Anbefale husdyr?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Jeg har lyst på et husdyr.
Hund utgår, for mye jobb
Katt kan vi ikke ha pga allergi.
Fugl vil jeg ikke ha.

Fisk? Er det mye jobb?
Andre smågnagere?
Skal ha dyret inne og det må kunne være barnevennlig. I den grad barna kan stelle og kose med dyret.

akvarium er en kjempegod hobby. jo større akvarie jo bedre. ikke mindre enn 100 liter spør du meg. og les deg opp hvilke fisker ol.

gnagere støver jo endel, siden du tenker alergi. vi har marsvin,hamster ,katt og høner.
litt jobb med skift av bur, høy vann mat ol. hønene er minst jobb med. vi har nydelige silkehøner. barnevennlig.

Fisker er ikke så mye jobb. Hamster sies å være fint for små barn

Sent from my iPhone using BV Forum

Fisker er ikke så mye jobb. Hamster sies å være fint for små barn

Sent from my iPhone using BV Forum

hamster anbefales ikke til små barn. de er veldig kjappe, knekker lett bein ol =( veldig vare.
vi har både hamster og marsvin, men det er mine ;)
barna våres er 4 og 7 år, de får ikke holde hamster ol alene. jeg holder og de klapper.

men er mye spon, høy ol med burdyr, så mtp allergener er det ikke det beste.

Vi har fisk, barna synes det er spennende å se på og jeg skifter 50% av vannet og renser filter 1 gang i måneden. Anbefaler også å starte med et på 100liter + Legg i litt penger i en god pumpe/filter og sett deg godt inn i hvilke fisk som passer sammen, temperaturer og lignende :)

akvarium er en kjempegod hobby. jo større akvarie jo bedre. ikke mindre enn 100 liter spør du meg. og les deg opp hvilke fisker ol.

gnagere støver jo endel, siden du tenker alergi. vi har marsvin,hamster ,katt og høner.
litt jobb med skift av bur, høy vann mat ol. hønene er minst jobb med. vi har nydelige silkehøner. barnevennlig.

Barnet med allergi er testet på de vanligste husdyrene. Det er kun katt som gir utslag:)

Jeg har lyst på høner, men ser for meg at det ikke er så populært å ha i hagen her :P Bor i et ganske tett boligstrøk.

Fisker synes jeg er litt kjedelig da, kunne tenke meg å ta litt på dyret. :P

Vi har fisk, barna synes det er spennende å se på og jeg skifter 50% av vannet og renser filter 1 gang i måneden. Anbefaler også å starte med et på 100liter + Legg i litt penger i en god pumpe/filter og sett deg godt inn i hvilke fisk som passer sammen, temperaturer og lignende :)

Kanskje jeg skal vurdere det :)
Skal ta og se litt på det :)

hamster anbefales ikke til små barn. de er veldig kjappe, knekker lett bein ol =( veldig vare.
vi har både hamster og marsvin, men det er mine ;)
barna våres er 4 og 7 år, de får ikke holde hamster ol alene. jeg holder og de klapper.

men er mye spon, høy ol med burdyr, så mtp allergener er det ikke det beste.

Det er kun katt som gir utslag på allergiprøvene. Er testet både med blodprøve og sånn prikktest :)

Eldste på 8 år kjøpte seg et dverghamster for bursdagspengene sine. Kjempesøt og veldig sosal liten pelsdott :)
Bråker litt om nettene, da, siden hun løper i løpehjulet sitt. Vasker buret en gang i uken, skifter vann hver dag og mat etter behov. Og like spennende hver uke å finne på nye leker hun kan ha i buret sitt :)

Vet ikke hvor gamle barna dine er, men hvis de er gamle nok til å være forsiktige, så er rotter fantastiske kjæledyr. De er intelligente og sosiale, og man får mye bedre kontakt med rotter enn f.eks. hamstere (syns jeg da). Men selvsagt må man investere litt tid, både til vask og rydd av bur og til sosialisering (viktig!!), men det må man jo med alle dyr.

Er barna dine yngre enn at de bør håndtere rotter på egenhånd, så kanskje marsvin? De er forholdsvis enkle å ha, og er litt større og enklere å håndtere for små barn.

Ellers finnes det jo nakenkatter! :)

Vi har to nydelige merinomarsvin, de er kjempekule! Barna våre på 5 og 6 er veldig flinke med dem. Vil anbefale marsvin :)

Chinchilla er jo veldig artige da:) kanin, rotter:)
Eller du ka være litt tøff å ta hjem en tarantell, sosiale og varmesøkende:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vet ikke hvor gamle barna dine er, men hvis de er gamle nok til å være forsiktige, så er rotter fantastiske kjæledyr. De er intelligente og sosiale, og man får mye bedre kontakt med rotter enn f.eks. hamstere (syns jeg da). Men selvsagt må man investere litt tid, både til vask og rydd av bur og til sosialisering (viktig!!), men det må man jo med alle dyr.

Er barna dine yngre enn at de bør håndtere rotter på egenhånd, så kanskje marsvin? De er forholdsvis enkle å ha, og er litt større og enklere å håndtere for små barn.

Ellers finnes det jo nakenkatter! :)

Alle er i skolealder :)

Nakenkatt er UAKTUELT! Har du sett hvor stygge de er? :P
Nå er det ikke pelsen man reagerer på, men flasset. Vet ikke hvordan det er med nakenkatter ang det, men det er uansett uaktuelt :P

Dvergkanin - de er så skjønne og så utrolig mye mer sosiale og artige enn jeg noen gang kunne forestilt meg før jeg fikk min første. Har hatt to - de lever i ca fem år, er enkle å stelle, koster ikke all verden og som sagt, de er så herlige. Om man har en hageflekk er de også glad i å være ute om sommeren :-) men man bør se etter dem eller ha netting over pga katter og fugler ;)

Jeg kan anbefale rotte (hvis du kan se bort i fra den "ekle" halen) og ilder! Det er de absolutt morsomste og barnevennlige dyrene vi har hatt :) :)

Rotte er faktisk det dyret sånn i forhold til barn, de er tilpasningsdyktige og robuste. :) Halen er litt ekkel, men det er virkelig dyr som er nysgjerrige, snille og elsker å være med der det skjer.

Kaniner, marsvin, hamster o.l krever mye kos og stell for å bli tamme og gode kjæledyr, og de er også veldig skvetne.

Chinchilla, ørkenrotte eller degus er også herlige dyr, de er spretne og krever en del plass.

Fisker er jo en fin hobby.

Jeg har vært oppdretter av ildere, og har hatt det i mange år, men anbefaler ikke dem som dyr der det er små barn tilstede, da må det være mye kunnskap og lang erfaring!

Ettersom dere ikke tåler katt, så må dere tenke på at andre dyr, som skal bo inne som kaniner osv. har høy, pellets osv som støver en del.

Men hva med Sibir katt, de skal være allergivennlige, de koster en del, men det er jo kanskje verd å sjekke ut om det finnes noen oppdrettere i nærheten, kanskje dere kan ha en på lån? :)

Back
Topp