Angående vaksinering

Jeg har begge vaksinene + influensa. Er i uke 30 og har en frisk og sparkende baby i magen. Tok første i uke 14/15 og andre i uke 22/23. Veldig glad for at jeg er fullvaksinert og hadde det ikke vært for at jeg føder før boosterdose hadde jeg ikke tvilt et sekund på å
ta vaksinen. Mine medgravide venninner er i tillegg lege og intensivsykepleier og begge er fullvaksinert under svangerskapet.
Jeg har også 2 doser + influensa vaksine, er uke 29 og bebis har det topp:happy: Jeg tok første dose uke 13/14, første dagen jeg kunne:happy: Hadde også tatt booster om jeg hadde rukket det før fødsel:happy:
 
Jeg er fremdeles uvaksinert, men har mest lyst til å ta vaksinen. Foreløpig har det vært relativt lite smitte her og jeg har hatt mulighet for å hjemmekontor, så smitterisikoen min har derfor vært ekstremt liten. Jeg har fulgt nøye med på smitten og min mulighet for å holde meg smittefri, og vurderer vaksinering fortløpende.

Jeg frykter covid som gravid langt mer enn jeg frykter vaksinering som gravid. Jeg vet at frykten jeg har kjent på knyttet til vaksinen er helt irrasjonell, men akkurat irrasjonelle tanker og frykter har jeg kjent ekstremt mye på i tiden som gravid. Jeg er egentlig veldig fornuftig av meg til vanlig (liker jeg å tro, haha), men tydeligvis ikke som gravid. Så jeg VET at jeg bare må fingeren ut og vaksinere meg nå, men ja - jeg innrømmer at jeg synes det er skummelt til tross for hva fornuften min (og eksperter!) sier om temaet. Jeg er ingen vaksineskeptiker på noen som helst måte - jeg er bare gravid og full av irrasjonelle tanker og følelser som jeg sliter med å bli kvitt:bag:

Oppdatering: Jeg endte opp med å ta første dose i starten av desember og er veldig glad for det! Skulle gjerne tatt den tidligere, men måtte liksom kjenne på og «bli helt klar» for det selv. Jeg skal ta neste dose i februar og sitter heldigvis ikke med de samme tankene som før første dose - gleder meg bare til å få det gjort nå :)
 
Oppdatering: Jeg endte opp med å ta første dose i starten av desember og er veldig glad for det! Skulle gjerne tatt den tidligere, men måtte liksom kjenne på og «bli helt klar» for det selv. Jeg skal ta neste dose i februar og sitter heldigvis ikke med de samme tankene som før første dose - gleder meg bare til å få det gjort nå :)
Så fint at du har tatt en avgjørelse du er fornøyd med :D
 
Tok dose 2 mandag forrige uke. Fikk korona på onsdag, så de regner det som én dose under smitten, men nå regnes jeg som fullvaksinert :scratch
Uansett, glad for å være ferdig med alt før gjenåpningen :happy:
 
Tok dose 2 mandag forrige uke. Fikk korona på onsdag, så de regner det som én dose under smitten, men nå regnes jeg som fullvaksinert :scratch
Uansett, glad for å være ferdig med alt før gjenåpningen :happy:
Hvordan er eller har formen vært?
 
Hvordan er eller har formen vært?

hadde litt kløe i halsen og litt smerter i hodet på dag én, ellers merket jeg ingenting. Har 4 barn som også fikk det i tillegg til samboer. Alle med ganske ulike symptomer, men mildt forløp :)
 
Back
Topp