Andre søndag i advent

God morgen :-)

Jeg driver fortsatt dank på sykehuset og må ihvertfall være her til i morgen. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan dra hjem og komme tilbake, men de ville ikke det. Føler meg sliten og forkjøla men ikke mer sliten enn de siste 7 ukene, så hadde fint orket å være med til svigers å bake pepperkaker sammen med Simone, handle julegaver og ordne litt hjemme. Litt snurt må jeg innrømme at jeg er, og en aldri så liten dose sur også, men er selvfølgelig voksen nok til å ikke vise det ;-)

Prøvene viser ingen entydige svar på hvorfor blodprosenten min er så lav, og jeg burde ikke få så lav bare pga virussykdom og dårlig matlyst. Grunnen til at de ikke vil at jeg skal dra hjem er at i sjeldne tilfeller kan virussykdommer påvirke babyen, og siden jeg først er her, så. vil de holde et øye med meg. De skal kanskje gi meg jern i dag, men de vil konferere med en indremedisiner først siden jernlageret mitt egentlig er veldig høyt. Jeg måtte love å spise mer, så nå har jeg fått bestille akkurat det jeg vil ha til lunsj og middag. Skal nok vise dem at jeg kan spise!

Ingen av dere som har peiling så lav blodprosent og slikt? Min er rett over 8 nå sa han i dag, og etter det jeg kan finne ut av på nettet, så er det lavt og bør gjøres noe med, men de fleste blir ikke innlagt men får behandling og drar hjem evt behandling hjemme...

Ble langt det her!

Håper dere alle får en finfin søndag og koser dere :-)
Har tenkt masse på deg.
Har de sjekket kyssesyken? Da blir man ekstremt dårlig da.. og sengeliggende stort sett. Pluss haldbetennelse :-(

Håper de finner ut av det. Men,godt de tar deg og babyen på alvor :-)

Hvordan er formen nå? :)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Så søte jenter med røde kinn :-)
Fine klær dere har på :-)
Hehe,ja det er virkelig fart på disse barna hehe...
Så flink hun er som spiste pinnekjøtt da :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Hehe, ja, var kaldt ute ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Håper Emmeth'en blir bra snart.
Stemmer det at han melkeallergi ja :-(
Ring legen på mandag igjen? Har de sjekket halsen hans?

Ja,grunnen til bihulene mine er fordi jeg ble født med litt skjev nese,så legen "dyttet" den bare på plass.
Så jeg hadde skjev nesevegg(syntes ikke på utsiden).
Opererte det da jeg var 18 år. Men,hjalp ikke. Æsj altså...

Så jeg er liksom tett,men har ikke noe å få ut om du skjønner. Så jeg aner ikke hvorfor det tetter seg igjen hele tiden.

Nå har vi akkurat kommet inn igjen.
Wael fikk lekt litt,men Mina satt i vognen :-)

Gubben lager deilig laks,med krydder og ris.mm lukter herlig her :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Så flotte utebilder :) Kjempesøt dress Mina har, er det pinnsvin som er på den?

Vi har vært på julebord! Hermine spiste pinnekjøtt og masse lammerull:p og pæresorbet til dessert:) ...og så gikk hun sikkert flere kilometer:p løp rundt og rundt både i restauranten og i hotellresepsjonen. Bra vi var mange voksne til å bytte på å løpe etter henne for hun har jammen meg stor fart:eek::p
Vis vedlegget 42945

*Surfer mobilt*
Så fine damer!
Ja, du kjenner på at det er slitsomt med gå(løpe)unge du og? :p
JEg holdt på å bli gal på skistadion i går, Eskil bare stakk hele tiden og blir hjelpesløs i snøen med alle klærne på når han faller. Legger seg pladask på ryggen og roper etter hjelp. Opp igjen, løpe, falle, rope! :p

Så fine damer!
Ja, du kjenner på at det er slitsomt med gå(løpe)unge du og? :p
JEg holdt på å bli gal på skistadion i går, Eskil bare stakk hele tiden og blir hjelpesløs i snøen med alle klærne på når han faller. Legger seg pladask på ryggen og roper etter hjelp. Opp igjen, løpe, falle, rope! :p
Ja, fant jo fort ut at høyhelte sko var et dumt valg på glatt parkett :p Hadde ikke nubbesjans :eek: Heldigvis har jeg en bror på 13 som syntes det var koselig å løpe etter henne mens jeg fikk spist :)
Hehe, det med å reise seg i snø er nok en øvingssak, Hermine reiser seg opp på null komma niks selv om hun vasser i snø :p Men hun får heldigvis litt mindre fart ute med dundress og sko på enn inne ;)

Ja, fant jo fort ut at høyhelte sko var et dumt valg på glatt parkett :p Hadde ikke nubbesjans :eek: Heldigvis har jeg en bror på 13 som syntes det var koselig å løpe etter henne mens jeg fikk spist :)
Hehe, det med å reise seg i snø er nok en øvingssak, Hermine reiser seg opp på null komma niks selv om hun vasser i snø :p Men hun får heldigvis litt mindre fart ute med dundress og sko på enn inne ;)

Han må bare øve, men gir opp med en gang nå da det var så vanskelig. Helt nytt for han med snøen enda da. Mye klær har han jo gått med ute en stund og det var ikke noe problem :p
Søte disse løpeungene altså!
Skulle sett han ved julegrantenning i kveld! Hun ene som arrangerte sa til meg at det sikkert var godtepose til han også da nissen kom. Jeg tenkte at den var full av sjokolade og at det ikke var så farlig. Men før jeg sa det var han allerede ved nissen og strakk ut armene :p En som får med seg hva de større barna gjør ja :D

Han må bare øve, men gir opp med en gang nå da det var så vanskelig. Helt nytt for han med snøen enda da. Mye klær har han jo gått med ute en stund og det var ikke noe problem :p
Søte disse løpeungene altså!
Skulle sett han ved julegrantenning i kveld! Hun ene som arrangerte sa til meg at det sikkert var godtepose til han også da nissen kom. Jeg tenkte at den var full av sjokolade og at det ikke var så farlig. Men før jeg sa det var han allerede ved nissen og strakk ut armene :p En som får med seg hva de større barna gjør ja :D
Det er jo veldig lettvindt at hun går, de blir jo utrolig mobil og selvstendig! :) ...og hun fikk mye mer frihet på en offentlig plass, uten å bli så innmari skitten ;) En ny måte å oppdage verden på, så skjønner godt hun løper så fort :p ;)

Hehe, så herlig! Ikke redd nissen han heller altså? :) Var det noe han kunne spise i posen?
Vi traff jo nissen forrige søndag ved julegrantenning, og Hermine også labba rett bort. Var jo bare sjokolade, karmeller og kjeks med melk i oppi posen, men heldigvis også et par seigmenn, så fikk hun en seigmann og var strålende fornøyd! ;) Ikke så kravstor! Men tror jeg må rigge godteposen hennes litt når det skal være nissefest i bhg, for oppi der bruker det å være en liten melkesjokolade, dropseske og seigmenn...og jeg synes hun er altfor liten for sånt, i tillegg til allergien! Men allergi eller ei så skal hun ikke ha drops og sånt synes jeg.

Så flotte jenter :) nå kan du endelig få dratt henne på akebrett til bhg da ;) ...men det er jo igjen veldig tungt å trille vogn i snøen :p

Hermine sier øye og øje (øre) og monn (munn) men til nese så peker hun bare og har ikke noe godt ord for det :p

Takk :) hehe ja, og håper bare på at snøen blir liggende en stund! For er meldt litt + grader til uka:( er ikke mye snø, og er brøyta på veiene/sidegatene, så går fint å trille og bruke akebrett om det holder seg sånn:D
men ja, har måtte trille i masse tung snø med Emira.. reine treningsøkten!:P haha..

Haha så flink hun er:D Liana kan peke på munn og mage, men da kommer det bare de merkeligste lyder:P syns Hermine sier nye ord heletida jeg? :D

☆★hilsen meg★☆

Så fint bilde av dere :)

☆★hilsen meg★☆

Så søte de er :-) fint bilde :-)
Flink hun er til å snakke da :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Takk:) ja hun kan jo si noen ord..men har stått stille en goood stund nå:) så det er gøy at hun har begynt igjen :D

☆★hilsen meg★☆

Takk :) hehe ja, og håper bare på at snøen blir liggende en stund! For er meldt litt + grader til uka:( er ikke mye snø, og er brøyta på veiene/sidegatene, så går fint å trille og bruke akebrett om det holder seg sånn:D
men ja, har måtte trille i masse tung snø med Emira.. reine treningsøkten!:P haha..

Haha så flink hun er:D Liana kan peke på munn og mage, men da kommer det bare de merkeligste lyder:P syns Hermine sier nye ord heletida jeg? :D

☆★hilsen meg★☆
Ja, nå kommer det mange nye ord hver dag, klarer ikke å huske alt lengre :p Men idag kom det "gaffel" :eek: og "der mat" :p ...og "pøssa" (pølsa)...jada, hun ER matvrak :p

Har dere testa det? Så synd da, er jo så mange gode matlagingsalternativer med det :(

Ja, fikk først en annen mme basert på soya og magen hans slo seg helt vrang og han fikk veldig vondt.

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Ja, nå kommer det mange nye ord hver dag, klarer ikke å huske alt lengre :p Men idag kom det "gaffel" :eek: og "der mat" :p ...og "pøssa" (pølsa)...jada, hun ER matvrak :p

Hahaha greit å lære seg ord på alt som har med spising å gjøre :P hehe

☆★hilsen meg★☆

Ja, fikk først en annen mme basert på soya og magen hans slo seg helt vrang og han fikk veldig vondt.

☆★☆Tastedingsen☆★☆
Men har dere prøvd siden han var bitteliten baby? De under ett år skal jo likevel ikke ha soya, så er rart det lages mme på det :confused: Hvilken mme var det?

Hahaha greit å lære seg ord på alt som har med spising å gjøre :P hehe

☆★hilsen meg★☆
Ja, kan ikke risikere å ikke få den maten man vil ha :p hun sier også pæje (pære) og manan (banan) :p

Men har dere prøvd siden han var bitteliten baby? De under ett år skal jo likevel ikke ha soya, så er rart det lages mme på det :confused: Hvilken mme var det?

Det husker jeg ikke:(
Nei, har ikke prøvd etter det, så kanskje han tåler det nå? Skal til HS i morgen også bestiller jeg ny time hos legen på tirsdag også MÅ de ta blodprøver av han. Nå må det skje noe, sånn her kan det ikke fortsette. Han har vondt ett eller annet sted, jeg veit bare ikke hvor hen!

Så flotte utebilder :) Kjempesøt dress Mina har, er det pinnsvin som er på den?

Takk.
Tror det er troll :-) ligner på det. Og merket heter Troll :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Snek litt, men oppdaga på "latest" at dere snakka om.soyaprodukter. ;)

Barn skal helst ikke ha hverken soya eller rismelk, for det inneholder noen stoffer (husker ikke i farta hvilke), men kommer fort opp ved å Google små barn og soya.

Og særlig gutter som får.mye soya kan få krøll med noen hormoner mener jeg å ha blitt fortalt da jeg hadde en gutt med melkeallergi på avdelingen.

Havremelk er safe ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Last edited:
Back
Topp