Angående sparing.

Ladida

Glad i forumet
Lurer på hvor mye dere sparer i mnd?
Jeg har en bsu-konto, som det ikke er mer enn 2000 på, da jeg er utrolig dårlig til å spare. Hvor mye setter dere inn der i mnd?
Og har dere som prøver å få barn allerede begynt å spare noe til det? Jeg har begynt allerede, men er ikke spesielt mye der enda. Tenkte kanskje det hadde vært greit å ha litt til div. Utstyr o.l. eventuelt før en graviditet i det hele tatt er realitet. Andre som gjør dette?

Vi sparer til mini og begynte ikke med det før etter dåpen hans når vi hadde en del og sette inn, blir å gjøre det samme med den i magen. Også har vi fast trekk på 1000kr (felles konto) som går til høyrente som en backupkonto. BSU har vi begge to men svært lite innpå der, vi har bygd oss hus og høyrenten har samme rente som bsu så egentlig trenger vi de ikke lengre. Også setter vi alltid inn alt det som blir til overs på brukskontoen på høyrente dagen før lønn :)

Sparer 400 fast på fond (kan ikke se pengene for da bruker jeg de :p) og 400 fast til barna. Blir der noe til overs på slutten av mnd settes det og inn på høyrentekontoen til mannen. Da det som oftest er han som har penger igjen.

Samme greia her. Setter inn, får manko på penger, tar de ut og tom sparekonto :p kommer aldri til å få meg hus om jeg ikke skjerper meg litt :p
Det er vanskelig !!!! Heldigvis har jeg det. Men jeg er skikkelig dårlig på å spare

Sparer litt til ungene og litt til en ferie/kosekonto. Samt setter inn på bufferkonto når jeg har litt til overs, og derfra til bsu når jeg ser jeg har på slutten av året.

Trengte ikke spare så mye til utstyr til lillebror for hadde neste alt etter storebroren.

Nå har jeg gått over på aap så sparer ikke like mye.. men setter 2000,- på en konto, sparer til usa tur våren 2018. 2000,- i mnd til utstyr til den lille som forhåpentligvis kommer i april og 2000,- på byggekontoen. Barna får 400,- hver (har to stk), 200,- til bsu demmers og 200,- til krisekonto. Håper å klare minst halvparten av dette fremover. Har ikke spesielt store lønninger men sparing først, så regninger deretter pleasure :p denne måneden var en helt forferdelig regningsmåned så prioriterte regninger først :)

Nå har jeg gått over på aap så sparer ikke like mye.. men setter 2000,- på en konto, sparer til usa tur våren 2018. 2000,- i mnd til utstyr til den lille som forhåpentligvis kommer i april og 2000,- på byggekontoen. Barna får 400,- hver (har to stk), 200,- til bsu demmers og 200,- til krisekonto. Håper å klare minst halvparten av dette fremover. Har ikke spesielt store lønninger men sparing først, så regninger deretter pleasure :p denne måneden var en helt forferdelig regningsmåned så prioriterte regninger først :)

Oj, her var det orden i saker og ting! Jeg også prøver å spare til USA-tur, men foreløpig har vi ikke bestemt når vi skal reise på denne turen, så har for øyeblikket god tid! Jeg betaler alltid regningene mine først, også prøver jeg å fordele litt penger inn på alle de 1 million sparekontoene mine etterpå :p

Prøver å spare kr 5.000,- måneden, men ikke bestandig det går

Jeg setter over maxbeløp til bsu i januar hvert år, da flytter vi også over fra barnas sparekonto til deres "barnebsu". Når jeg ble gravid med begge satte jeg av penger i løpet av svangerskapet og permisjonen til å kunne ha ulønnet permisjon :) Det var veldig greit. Av utstyr har vi kjøpt en god del brukt og jevnt utover svangerskapet så det ble ikke så dyrt, og når nr 2 kom hadde vi jo det meste så der gikk det heller ikke så mye.

Regninger før sparing! Alltid!

Og du sparer mye i forhold til å si du ikke sparer. Men håper du mener boligsparing for barn, ikke bsu for ungene. Det er jo bortkastet skattefordel. De har ikke nytte av bsu før de har skattbar inntekt

Sparer 300 til mini. Ikke noe til oss, har ikke god nok økonomi for øyeblikket. Men vi betaler nesten 5000,- i boliglånet hver måned. Ser på det som god sparing

Jeg er elendig på sparing :p
Det har gått greit da jeg har skjult sparekontoen, men nå vart det krise i heimen så nå er den nesten tom igen -.-
Hau. Men på den annen side hadde vi ikke hatt penger om jeg ikke hadde spart ;)
Foreløpig er det da egentlig 400,- i mnd vi sparer :)

Du sparer mye ;)

Jeg sparer innimellon når kontoen ikke er tom
Men med under 9000 utbetalt så blir det ikke ofte

Setter inn penger de gangene jeg får inn noe ekstra..

Setter inn 100kr til hver av barna i mnd, sambo gjør det samme pluss et lite overskudd fra barnetrygden. Så de får 370 hver i mnd:) ellers er jeg streng med meg selv å setter inn 2000 i mnd på en annen sparekonto og evt mer om jeg har mulighet. Fikk F.eks satt inn 10 000 når jeg fikk skattepenger:)

Back
Topp