barn engang. De anne ikkje ka de går glipp av...tullingar..

Litt sterk påstand, kanskje? Jeg er ikke uenig i at man må ta ansvar for egen kropp - men det er ikke umenneskelig å bli revet med... Er ikke ensbetydende med å ikke fortjene det å få barn- synes JEG!

signerer..

Jeg hadde ikke gjort det.

Det e jo faktisk ganske mange som tar abort så jeg syns ikkje at man skal være så konsekvent i sin mening. Det kan faktisk skje de aller fleste...og av og til så passer det ikkje...

Det virker faktisk sin at de fleste som har svart her er enten gravid eller har noen unger. Hvillken livssituasjon den/de personene er i som har valgt å ta abort, er det ingen av oss som skal sette oss til doms over. Om de vil drikke eller ikke er helt og holdent deres valg. Hva dere ville ha gjort er i grunne irrelevant, har ingen betydning, og dere er tilsynelatende veldig konsekvent, noe som er veldig dumt, og fremmer ikke akkurat noen sunn diskusjon her. Dessuten er det veldig mange som ikke har det trygge gode forholdet/hjemmet som man gjerne vil ha for å oppdra og få en baby. Tenk over en del ting før dere dømmer personer som har eller vil ta abort. Ikke alle har det støtteapparatet som kanskje mange her inne har. Det gjelder faktisk ganske mange i dagens samfunn, og det hjelper ikke å stenge dem ute. Vet ikke helt tallet, men det er faktisk veldig mange...

Det var ikke mening å være så lang...Men poenget mitt var bare at folk må tenke litt før de setter seg til doms over hva andre gjør. Det er stort sett en (god) grunn til at noen velger å ta abort (og andre ting) ...og jeg syns ikke at noen skal dømme dem som gjør det fordi de kan havne i samme situasjon selv fortere enn de er klar over det, og det verste jeg vet er andre som dømmer andre folk for det de gjør...

Jeg har forresten lest hele diskusjonen, men syns at det ble litt mye "dømming" av den personen som hadde gjort det...fra personer som var litt vel dømmende...

Takk skal du ha :). Etter å ha fulgt en del diskusjona her så klarte jeg bare ikke å sitte stille. Skjønne veldig godt hva du mener...

ORIGINAL: MaritParit

Litt sterk påstand, kanskje? Jeg er ikke uenig i at man må ta ansvar for egen kropp - men det er ikke umenneskelig å bli revet med... Er ikke ensbetydende med å ikke fortjene det å få barn- synes JEG!

Signerer.
Livet og mange situasjoner en havner i er ikke svart/hvitt.

ORIGINAL: silje*

JA DET SYNEST JEG OGSÅ!Dårlig gjort!

quote:

ORIGINAL: *TaMmIs*

quote:

ORIGINAL: AB

Jeg synes man bør la være med begge deler....

Godt ikke alle gjør som andre syntes de bør.

sant nok det[;)] Men når noen spør hva man synes, så er det jo greit å svare ærlig hva man synes..
Men vi er jo alle fri til å velge selv å hva man vil gjøre...

quote:

alle har nok sine grunner for å ta abort men når de har ubeskytta sex med vilje, å da tar abort .. da er det ingen unskyldning da fortjener de ikke barn engang. De anne ikkje ka de går glipp av...tullingar..

Jeg synes ikke den var drøy...

jo, enig vel i at det var drøyt med at de ikke fortjener barn... men abort er ikke noe prevansjonsmiddel.. det var vel kanskje helst det jeg tenkte på jeg..

ORIGINAL: AB

jo, enig vel i at det var drøyt med at de ikke fortjener barn... men abort er ikke noe prevansjonsmiddel.. det var vel kanskje helst det jeg tenkte på jeg..

Ja, men DET blir noe helt annet... Synes heller ikke abort er noe prevansjonsmiddel, men alle har et valg. Jeg har selv mistet to barn i spontanabort, og kunne selv ALDRI vurdert tanken på abort engang, men det er MEG! Mange andre sitter i andre situasjoner, vi må ikke være så rask til å dømme folk! Har hatt endel praksis på sykehus, og sett MYE, og tro ikke at alle de som kommer inn for å ta en abort har det lett! Mange kan ligge og gråte i timesvis, og føle at situasjonen er helt håpløs... Noen føler at de ikke har et valg. Jeg har også møtt på tidligere abortmotstandere som plutselig ligger der for å ta abort selv! Jeg respekterer det valget de tar...

Og som sagt, dette er en diskusjon, så alle må få si meningene sine, men når jeg leser slikt som innlegget over, at en som tar abort etter sex uten prevansjon ikke FORTJENER barn engang, da blir jeg MEKTIG PROVOSERT!!!

Spontanabort er jo noe helt annet, det er noe man ikke velger selv. Og det er helt forferdelig når det skjer.. 
 Jeg forstår at det å ta abort ikke er enkelt og det er jeg glad for at det ikke er, det skal ikke være enkelt å avslutte et svangerskap. Det er jo tydelig hva jeg mener og jeg har ikke tenkt å starte noe abortdebatt, men jeg føler jeg må få svare.  og som sagt jeg er enig i at å si at en som tar abort etter sex uten prevansjon ikke fortjener barn er i sterkeste laget, men jeg tenker på alle de barna som ikke får en sjanse til å leve opp fordi de som hadde sex uten prevansjon ikke klarer å ta ansvaret for det de har gjort.  Den som er med på leken på tåle steken...

.. sånn nå får jeg sikkert en haug av folk på nakken her inne, derfor skal jeg prøve å la være å si noe mer....[8|]

Jeg syns ikke noe særlig om det. Mange blir nok provosert av det og mange blir provosert av noen bryr seg om andres oppførsel.
Hva med å tenke på den som er inne i magen, det er greit at den skal bli fjernet likevel men dog det skader vel ikke å vente å drekka før etter selve aborten............

Bare for å presisere, så var innlegget mitt isted, som du quota ikke ment på deg altså Jeg skrev innlegget over, men det var ikke deg jeg mente, men den personen som sa at den som tar abort uten å bruke prevansjon ikke fortjener barn...

jada, jeg skjønte det[;)] men jeg klarte visst ikke holde munn[8|]
hehe...

Back
Topp