Angående vaksinering

Noen som vet hvor lenge man må vente etter influensavaksine før man kan ta covis? Mener det var spørsmål ved om man hadde tatt en vaksine for mindre enn 4 uker siden. Stemmer det med influensa også? Har time til dose 2 i begynnelsen av desember... rekker jeg ta influensa nå først? Litt sent å vente til januar med influensa...
Jeg fikk beskjed om en uke
 
Har tatt første dose nå i oktober og skal ta andre i slutten av november. I tillegg har jeg tatt influensavaksine. Veide mye frem og tilbake med konkluderte for meg selv at det tryggeste er å ta vaksinen contra å ikke gjøre det. I tillegg har vi fått mange gode tall fra andre land som har vaksinert gravide en stund.
slik smittesituasjonen er nå, er jeg glad for å ha valgt å ta vaksine.
 
Sniker fra april.

Da jeg var på tidlig ultralyd fikk jeg streng beskjed om at det ikke var et spørsmål om jeg skulle ta vaksine eller ikke, for det skulle jeg så absolutt. Derfor tok jeg min andre dose i uke 16, ni dager etter at jeg tok influensavaksinen. Fikk anbefalt å ta den først, siden jeg allerede hadde en dose korona fra før jeg ble gravid :)
 
Dere som har vaksinert dere:
er du vaksinert med moderna eller pfizer? :)
Pfizer. Når jeg sa jeg var gravid sa hun bare «da skal du ha Pfizer». Jeg hadde ikke stussa om jeg fikk moderna heller, men spurte ikke noe mer. Forstår det sånn at det ikke har noe å si om man får moderna eller Pfizer. Ikke hatt noen bivirkninger da, kun litt vondt i armen. Håper ikke det betyr at den har hatt dårligere virkning :)
 
Dere som har vaksinert dere:
er du vaksinert med moderna eller pfizer? :)

Jeg fikk phizer på dose 1 og 2, valgte moderna når jeg nå tik dose 3. Det har mye mer virkestoff enn phizer. Jeg valgte den siden jeg ikke hadde målbare antistoffer etter de 2 tidligere dosene.
 
Jeg hadde 2 pfizer doser fra før jeg ble gravid. Nå har jeg tatt i influensavaksinen :happy:
 
Skal få andre dose på fredag, blir pfizer på begge her. Tok influensavaksinen for en uke siden, og ser fram til å være ferdig med vaksinering for en stund snart! Blir bra å endelig være fullvaksinert mot korona :)
 
Jeg tok koronavaksine første dose i går!
Var ganske nervøs, selv om jeg og samboeren har jo lest oss opp veldig mye og fulgt med på anbefalinger og råd fra ulike land. Det er en uheldig tid å være gravid i, men nå er det i gang og det føles riktig for meg. Tok Pfizer og vil nok ta den til andre dose også.
 
Jeg tok 2. dose i dag me phizer. Krysser fingrene for at jeg ikke blir dårlig. Og så skal jeg ta influensavaksinen om 2 uker
 
Tok andre dose idag, fikk Pfizer, fikk Moderna til første dosen. Spent på bivirkninger, etter første dosen hadde jeg ingen som helst bivirkninger. :)
 
Jeg har fått en dose, Pfizer, og fikk den før jeg ble gravid. Jeg er skeptisk til 2. dose og det forstod fastlegen min veldig godt. Jeg tenker at det fremdeles er mye man ikke vet om viruset og vaksinene, og han var faktisk helt enig. Det dukker stadig nye data opp. Nå også om mye lavere beskyttelse enn antatt. Han nevnte også dette med mrna-vaksine og gravide. at dette er noe annet enn F.eks. influensavaksinen som er godt kjent og utprøvd. Han forstod min skepsis og sa at han dessverre ikke kunne gi meg noen fasit. Men at han uansett ikke anbefalte å ta den før etter uke 24. Jeg er ingen vaksinemotstander og hadde tatt den om jeg ikke var gravid. Nå synes jeg dette er et valg mellom pest eller kolera.
 
Jeg har fått en dose, Pfizer, og fikk den før jeg ble gravid. Jeg er skeptisk til 2. dose og det forstod fastlegen min veldig godt. Jeg tenker at det fremdeles er mye man ikke vet om viruset og vaksinene, og han var faktisk helt enig. Det dukker stadig nye data opp. Nå også om mye lavere beskyttelse enn antatt. Han nevnte også dette med mrna-vaksine og gravide. at dette er noe annet enn F.eks. influensavaksinen som er godt kjent og utprøvd. Han forstod min skepsis og sa at han dessverre ikke kunne gi meg noen fasit. Men at han uansett ikke anbefalte å ta den før etter uke 24. Jeg er ingen vaksinemotstander og hadde tatt den om jeg ikke var gravid. Nå synes jeg dette er et valg mellom pest eller kolera.

Har legen lov til å si disse tingene (vente til 24. uke osv) når helsemyndighetene anbefaler vaksine fra 2 trimester? Skal ikke han eller hun følge disse anbefalingene, og videreformidle det til sine pasienter?
Skjønner ikke det helt, jeg altså.
 
Back
Topp