Angående røyk!

Ikke missforstå.
Jeg er ingen hysterisk mor når det kommer til røyk.
Nevnte bare det med røyklukt av munnen fordi sjakkruta ikke sa noe om det når det kom til mannen og at han røyka.
Husker bare selv hvor ekkelt det var å skulle få en suss av mannen etter at han hadde tatt en røyk da han enda røkte, og syns vi må tenke på det når det kommer til ungene.

Jeg vokste selv opp med foreldre som røkte inne og i bilen
Har ikke dødd av det, men kan huske at jeg BESTANDIG var bilsyk, og a jeg virkelig HATA lukta av føyken både i rommet og på dem.
 
Mulig jeg trakker på noen nå,men synest at mye her hørest litt hysterisk ut jeg! ;)
Men det er meg.. Ja,jeg røyker selv,og ja jeg tar mine forhåndsregler. Men ser ikke på meg som noen dårlig mor fordi om. Men i en undertone av hva dere skriver,så får jeg det inntrykket.

må si meg veldig enig, jeg røyker, men smugrøyker for mange og diskuterer det lite, for stortsett så får je bare masse kjeft og det gidd je rett og slett ikke lenger.....
 
må si meg veldig enig, jeg røyker, men smugrøyker for mange og diskuterer det lite, for stortsett så får je bare masse kjeft og det gidd je rett og slett ikke lenger.....
Vet om veldig mange som smugrøyker og jeg syns nesten det da er bedre å kunne si at ja jeg røyker
 
Vet om veldig mange som smugrøyker og jeg syns nesten det da er bedre å kunne si at ja jeg røyker

je gjør absolutt ikke det for mange, men enkelte som je har sjeldent kontakt med og som je veit reagerer på slik, je orke rett og slett ikke å diskutere det med alle...
og det ender ofte med at je sitt at med svart samvittighet og føler meg som er dårlig mor...
og så klart JA je vet røyk er skadelig, men nå har det seg nå slik at je røyker lell da.....
 
Dette var ikke ment som et angrep på de som røyker. Det er opp til hver enkelt. Og man er ikke dårlig mor om man røyker. MEN hvis barnet får i seg nikotin o.l. mener jeg ærlig at foreldrene bør tenke seg om:) og selv om jeg mener det, føler jeg meg ikke hysterisk! Nå hinter jeg ikke til noen av dere, men generelt:)
 
je gjør absolutt ikke det for mange, men enkelte som je har sjeldent kontakt med og som je veit reagerer på slik, je orke rett og slett ikke å diskutere det med alle...
og det ender ofte med at je sitt at med svart samvittighet og føler meg som er dårlig mor...
og så klart JA je vet røyk er skadelig, men nå har det seg nå slik at je røyker lell da.....
Men det VERSTE jeg vet er sånne som mener at de kan si til helt fremmende hva de skal gjøre!
har fått en del kommentarer på at denne røyken må jeg slutte med! både før og etter graviditeten!
tror dem virkelig ikke at jeg vet det er skadelig?
Huff nei sånne skulle jeg gjerne sluppet!
 
Er rart med det, men når man slutter selv å røyke så blir man litt hysterisk rundt røyking etterpå. Ser det både på meg selv, gubben, svigerfar og mormoren min ;) Gubben sverga på at han ikke skulle klage over andre sin røyking, men nå syns han det lukter helt grusomt. Jeg får helt noia sv å gå ute og møte noen som røyker, blir rett og slett kvalm av lukta... Men jeg nekter ingen å gjøre det for er dems liv, men du får knapt nok røyke ute på trappa her for syns det lukter inne da ;)


Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12
 
Er rart med det, men når man slutter selv å røyke så blir man litt hysterisk rundt røyking etterpå. Ser det både på meg selv, gubben, svigerfar og mormoren min ;) Gubben sverga på at han ikke skulle klage over andre sin røyking, men nå syns han det lukter helt grusomt. Jeg får helt noia sv å gå ute og møte noen som røyker, blir rett og slett kvalm av lukta... Men jeg nekter ingen å gjøre det for er dems liv, men du får knapt nok røyke ute på trappa her for syns det lukter inne da ;)


Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12
er mange som sier at x røykere er verre enn ikke røykere ;)

hadde hvert spennende å vite hvorfor egentlig, det lukter jo det samme for begge to :)
 
er mange som sier at x røykere er verre enn ikke røykere ;)

hadde hvert spennende å vite hvorfor egentlig, det lukter jo det samme for begge to :)
Det lukter faktisk mye verre når du ikke røyker lengre, er nok det som er grunnen. Husker når jeg røyka at jeg elsket lukta av lucky strike, men nå blir jeg skikkelig dårlig og syns det lukter grusomt. Og uttrykket, å kysse en røyker er som å slikke et askebeger, er det faktisk noe i... Det smaker fælt hvis tennene ikke er pussa og munnen skylt ;) Men jeg kjente ikke noe selv når jeg røyka :)


Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12
 
er mange som sier at x røykere er verre enn ikke røykere ;)

hadde hvert spennende å vite hvorfor egentlig, det lukter jo det samme for begge to :)

"sjalusi" ??:p kom ikke på et bedre ord?! Jeg kan iallefall ærlig innrømme at av og til savner jeg den sosiale delen av røyken. Klager aldri at folk lukter røyk da. (med mindre de vil holde snuppa)
 
"sjalusi" ??:p kom ikke på et bedre ord?! Jeg kan iallefall ærlig innrømme at av og til savner jeg den sosiale delen av røyken. Klager aldri at folk lukter røyk da. (med mindre de vil holde snuppa)
Nei men jeg lurer på om det er en psykologisk greie der for å prøve å holde de mentalt unna røyken
 
Jeg har "skader" etter å ha hatt en mor som røyket i svangerskapet, og bodd hele barndommen i et hjem som var tjukk av røyk.Fikk høre at da jeg kom hjem julaften (født 17.desember), lå jeg i vugga på stua, mens samtlige voksne røyka rundt meg. Og gjerne mens de satt og holdt meg. Trivelig start.

Jeg begynte å røyke selv, men har heldigvis sluttet.
Jeg unner ikke barna mine å få nedsatt lungekapasitet, allergier, og kroniske sykdommer.

Folk får gjøre som de vil, men jeg har ganske sterke synspunkt i den saken der.

Når det er sagt, kan jeg ta en sigg på fest, dersom vi er på voksenferie. Altså uten barna i nærheten de neste dagene.
 
Jeg har "skader" etter å ha hatt en mor som røyket i svangerskapet, og bodd hele barndommen i et hjem som var tjukk av røyk.Fikk høre at da jeg kom hjem julaften (født 17.desember), lå jeg i vugga på stua, mens samtlige voksne røyka rundt meg. Og gjerne mens de satt og holdt meg. Trivelig start.

Jeg begynte å røyke selv, men har heldigvis sluttet.
Jeg unner ikke barna mine å få nedsatt lungekapasitet, allergier, og kroniske sykdommer.

Folk får gjøre som de vil, men jeg har ganske sterke synspunkt i den saken der.

Når det er sagt, kan jeg ta en sigg på fest, dersom vi er på voksenferie. Altså uten barna i nærheten de neste dagene.
Tror det er en forskjell på å ikke bry seg i det hele tatt! og ha være forsiktig (ikke hysterisk) ovenfor barn.

man SKAL ikke røyke inne med unger tilstede! Man skal helst ikke røyke inne i det hele tatt!!!
 
Tror det er en forskjell på å ikke bry seg i det hele tatt! og ha være forsiktig (ikke hysterisk) ovenfor barn.

man SKAL ikke røyke inne med unger tilstede! Man skal helst ikke røyke inne i det hele tatt!!!

jeg er absolutt enig, vi røyker ikke inne og ikke i bilen, besøker folk som røyker inne, men de røyker ikke mens vi er der og har luftet før vi kom.... og selvfølgelig vask av fingre..... mere hysterisk er je ikke
 
Ser mange nevner hysterisk her! Når det kommer til røyk og barn, syntes jeg ingen som vil holde barna vekke fra det er hysteriske. (med mindre de nekter å gå ut me de osv da) hehe!
 
Ser mange nevner hysterisk her! Når det kommer til røyk og barn, syntes jeg ingen som vil holde barna vekke fra det er hysteriske. (med mindre de nekter å gå ut me de osv da) hehe!
Joa men så er det veldig mye i denne verden vi ikke kan beskytte ungene for!

Husker at for noen år siden så var salami kreftfremkallende!
Også har vi jo mye sur nedbør for ikke å snakke om at mange steder i norge har ringvirkninger ifra tjernobel ulykken selv om dette nå er over 25 år siden!

Alt kan bli farlig og å være inne i et hus folk har røyket i men luftet ut før du kom ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt! :)

Vi skal ikke beskytte ungene for alt men for det viktigste

sendt via tapatalk

Amina 18.05.2012 <3
 
Jeg røyker ikke! Mener at man selvfølgelig skal unngå og utsette barna for dette så langt det lar seg gjøre!
 
Jeg røyker ikke! Mener at man selvfølgelig skal unngå og utsette barna for dette så langt det lar seg gjøre!
Det skal man selvsagt gjøre, men hvor stor fare utgjør det å være på besøk hos noen som har røyket inne?

sendt via tapatalk

Amina 18.05.2012 <3
 
Back
Topp