Har tenkt å skrive om fødselen lenge, men siden jeg vil skrive det ned detaljert har det latt vente på seg... og så tar det så lang tid på mobilen. :hilarious:

Uansett.
Natt til onsdag 30. Mars gikk vannet. Ca kl 00:45. Jeg hadde ikke sovnet ennå for natta, og før vannet gikk hadde jeg to svake runder med noe jeg håpa på var rier. Så jeg stod opp for å gå på do, i tilfelle det bare var blæra som var full.
Etter et tørk var det lyserosa på papiret og jeg tenkte "åh! Slimproppen??". Gira gikk jeg fram og tilbake fra soverom til bad for å ha på bind fordi det rant hver gang jeg reiste meg, og da begynte samboeren (Luke) å lure på om alt var ok. Jeg fortalte at jeg tror ting var på gang, og han ble gira.
Etter en halvtime times tid og det fortsatt rant lyserosa så var jeg overbevist om at det var vannet fordi slimproppen renner ikke sånn.
Ringte sykehuset og de sa de ville ha meg inn til sjekk, spesielt siden babyen ikke hadde vært så aktiv den kvelden og jeg ikke hadde kjent henne i det heletatt siden vannet starta å gå.

Ble henta av faren til Luke, og kjørt til sykehuset. Luke fikk ikke komme inn så klart så han og faren kjørte på McDonald's midt på natta (døgnåpent her) for å få tida til å gå.
Ble satt på en monitor hvor de sjekka hjertet til babyen og jeg trykka på en knapp for hver gang hun rørte seg, og heldigvis ble hun mer aktiv mens jeg lå der.
Vannet ble bekrefta ut fra bindet jeg ga ifra meg til jordmor.
Men siden vannet hadde gått så hadde jeg 24 timer på meg på at ting måtte skje pga infeksjonsfare, så jeg ble booket inn for igangsettelse (drypp) for kvelden/neste natt.
Ble så sendt hjem, uten at de sjekket åpning fordi riene var så milde.

Kom hjem og jeg ba Luke legge seg og sove, fordi jeg kom til å trenge ham når riene blir sterkere, og jeg følte at jeg klarte meg fint alene.
Skiftet mellom å sitte på sofaen og sitte på yogaball.
Riene ble kjapt sterkere og jeg husker ikke når jeg starta å puste meg gjennom de, men en gang rundt 12 tida eller noe tror jeg.
Innen klokka 7 var noen av de 3-4 min fra hverandre og andre 5-6 min mellom. Men de var så sterke at jeg ikke klarte å å gjøre annet enn å konsentrere meg om å puste meg gjennom de. Så ringte sykehuset og dama på telefonen brukte ordene "early stages" så mye at når vi la pp begynte jeg å gråte fordi jeg følte hun snakka ned til meg om at det er for tidlig å komme inn men om jeg føler at jeg må så får jeg. Hun sa ikke det, men jeg satt og følte at jeg skulle venta.
Men stemora til Luke kjørte oss nedover og den bilturen var grusom, det var en humpete tur for å si det sånn og det gjorde ikke riene lettere.

Luke måtte vente i bilen igjen, og etter monitoring av baby, gmsjekk av blodtrykk osv, så sjekka hun åpning og tok en stripping også. Livmorhalsen var desverre langt tilbake og hun måtte dra den fram. Fy f### det var vondt!! Hun tilbydde meg lystgass før hun starta, men jeg takka nei fordi jeg var overbevist om at jeg kom til å bli kvalm av det.
Uansett, hun fikk dradd den fram, og desverre var jeg bare 2cm kunne strekkes til 3... så hun sa at jeg må mest sannsynlig settes igang på drypp, men jeg skulle få gram til klokka 1 om natta of en ny sjekk før de bestemte seg.
Siden jeg ikke var 4 cm ble jeg sendt ned på et fellesrom med kun gardiner mellom pasientene, og Luke måtte bli kjørt hjem siden han ikke fikk komme inn.
Klokka var rundt 22 tror jeg da, og jeg fikk paracet (eller noe litt sterkere enn paracet) som smertelindring. Det funka -ikke-.
Riene ble my er sterkere etter strippinga, og jeg slet skikkelig psykisk siden jeg var helt alene og endorfinene gikk kraftig ned etter en så skuffende beskjed om kun 2-3 cm.
Jeg følte meg svak som syntes riene var så vonde så tidlig fordi jeg var så sikkert på at jeg hadde høyere smerteterskel enn det. Jeg gråt fordi Luke ikke kunne være der med meg, og fordi jeg mistet trua på at jeg skulle klare dette uten drypp og epidural. Jeg hadde allerede sagt ifra at når jeg fikk opp på føden igjen så ville jeg ha epidural tvert.
Jeg var utslitt Pluss at jeg ikke hadde sovet på 40 timer.

Klokka gikk, og den ble endelig 1.
Så ble det ny sjekk, og hun sa jeg var 3 og kunne strekkes til 4, så jeg fikk heldigvis bli sendt opp til føden igjen og Luke fikk komme. Lettelsen var stor, og jeg fikk beskjed om at jeg skulle sjekkes igjen om 4 timer og at planen er at jeg må gå opp 2 cm for hver sjekk for å slippe drypp.
Siden dette var planen så tenkte jeg at jeg skulle prøve lystgass og sette epiduralen på vent, fordi jeg fikk en ny runde motivasjon gjennom meg.
Men jeg var bestemt på at om det ble drypp så måtte jeg ha epidural fordi jordmødrene sa at når dryppen starter så blir riene 10 ganger verre. Det... kjente jeg at jeg ikke kom til å takle, for etter den andre strippinga ble riene enda verre. Og innen jeg fikk epiduralen senere så hadde jeg gått med rier i 26/27 timer.
Jeg klarte ikke å holde meg i to og vred meg i smerte for hver rie, eneste jeg klarte å gjøre var å fortsette å puste rolig men det tok hvert et fiber i kroppen min å puste. I mange av utpustene kom det klynkelyder fra meg.
Jeg gikk opp til føden selv om jordmor foreslo rullestol, når heisen åpnet seg løp jeg nesten inn gor å lene meg på håndtaket inni der, og så jeg slapp å vente på neste heis.
Fikk samme rom som jeg hadde vært på tidligere om kvelden, men endelig hadde jeg privat rom igjen.

Når Luke kom inn døra var jeg midt i en lang rie og jeg husker at jeg tenkte "håper han takler å se meg sånn.. håper det kommer til å gå bra med ham".

Jordmor foreslo at selv om vi skulle vente med drypp og epidural, at hun skulle få en av legene til å komme inn for å fortelle om bivirkninger osv til epiduralen sånn at det var én mindre ting å gjøre når tida kom. Jeg sa ja.
Hun kom tilbake en liten stund senere med ei dame som satte seg ned og begynte å prate om drypp med meg. Jeg kikket forvirret på jordmor og sa "jeg trodde vi skulle vente med drypp til klokka 5 og snakke om epidural?". Legen kikket på jordmor og jordmor så skyldig ut. Nei. De ville ikke vente. Riene var så uregelmessige at de ville ikke vente med drypp siden det nå har gått over 24 timer siden vannavgang.
Jeg følte meg lurt og på nytt forsvant motivasjonen og endorfinene.
Jeg sa greit, men gi meg epidural først, for om disse skal bli 10 ganger verre så klarer jeg det ikke og jeg må få hvilt meg. Jeg var så sliten av mangel på søvn oppi det hele og jeg følte det var viktigere at jeg hadde energi til å presse senere sånn at det ikke går utover babyen.

Epidural legene kom inn, forklarte alt sammen, bivirkninger, risiko, bla bla.
Greit greit greit. Jeg hadde lest nok om epidural,og lært nok ut fra One Born Every Minute til å vite hva som kom til å skje.
De sa det kunne ta opptil 30 men å sette den, men det tok bare 5. Ei dame satte den, og en mann holdt skuldrene mine hardt nede.
Jeg hadde en rie imens hun satte bedøvelsen men jeg rørte ikke en muskel, hvilket som fikk det til å gå så fort heldigvis.

Etter 20 min så viste det seg at epiduralen kun virket på venstre side, så de måtte legge meg på høyre side og gi meg flere doser og vri rundt på selve "tuben "? i ryggen, og etter en stund var høyre siden nummen også.
Dryppen ble satt like etter epiduralen ble satt. Så den var godt igang. Men jeg kjente ingenting og kunne endelig sove litt.

Jordmor ble byttet klokka 7 om morgenen. Jeg likte min første bedre. Ingen spesiell grunn til hvorfor. Mulig jeg hadde en god grunn der og da men jeg husker at jeh skulle ønske jeg hadde beholdt henne.

Last edited:
Riene fortsatte å være uregelmessige men jeg kjente stramningene og at de var likevel kraftige. Overlykkelig om at jeg ikke kjente smertene av de.

Jordmor sa til meg at det var ikke så regelmessige som hun skulle ønske men likevel mer regelmessige enn før.

Så hørte jeg henne prate med noen i døra hvor hun sa "she's not contracting." Wtf?? Jeg har da vel rier! Hva prater du om??

Jeg spurte henne om det og hun sa at hun mente at de ikke var regelmessige.

Mens jeg hadde øynene lukket men var våken hørte jeg at en lege nevnte det lave stoffskiftet mitt. Når han gikk ut spurte jeg jordmor om hva de snakket om stoffskiftet mitt for, og hun lata som om hun ikke visste hva jeg prata om som om det ikke hadde blitt nevnt.

Klokka gikk og rundt 11-12 tida begynte epiduralen å slutte å virke på venstre siden min. Så de måtte ha meg liggende på venstre for neste dose (tror de toppet opp en gang i timen) men når jeg lå på venstre side så klarte ikke monitoren å plukke opp hjertet til baby, så hun måtte sette en sensor på hodet hennes.

Skulle egentlig ha sjekk for åpning klokka 1, men hun gjorde det samtidig som hun satte sensoren, rundt 12-12:30 tror jeg.

Mens hun holdt på sa jeg (fordi hun hadde vært så negativ ang riene og framgang) at jeg håpa at livmorhalsen ikke hadde trukket seg tilbake igjen.

"Du har full åpning, kjære " sa hun. Jeg fikk sjokk. Snudde meg mot Luke og utbrøt "full åpning!!".

Så hun sa vi skulle vente en time med pressing for å la baby komme lengre ned.

Hun tok lunsj pausen sin da, så 2 andre damer kom inn i mellomtiden.

Jeg var veldig spent.

Når hun kom tilbake sa hun "da er det på tide å presse!" Og jeg fikk masse energi gjennom kroppen og var SÅ klar for å møte lille.

Mens vi hadde venta hadde jeg spurt masse spørsmål om tang og keisersnitt siden de var veldig mulige at skulle skje, og var mentalt forberedt på det, så at jeg plutselig skulle presse var utrolig.

For hver rie presset jeg tre ganger.

Jeg kjente ingen smerter men kjente litt press og prøvde å fokusere på det. Jordmor sa at jeg presset veldig bra for hver gang så jeg gjorde det riktig selv om jeg ikke kjente noe. Men det som gjorde at jeg bare kunne presse så så lenge var presset I hodet og ansiktet mitt når jeg tok sånn i for hver gang. Kjentes ut som hodet skulle eksplodere.

Etter litt over en time gikk hun for å hente leger for å gjøre klart til tang. Litja ville ikke rikke på seg. Hun trodde kanskje hun lå i en vanskelig posisjon.

Presset mens vi ventet på legene så hodlt på i ca 1 time og 25 min før legene kom inn og begynte å forklare hva som skulle skje videre. Jeg visste alt de fortalte meg fra før og sa at alt var greit og at de må bare gjøre det de må for å få henne trygt ut, inkludert muligens keisersnitt.

Jeg spurte Luke flere ganger om det gikk bra med ham og forsikret ham om jeg hadde det bra og at jeg ikke var bekymret. Han sa det gikk bra med ham (men han sa i ettertid at han hadde det helt jæv$$# og var panisk på innsiden)

De sjekket at all bedøvelse virket som det skulle i tilfelle det skulle bli keisersnitt.

Det var 7-8 leger der inne, og mens beina mine var oppe i de benholderne telte jeg 3 mannlige leger og husker at jeg tenkte at jaddah, framtidige gynekologiske undersøkelser blir barnemat framover (jeg er ekstremt sjenert når det kommer til nakenhet).

Jeg ble kledd av på overkroppen, av en mann, for å få på sykehus-skjorta, samme tankene da også.

Passet på at Luke ikke fikk med seg hva som kom til å skje der nede, fordi de skulle klippe. (Ville ikke at han skulle se den vanlige fødselen heller, men dette var verre.

Hun som tok seg av klipping og tang var veldig trivelig husker jeg, fra Canada.

Når alt var rigget og klart, sa de ifra når jeh skulle presse og jeg presset alt jeg hadde. Det tok kun én rie. Så bq de meg stoppe, og kun puste, hodet var ute og jeg var i sjokk av at det gikk så fort.

Jeg pustet/pesa som de sa, men så så jeg at hun streva med noe der nede og plutselig hørte jeg barnegråt og jeg tenkte "wtf! Babyer kan ikke gråte npr bare hodet er ute!! Hva skjer??" Og plutselig var hun oppe på brystet mitt og Luke utbrøt "oh my god!"

Hun var dekket i blod så klart, og det kom en håndduk ganske kjapt og noen starta å tørke henne mens jeg holdt henne.

Det første jeg sa var "hun har tenner!!" , for der var det to nedre fortenner. Jeg hadde hørt om det før men ble overrasket over å se at vår baby hadde det.

Så sa jeg "er det en jente??" Og jeg løfta ene benet hennes og sjekka. Så sa jeg "hun er en jente!" til Luke.

Og så sa jeg "hun er faktisk søt!" til Luke.

Og så la jeg merke til at jeg skalv.

Bivirkning fra smertelindringa visstnok fordi jeg følte meg helt fin oppi hodet. Veldig avslappa og rolig og ingen panikk.

Men skjelvinga ble sterkere og sterkere og jeg hadde null kontroll, og begynte å føle at det var ukomfortabelt å holde babyen med så kraftige skjelvinger.

Tror jeg holdt henne i et minutt eller noe før de tok henne. Og klipte navlestrengen. (Luke fikk klippe en del av den når hun lå på vekta).

Innimellom alt dette spurte de meg om jeg ville ha den sprøyta for å få ut morkaka fortere og jeg sa ja.

Jeg ville ikke se den. Men Luke så den visst og sa den var gigantisk. Jeg angrer litt på at jeg ikke så den nå.

De spurte om jeg ville holde henne igjen men jeg skalv sånn at jeg sa at det var bedre om Luke tok henne.

Legene sa at de klarte ikke å se ordentlig hva skaden var fordi jeg revnet i tillegg til at de klipte, så de måtte ta meg med til operasjonsstua, også for å sy.

Idét de starta å rulle meg ut prøvde jeg å forklare til Luke der han sart med lille Eira i armene, at alt er i orden, de skal bare sy og se hvor mye jeg revna. Men jeg fikk ikke ut alle ordene fordi jeg skalv sånn, så jeg lot en annen dame forklare, men hun forklarte visst ikke bra nok så den timen han var alene var han skikkelig redd for om noe var galt stakkars.

På operasjonsstua så flytta de meg fra senga mi til operasjonsbordet som om jeg var i grey's anatomy lol. Veldig rart å være i en sånn situasjon. Var sikkert 7-8 leger der inne også, og alle introduserte seg med navn og arbeidsoppgave. Npr de var ferdige med introduksjonene kikket jordmor på meg som om jeg skulle si greit, men jeg sa "Jah, jeg har glemt halvparten av alt det der allerede...sorry".

Mens jeg lå der og de gjorde meg klar til å sy og diverse, så prøvde de p ta blodtrykket mitt men jeg skalv sånn at de klarte ikke å få det. Så de måtte måle det på beinet mitt istedenfor.

En av legene sa at jeg kunne få sove i 5 min om jeg ville, men måten han sa "go to sleep" på fikk det til å høres ut som om de skulle ha meg i narkose i 5 min og jeg sa at det ville jeg ikke. Han beklage seg om at jeg hadde misforstått måten han sa det på, fordi jeg sa nei takk så mange ganger og han forstod ikke først hvorfor.

Jeg skalv sånn at jeg trodde ikke jeg skulle sovne uansett. Men etter 15-20 min eller noe sånt klarte jeg å slappe av nok til at jeg duppet litt av.

Når jeg kviknet til var skjelvingene så og si borte.

Det var andregrads revning visstnok, kanskje ikke så rart siden hun bare plutselig kom ut uten av jeg presset med vilje etter at hodet var ute. Kroppen presset sikkert av seg selv uten at jeg kjente det.

Jeg var borte fra Luke og Eira i en times tid, og de hadde blitt flyttet til et felles rom for recovery mens jeg var borte.

Når jeg kom fram dit, kom det noen tvert og spurte om jeg ville ha middag noe jeg sa ja til. Jordmor kom sa bort til meg og ba meg være forsiktig og spise sakte og ikke for mye for det kunne komme rett opp igjen. Så jeg spiste nesten ingenting. Mens jeg satt og spiste iskremen jeg fikk så sovna jeg nesten med skjea og iskremen i hver hånd løftet foran meg fordi jeg var så utslitt.

Før jeg spiste så fikk jeg holde Eira så klart men jeg var så sliten og trøtt at det var én slags vegg foran følelsene mine for at hun faktisk var babyen min. Alt jeg ville var å sove. Og jeg kjente meg litt råtten fordi Luke var i syvende himmel og stolt og forelska og tok bilder.

Jeg ringte mamma med videochat så hun fikk vite at barnebarnet hennes hadde ankommet. Sendte et par meldinger til de nærmeste (søsken etc), og så ba jeg Luke ta henne så jeg kunne sove litt, men han dulte borti meg hele tiden for å vise meg noe Eira gjorde eller et bilde hun hadde tatt... så fikk egentlig ikke sove.

Han fikk bare bli i 3-4 timer etter fødselen (hverandre en time av det var jeg på operasjonsstua), så ble han sendt hjem og jeg var alene med henne.

Jeg kunne ikke amme, fordi jeg hadde null produksjon. Ikke en dråpe ville ut og de trodde det hadde med fødselen og blodtap å gjøre. Jeg tenkte at det hadde kanskje noe med at jeg ikke hadde sovet, og den veggen mellom meg og Eira fordi man skal ja ha alle de kjærlighetshormonene rett etter fødsel, men jeg ble jo tatt bort i en time og utslitt når jeg kom tilbake.

Jeg ble på sykehuset fra torsdag (fødselsdagen) til søndag mest pga amme problemene.

Lørdag fikk jeg ut er par dråper råmelk og jeg var så glad.

Hun hadde fortsatt ikke klart å feste seg for å amme, og det var nok delvis pga tennene hennes også.

Så hun fikk mme alle dagene på sykehuset.

Heldigvis så introduserte de på fredag at fedre/partnere fikk lov til å komme på besøk i 2 timer, så han fikk være med henne litt.

Søndag dro vi hjem på slutten av besøkstiden hans, endelig. Hadde ikke klart å amme ennå, men bestilte ammeskjold som jeg fikk prøvd mens jordmor var på hjemmevisit dagen etter at vi kom hjem, så fikk hjelp der og ammingen går seg til fortsatt etter tanntrekking og gradvis overgang til amming uten skjold nå.

Håper vi klarer det helt uten skjold snart, men det tar tid.

Tirsdag skal hun veies igjen og jeg håper på at hun endelig har kommet tilbake eller over fødselsvekten igjen etter vektnedgang.

Ble en lang historie, kunne vært lengre :hilarious:

Ellers så koser vi oss når vi kan og jeg gleder meg til at jeg kan sove om natten igjen i senga og ikke sittende på sofaen
:hilarious:

Tok litt tid å lese hele, du har hatt en tøff opplevelse da, men så godt at dere er hjemme og ting går greit. Kommenterer litt mer senere, er for trøtt akkurat nå :) mange klemmer og takk for at du deler med oss :)

Tok litt tid å lese hele, du har hatt en tøff opplevelse da, men så godt at dere er hjemme og ting går greit. Kommenterer litt mer senere, er for trøtt akkurat nå :) mange klemmer og takk for at du deler med oss :)
Ja ble langt huff. Men samtidig vil jeg kunne se tilbake på dagboka selv og huske det sånn. :)

Idét de starta å rulle meg ut prøvde jeg å forklare til Luke der han sart med lille Eira i armene, at alt er i orden, de skal bare sy og se hvor mye jeg revna. Men jeg fikk ikke ut alle ordene fordi jeg skalv sånn, så jeg lot en annen dame forklare, men hun forklarte visst ikke bra nok så den timen han var alene var han skikkelig redd for om noe var galt stakkars.

På operasjonsstua så flytta de meg fra senga mi til operasjonsbordet som om jeg var i grey's anatomy lol. Veldig rart å være i en sånn situasjon. Var sikkert 7-8 leger der inne også, og alle introduserte seg med navn og arbeidsoppgave. Npr de var ferdige med introduksjonene kikket jordmor på meg som om jeg skulle si greit, men jeg sa "Jah, jeg har glemt halvparten av alt det der allerede...sorry".

Mens jeg lå der og de gjorde meg klar til å sy og diverse, så prøvde de p ta blodtrykket mitt men jeg skalv sånn at de klarte ikke å få det. Så de måtte måle det på beinet mitt istedenfor.

En av legene sa at jeg kunne få sove i 5 min om jeg ville, men måten han sa "go to sleep" på fikk det til å høres ut som om de skulle ha meg i narkose i 5 min og jeg sa at det ville jeg ikke. Han beklage seg om at jeg hadde misforstått måten han sa det på, fordi jeg sa nei takk så mange ganger og han forstod ikke først hvorfor.

Jeg skalv sånn at jeg trodde ikke jeg skulle sovne uansett. Men etter 15-20 min eller noe sånt klarte jeg å slappe av nok til at jeg duppet litt av.

Når jeg kviknet til var skjelvingene så og si borte.

Det var andregrads revning visstnok, kanskje ikke så rart siden hun bare plutselig kom ut uten av jeg presset med vilje etter at hodet var ute. Kroppen presset sikkert av seg selv uten at jeg kjente det.

Jeg var borte fra Luke og Eira i en times tid, og de hadde blitt flyttet til et felles rom for recovery mens jeg var borte.

Når jeg kom fram dit, kom det noen tvert og spurte om jeg ville ha middag noe jeg sa ja til. Jordmor kom sa bort til meg og ba meg være forsiktig og spise sakte og ikke for mye for det kunne komme rett opp igjen. Så jeg spiste nesten ingenting. Mens jeg satt og spiste iskremen jeg fikk så sovna jeg nesten med skjea og iskremen i hver hånd løftet foran meg fordi jeg var så utslitt.

Før jeg spiste så fikk jeg holde Eira så klart men jeg var så sliten og trøtt at det var én slags vegg foran følelsene mine for at hun faktisk var babyen min. Alt jeg ville var å sove. Og jeg kjente meg litt råtten fordi Luke var i syvende himmel og stolt og forelska og tok bilder.

Jeg ringte mamma med videochat så hun fikk vite at barnebarnet hennes hadde ankommet. Sendte et par meldinger til de nærmeste (søsken etc), og så ba jeg Luke ta henne så jeg kunne sove litt, men han dulte borti meg hele tiden for å vise meg noe Eira gjorde eller et bilde hun hadde tatt... så fikk egentlig ikke sove.

Han fikk bare bli i 3-4 timer etter fødselen (hverandre en time av det var jeg på operasjonsstua), så ble han sendt hjem og jeg var alene med henne.

Jeg kunne ikke amme, fordi jeg hadde null produksjon. Ikke en dråpe ville ut og de trodde det hadde med fødselen og blodtap å gjøre. Jeg tenkte at det hadde kanskje noe med at jeg ikke hadde sovet, og den veggen mellom meg og Eira fordi man skal ja ha alle de kjærlighetshormonene rett etter fødsel, men jeg ble jo tatt bort i en time og utslitt når jeg kom tilbake.

Jeg ble på sykehuset fra torsdag (fødselsdagen) til søndag mest pga amme problemene.

Lørdag fikk jeg ut er par dråper råmelk og jeg var så glad.

Hun hadde fortsatt ikke klart å feste seg for å amme, og det var nok delvis pga tennene hennes også.

Så hun fikk mme alle dagene på sykehuset.

Heldigvis så introduserte de på fredag at fedre/partnere fikk lov til å komme på besøk i 2 timer, så han fikk være med henne litt.

Søndag dro vi hjem på slutten av besøkstiden hans, endelig. Hadde ikke klart å amme ennå, men bestilte ammeskjold som jeg fikk prøvd mens jordmor var på hjemmevisit dagen etter at vi kom hjem, så fikk hjelp der og ammingen går seg til fortsatt etter tanntrekking og gradvis overgang til amming uten skjold nå.

Håper vi klarer det helt uten skjold snart, men det tar tid.

Tirsdag skal hun veies igjen og jeg håper på at hun endelig har kommet tilbake eller over fødselsvekten igjen etter vektnedgang.

Ble en lang historie, kunne vært lengre :hilarious:

Ellers så koser vi oss når vi kan og jeg gleder meg til at jeg kan sove om natten igjen i senga og ikke sittende på sofaen
:hilarious:
Fantastisk historie! :joyful: Du er tøff! Huff, ikke barebare å føde midt i en pandemi med restriksjoner, og iaf ikke som førstegangs! Er virkelig imponert over deg jeg:) Gratulerer så mye igjen med lille Eira! Håper du får hvilt litt innimellom nå:Heartred:love7

For en fantastisk historie, du har virkelig fått med detaljer! koste meg med å lese gjennom :) Syns du håndterte det hele veldig fint, kan ikke si at ikke jeg hadde fått smått panikk når de begy te med klipping og alt det der :oops: men veldig godt å se at det gikk fint, og snart er nok ammingen helt på plass :)

Ja ble langt huff. Men samtidig vil jeg kunne se tilbake på dagboka selv og huske det sånn. :)
Jeg liker en god pg langt historie da :) :) synes du har klart deg fint, synd de ikke i formerte samboer bedre i det dem trilla deg avgårde, og litt synd de snakket om deg et par ganger og benektet det :) men godt hun kom og at dere er hjemme og koser dere nå :)

For en fødselshistorie! Det virker til at du holdt hodet kaldt hele veien, godt jobba! Og samboeren din høres ut som verdens stolteste pappa. :)

Jeg ammet med skjold en stund. Det var riktig der og da, og det gikk fint å kvitte seg med det. Håper det løser seg for dere også!

Fantastisk historie! :joyful: Du er tøff! Huff, ikke barebare å føde midt i en pandemi med restriksjoner, og iaf ikke som førstegangs! Er virkelig imponert over deg jeg:) Gratulerer så mye igjen med lille Eira! Håper du får hvilt litt innimellom nå:Heartred:love7
Takk ❤ ja jeg føler med alle andre der ute som har født og skal føde i denne situasjonen.
Håper neste gang (om det blir), blir bedre :)
Tusen takk :)

For en fantastisk historie, du har virkelig fått med detaljer! koste meg med å lese gjennom :) Syns du håndterte det hele veldig fint, kan ikke si at ikke jeg hadde fått smått panikk når de begy te med klipping og alt det der :oops: men veldig godt å se at det gikk fint, og snart er nok ammingen helt på plass :)
Jeg hadde nok fått mer panikk om jeg hadde kjent alt. Men epiduralen roet meg veldig med heldigvis, og det å være psykisk forberedt hjalp meg ekstremt mye.
Jo takk håper det :)

Jeg liker en god pg langt historie da :) :) synes du har klart deg fint, synd de ikke i formerte samboer bedre i det dem trilla deg avgårde, og litt synd de snakket om deg et par ganger og benektet det :) men godt hun kom og at dere er hjemme og koser dere nå :)
Ja hun var litt rar den jordmora.
Ja godt å være hjemme :)

For en fødselshistorie! Det virker til at du holdt hodet kaldt hele veien, godt jobba! Og samboeren din høres ut som verdens stolteste pappa. :)

Jeg ammet med skjold en stund. Det var riktig der og da, og det gikk fint å kvitte seg med det. Håper det løser seg for dere også!
Ja det hjalp virkelig å være rolig og vite litt på forhånd.

Godt å høre at det gikk fint å slutte med skjold for deg :) håper det går seg til snart og at jeg takler det :)

Veldig spennende å lese!
Hørtest ut som en tøff fødsel og håper det går greit med deg nå:Heartred
Godt å høre at alt gikk fint selv om du måtte en tur innom operasjonsstua..

Veldig spennende å lese!
Hørtest ut som en tøff fødsel og håper det går greit med deg nå:Heartred
Godt å høre at alt gikk fint selv om du måtte en tur innom operasjonsstua..
Var hovedsaklig for belysning og sying at det ble operasjonsstua, så kunne ha vært mye verre :)
Går fint, sitting kan være en utfordring så klart men det blir bedre. :)

Var hovedsaklig for belysning og sying at det ble operasjonsstua, så kunne ha vært mye verre :)
Går fint, sitting kan være en utfordring så klart men det blir bedre. :)
Ta smertestillende så lenge du føler du trenger. Jeg tok Paracet og Ibux daglig i noen uker fordi jeg ikke orket å ha ubehag om jeg ikke trengte det. :)

Ta smertestillende så lenge du føler du trenger. Jeg tok Paracet og Ibux daglig i noen uker fordi jeg ikke orket å ha ubehag om jeg ikke trengte det. :)
Ja har gjort det. Det er ikke alltid at det er like ubehagelig men om det blir for ubehagelig så tar jeg alltid paracet. Er ikke gravid lenger så kan ta så mye smertestillende jeg vil. :P

Back
Topp