Ang. Abort

Det syns æ også,det e jo tross alt et liv der uansett ka man bestemer seg for

Vet ikke jeg. Drakk og røyke selv før jeg fant ut at jeg var gravid, men jeg fant det ut når jeg var 4 uker på vei.

Men hadde jeg vista om det så hadde jeg ikke gjort det. Tror jeg hadde slutta vist jeg skulle tatt abort også.

Veit om ei som slutta å røyke selv om hun skulle ta abort og begynte på igjen etter på.

jeg kan skjønne litt av den forsvars metoden di kan få ved å blokkere det ut siden "di skal ta det bort uansett"

selv hadde jeg ikke gjort det,men så hadde ikke jeg tatt abort heller.MEN skulle det vise seg at jeg måtte det hadde jeg iallfall ikke drukket.det strider liksom imot hva som er rett!etter min mening gjør man det bare ikke.akurat som men ikke tar stoff i et svangerskap heller!det hører bare ikke sammen!

traff på en jente på byn en gang som var full.det var en bekjent av en bekjent av meg,så vi kom i snakk å hun fortalte at hun var gravid!der sto jeg som et spørsmåls tegn,for dama var jo full....det var det ikke tvil om.men så sa hun "slapp av jeg skal ikke ha det altså,skal ta abort på onsdag"

jeg kjente bare det sank inni meg!da kunne hun holdt seg hjemme å heller gått ut neste helg! å ikke sagt det til forlk som om det var en visdomstann det var snakk om??det blir helt feil spør du meg!

visse ting må man bare respekter!

ORIGINAL: silje*

JA DET SYNEST JEG OGSÅ!Dårlig gjort!

Vet igrunn ikke helt hva jeg mener om det.. Det skal jo fjernes uansett, men likevel tror jeg ikke jeg syntes det er så greit.. [>:]

ORIGINAL: talata

Jeg gjorde det en gang... Jeg skulle ta abort, timen var satt, å ble bedt me ut av ei venninne gelga føre.. What the hell.. tenkte jeg - hvorfor ikke...

Men nå har det seg sånn at kroppen er ett merkelig fenomen, å vet når noe ikke stemmer...

Så det vil si at etter 4 rusbrus (var ikke full) å bynner jeg å kaste opp som bare søren... Å holdt på i flere timer..

Kroppen ordner sjøl..

Samme her...Jeg har også gjort det og ble ganske så dårlig ja...så gøy hadde jeg det ikke akkurat

[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

ORIGINAL: Lica86

ORIGINAL: *TaMmIs*

Det har jeg faktisk ikke tenkt noe på.. *tenker*

Men hvorfor er det dårlig gjordt da? Hvis de uansett skal ta abort..
Og hvorfor bry seg om hva andre gjør??

Jeg bryr meg hva denne personen gjør fordi hun har stått å sagt til meg flere ganger at hun gleder seg sånn til å bli mamma..
Jeg respekterer valget hennes å ta abort, men hvorfor ikke vente til aborten var gjort? Plutselig angrer hun også vil hun ikke ta abort likevel også har hun vært på fylle bevisst med  babyen i magen? nei, det høres bare feil ut i mine ører.

jojo men det man sier er ikke akkurat det man kommer til å føle når ting blir real liksom...som meg selv for eksempel...før jeg ble gravid så jeg alti til mannen min at de neste fem årene må jeg fokusere på studiene og om vi blir gravid blir det vanskelig og blablabla og jeg sa til ham at hvis det skjer blir det abort!!!  for en tull...når jeg ble gravid var det ikke snakk om abort...når jeg fortalte ham at jeg er gravid var vi bare så glade og begge to visste at det ikke blir abort med en gang vi hørte det!!! poenget mitt var at det blir ikke alti som man tenker...og ingen vet om andres følelser...det her er et sensitiv tema så ikke døm andre for vad de gjør etter det de har sagt før...dont judge her please!!!

Jeg hadde ikke gjort det. [:'(][:(]

Jeg synest det er dårlig gjort.. Kan ikke gjøre slik.. Men jeg har IKKE kommet til å gjort det iallefall!! For det er noe annet når man vet eller ikke vet!

[:(][:(][:(][:(][:(]

jeg mener folk må gjøre som de vil... er mange måter å takle slikt på, kansje alt glemmes et lite øyeblikk mens man drikker?
eller man ikke tenker på det som liv ettersom man allikevl skal ta det bort?[8|]

jeg selv hadde aldri klart det, og hadde følt meg litt dårlig hadde jeg sittet med siden av ei gravid som drakk...
ikke det at jeg egentlig tror fosteret/embryoet har smerter når mor drikker (har de det? noen som vet?), men for meg er det liksom så feil...[&o]

Jg mener det er en avgjørelse helt opp til hver enkelt! Jg har tatt abort før, og det var absolutt ingen LETT avgjørelse kan jg fortelle.. Jg måtte tenke på ungen sin del, jg elsket virkelig det lille livet som var inne i magen min, men pga at faren til barnet, viste seg å være totalt psykopat..Han var voldelig og forfulgte mg. Han hadde aldri latt oss være i fred[:(] Jah, da måtte jg faktisk ta den tunge avgjørelsen det var å ta abort. Det er utrolig vondt.. Og det er det enda også, blir lei meg av å tenke på det Ekke lett å leve med den avgjørelsen.. Men men, gjorde det jg syns var rett, ikke minst for det ufødte barnet inne i magen min. Og jg hadde ikke slutta med å røyke heller. Det syns jg nesten er like skadelig som alkohol. Dette er noe som er opp til hver enkelt, utifra hvilken situasjon man er i. Det å ta abort er i seg selv ikke noen lett avgjørelse.... Kanskje venninna di faktisk ønsker å bli mamma , men ikke kan pga en eller grunn, og dermed drikker for å ikke bryte helt sammen? Hun flykter litt inn i en uvirkelig verden fordi den kjennes litt bedre ut en den verden vi faktisk lever i!? Alle takler kriser/sorger på hver sin måte..

Nå har jg heldigvis funnet mannen i livet mitt å vi venter ei lita tulle eller en liten guttelutt[:)] Og jg hverken røyker eller drikker for den saks skyld[:D] he he...  

Jeg syns i utgangspunktet at man ikke skal drikke før aborten er tatt, i tilfelle man angrer seg. Hvorfor ta noen sjanser?

Har en venninne som var ute og drakk et par øl den dagen hun fikk positiv test, syns det også er ille, men hun sa at fosteret ikke deler blodomløp så tidlig...

ORIGINAL: sakri

ORIGINAL: ~katriisa~

skal ikke si hva jeg synes...[8|]

Signerer.. [8|]

Men én ting jeg stusser litt over; hvis denne personen det er snakk om har stått og sagt til deg at hun gleder seg til å bli mamma, hvorfor tar hun bort ungen når hun først blir gravid?

Jeg vet grunnen men legger den ikke ut her.. Men som sagt, jeg respekterer valget hennes å ta abort men syns det blir feil å drikke før den er gjort.

ORIGINAL: LinnHege

synes jeg og

Syns man burde vente, helt klart!

ORIGINAL: fairy

Kan jo hende at de drikker for å "rømme" litt fra avgjørelsen de har tatt. Jeg tror ikke at det at de drikker er ensbetydende med at de ikke bryr seg i det hele tatt.

det er iallefall veldig uansvarlig og barslig gjort.. er en ting når man ikke vet man er gravid.. men blir helt feil syntes jeg når man vet man skal ta abort og er jo ikke nødvendig å skade barnet ennå mer[:@]

Back
Topp