Angående røyk!

Masala

Juni12s humørspreder
VIP
Julibarna2014
Leste litt innpå andre forum og ble litt inspirert til litt diskusjon. Hva syntes dere om barn og røyk?! Jeg selv røyket før, men nå er det ikke aktuelt. Røykere må vaska seg grundig før de får kose me snuppa. Aller helst kunne jeg tenket meg at de dusjet:p er ikke fanatiker på hverken bakterier eller det ene eller andre, men røyk har jeg nulltoleranse for!! Det værste som fins er små barn som lukter røyk, det er da ikke de som har valgt å røyke vel?!
 
Jeg er veldig enig! Jeg har aldri røyket da, men jeg synes ikke røyk og barn hører sammen. Er kanskje dumt av meg, men når jeg ser en mor eller far som røyker ved siden av et barn så synes jeg synd på barnet. Er sikkert ikke noe godt for baby/barn å få i seg den luften. Når jeg som voksen ikke synes det er noe særlig behagelig å stå ved siden av en som røyker, så tenker jeg det sikkert ikke er godt for et barn.
 
Jeg har aldri røkt og kommer aldri til å gjøre det heller.
Mannen slutta da Erlend ble født.
Ingen får røyke i mitt hus, og jeg tar ikke med meg barna i et hus hvor noen sitter å røyker.
Mine barn skal ikke utsettes for røyk med vilje hvertfall.
 
Sambo røyker. Jeg skulle selvfølgelig ønsket at han ikke gjorde det, men han finnes ikke motivert til å slutte :( Da lillegutt var nyfødt, spritet han hendene etter hver gang. Nå er han litt mindre nøyen på det, men kjenner jeg antydninger til at lillegutt lukter røyk får han bli nøyere igjen. Han røyker selvfølgelig bare ute, ikke i bilen(e) heller så lillegutt blir ikke påvirket. Vi har stort soverom og samsover heller ikke. Håper han en dag vil slutte..

Svigermor røyker innendørs, så der sier vi fra i god tid før vi kommer slik de får luftet godt ut og ikke røyket inne siste timene. Alternativet er å la være å komme, men det ønsker jeg egentlig ikke (av ulike grunner), så den løsningen får jeg heller leve med. Vi er der aldri lenge, og han har aldri overnattet der eller noe.
 
Her røyker jo begge to men vi passer godt på at amina får så lite røykluft som mulig, dvs vask av hender og ansikt + har vi egne gensere til å røyke i og røyking skjer i en leilighet oppe her som kun har vegger og tak (en veldig uferdig leilighet

sendt via tapatalk

Amina 18.05.2012 <3
 
Røyker ikke lenger selv, men gubben gjorde frem til jenta vår var 8 år. Var hun som til slutt klarte å få han til å slutte da hun klaga på røyklukt ;) Han røyka ikke inne i huset, men var fæl til å røyke i bilen når vi ikke var der. Jeg fikk astma for 6-7 år siden og da fikk jeg beskjed om at noe av årsaken kunne være røykingen hans selv om han ikke røyka inne. Nå når han ikke røyker selv så kjenner han hvor vondt det egentlig lukter ;)


Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12
 
Verken jeg eller mannen røyker i dag, men vi har begge røykt i godt selskap mellom mine graviditeter.
Men har aldri røykt i nærheten av mine barn, noe jeg heller aldri kommer til å gjøre.

da vi fikk eldstemann røykte svigers inne, i bilen osv. Syns det var grusomt å være der selv om de ikke røykte i samme rom som oss når vi var der. Men nå har de heldigvis sluttet, og det er noe helt annet å være på besøk :)
 
vi røyker ikke, og ingen får røyke inne hos oss. da får de gå ut. mamma røyker, men ho gjør det ute, men tenker ikke på det. Svigerfar eier gård sammen med bestefaren til mannen og begge to røyker inne. Det lukter helt jævlig, men vi er der bare en gang i kvartalet, så da får det gå de få timene vi er der.
 
Samboer røyka før. Slutta før vi fikk barn. Sprakk når storebror var baby riktignok, uten at jeg visste det.. Så vi samsov jo med storebror... Kan tro det ble månelyst her da jeg fant det ut.. Nå røyker han ikke, men snuser, så det får gå. Heldigvis porsjonssnus, så slipper snus mellom tenna ;)

Svigermor og mannen røyka før, så likte ikke å dra til dem, men nå er de også røykfrie heldigvis.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Huff, røyk er det verste jeg vet! Ingen av oss røyker, men alle besteforeldre til ungene røyker. Alle er flinke til å lufte godt ut og ikke røyke inne når vi skal komme.

men min far er vel den verste. Røyker masse og veldig dårlig til å vaske seg på hendene!! Så må alltid gi beskjed. Syns det er rart at de ikke ser det selv at det er nødvendig.

og ingen får røyke når de går med barnevogna. Kanskje litt nazi men sånn er det
 
Sambo røyker. Jeg skulle selvfølgelig ønsket at han ikke gjorde det, men han finnes ikke motivert til å slutte :( Da lillegutt var nyfødt, spritet han hendene etter hver gang. Nå er han litt mindre nøyen på det, men kjenner jeg antydninger til at lillegutt lukter røyk får han bli nøyere igjen. Han røyker selvfølgelig bare ute, ikke i bilen(e) heller så lillegutt blir ikke påvirket. Vi har stort soverom og samsover heller ikke. Håper han en dag vil slutte..

Svigermor røyker innendørs, så der sier vi fra i god tid før vi kommer slik de får luftet godt ut og ikke røyket inne siste timene. Alternativet er å la være å komme, men det ønsker jeg egentlig ikke (av ulike grunner), så den løsningen får jeg heller leve med. Vi er der aldri lenge, og han har aldri overnattet der eller noe.


Hva med munnen da?
Det lukter jo ikke akkurat godt av munnen til en som røyker.
 
Jeg røyka før..Sluttet da jeg ble gravid og har ikke begynt igjen, og kommer heller ikke til å begynne igjen. Men, hadde et par venninner som hadde baby da jeg røyka, og det falt meg aldri inn å gå å plukke opp de etter jeg hadde vært ute og røyka..Vasket meg grundig på hendene og tok evt tyggis eller noe. Og så venta jeg en god stund. Føles liksom helt feil å håndtere noe så rent og nydelig som en baby med illeluktende røykhender..Samboer slutta heldigvis også da jeg ble gravid, så her er det heldigvis et røykfritt hus nå:)

Og så er det ikke bare det med lukt og forurensing av miljø jeg har tenkt over..Jeg ser så mange foreldre som røyker som feks sier "ja, gå og sett deg i bilen og vent, mamma skal ta seg en røyk før vi kjører" Nå har ikke barn vondt av å vente, men syns faktisk litt synd på dem at de må bruke av sin tid og tålmodighet for at foreldrene skal ta seg en blås....
 
Jeg røyka før..Sluttet da jeg ble gravid og har ikke begynt igjen, og kommer heller ikke til å begynne igjen. Men, hadde et par venninner som hadde baby da jeg røyka, og det falt meg aldri inn å gå å plukke opp de etter jeg hadde vært ute og røyka..Vasket meg grundig på hendene og tok evt tyggis eller noe. Og så venta jeg en god stund. Føles liksom helt feil å håndtere noe så rent og nydelig som en baby med illeluktende røykhender..Samboer slutta heldigvis også da jeg ble gravid, så her er det heldigvis et røykfritt hus nå:)

Og så er det ikke bare det med lukt og forurensing av miljø jeg har tenkt over..Jeg ser så mange foreldre som røyker som feks sier "ja, gå og sett deg i bilen og vent, mamma skal ta seg en røyk før vi kjører" Nå har ikke barn vondt av å vente, men syns faktisk litt synd på dem at de må bruke av sin tid og tålmodighet for at foreldrene skal ta seg en blås....
Vel syns det er verre med de som faktisk røyker i bilen!
trodde jeg skulle få sjokk når jeg var på barsel, for var ute og der kommer det en familie som gikk til legevakta! men uansett de hadde med seg ei jente på ca 4 år og faren (tror ihvertfall det var faren) røyka i bilen! Det første han gjorde når bilen var parkert var å kaste ifra seg røyken!!!

Da syns jeg han heller kunne tatt den hjemme eller utenfor legevakta!
 
Vel syns det er verre med de som faktisk røyker i bilen!
trodde jeg skulle få sjokk når jeg var på barsel, for var ute og der kommer det en familie som gikk til legevakta! men uansett de hadde med seg ei jente på ca 4 år og faren (tror ihvertfall det var faren) røyka i bilen! Det første han gjorde når bilen var parkert var å kaste ifra seg røyken!!!

Da syns jeg han heller kunne tatt den hjemme eller utenfor legevakta!
Ja, da er det selvfølgelig 1000 ganger bedre at de gjør det før de kjører noe sted enn å røyke MENS de kjører...Huff, husker moren til ei venninne av meg alltid røyka i bilen..Hun satte varmeapp. på fullt, hadde ikke oppe ett eneste vindu og der satt ungene bak i baksetet. Jeg satt jo også på en sjelden gang hvis hun skulle kjøre meg hjem eller noe. Husker mamma alltid var oppgitt over at det luktet røyk tvers gjennom alle klærne mine.
 
Ja, da er det selvfølgelig 1000 ganger bedre at de gjør det før de kjører noe sted enn å røyke MENS de kjører...Huff, husker moren til ei venninne av meg alltid røyka i bilen..Hun satte varmeapp. på fullt, hadde ikke oppe ett eneste vindu og der satt ungene bak i baksetet. Jeg satt jo også på en sjelden gang hvis hun skulle kjøre meg hjem eller noe. Husker mamma alltid var oppgitt over at det luktet røyk tvers gjennom alle klærne mine.
Jeg kan ikke forstå meg på sånne folk! selv før jeg fikk snuppa ville jeg ALDRI røyket i en bil med null vinduer oppe!!!
 
Jeg har hørt at ånden etter man har røkt er giftig den også.
Det er jo ganske mange kjemikaler i en røyk så forrundrer meg egentlig ikke, derfor man burde vaske munnen før man er i kontakt med barn vis man røyker!
 
Hva med munnen da?
Det lukter jo ikke akkurat godt av munnen til en som røyker.
Ja er fullstendig klar over det.. Ikke så mye å gjøre der utenom å spise en del tyggis, pusse tenner ofte og bruke munnskyll..


Tapatalking..
 
Mulig jeg trakker på noen nå,men synest at mye her hørest litt hysterisk ut jeg! ;)
Men det er meg.. Ja,jeg røyker selv,og ja jeg tar mine forhåndsregler. Men ser ikke på meg som noen dårlig mor fordi om. Men i en undertone av hva dere skriver,så får jeg det inntrykket.
 
Mulig jeg trakker på noen nå,men synest at mye her hørest litt hysterisk ut jeg! ;)
Men det er meg.. Ja,jeg røyker selv,og ja jeg tar mine forhåndsregler. Men ser ikke på meg som noen dårlig mor fordi om. Men i en undertone av hva dere skriver,så får jeg det inntrykket.
Jeg ser heller ikke på deg som en dårlig mor :)
Røyker selv og tar de forhåndsreglene jeg syns er best for jenta mi :)
 
Back
Topp