Anbefale husdyr?

Kaniner bør ikke være inne. De bør ha stor plass å boltre seg på utendørs :) Vi bygget isolert kaninhus til kaninene vi hadde en gang i tiden, så de bodde ute hele året.

Høner er egentlig veldig greie dyr, men krever en del for å bli tamme nok til å håndteres (tror ikke alle raser egner seg til det heller, men aner ikke om du ville det..?). De trenger også helst isolert hus, og varmelampe om vinteren. De setter også stor pris på stor uteplass. Evt. bytt plass på utegården deres, og ikke bruk hele det tilgjengelige arealet hele tiden. De liker godt når der er litt mer enn bare jord (som det blir etterhvert).
At du bor i et tettbygd strøk betyr nok ingenting. Høner bråker lite, og ikke kjøp hane. Vår nærmeste nabo har høner nå, og vi merker ingenting til de.

Ikke kanin i allefall. Pinnedyr? :D

Sent from my iPad using BV Forum

Da jeg var liten hadde vi kaniner. De levde som en del av familien vår akkurat som en hund ville gjort:) de er renslige og sosiale.

Kaniner bør ikke være inne. De bør ha stor plass å boltre seg på utendørs :) Vi bygget isolert kaninhus til kaninene vi hadde en gang i tiden, så de bodde ute hele året.

Høner er egentlig veldig greie dyr, men krever en del for å bli tamme nok til å håndteres (tror ikke alle raser egner seg til det heller, men aner ikke om du ville det..?). De trenger også helst isolert hus, og varmelampe om vinteren. De setter også stor pris på stor uteplass. Evt. bytt plass på utegården deres, og ikke bruk hele det tilgjengelige arealet hele tiden. De liker godt når der er litt mer enn bare jord (som det blir etterhvert).
At du bor i et tettbygd strøk betyr nok ingenting. Høner bråker lite, og ikke kjøp hane. Vår nærmeste nabo har høner nå, og vi merker ingenting til de.

vi har 4 silkehøner, og de kan bråke godt de.. når de først begynner!! ;)

og tamme er de, men er kjent for å være barnevennlige og gode. dverg kochin er også lette å temme.
(vi er grådig glad i hønene så er ofte inne å koser ol)

vi har utegård som har blitt jordete, så vi strør spon og høy avogtis, raker det bort når det har blitt ekkelt. de elsker å sparke og grave i det.

Rotter er flotte dyr. Lettere å handtere enn hamster o.l.
Bare husk at de er flokkdyr, minimum 2. Jeg hadde minimum 6 ;)

Chinchilla har jeg nå. 2 moro gutter. Men de er ikke kosedyr og må løftes på en bestemt måte . Beina tåler veldig lite, så ikke å anbefale som førstegangs dyr. :)

Når jeg var liten hadde vi hamster. Men de var ikke så morsomme :p
Kompisen min hadde rotter (2 stk) og de var misunnelsesverdige herlige :)
De er lette å holde og var supersnille :)

hva med en minigris da? lettere å trene enn hunder, altetende så å si, og kjempekoslige=)
har venner som har griser, og de er ikke grisette hos dem, de tar kommandoer, leker pent med barna og er herlige=)

Signerer rotter. Kunne godt ha hatt det igjen, jeg hadde 3 når jeg var yngre. Men nå har vi nok husdyr med 4 katter og 1 hund. :)
Ilder har jeg og hatt, det er GØY det, der snakker man dyr med personlighet! hehe

Stemmer i for rotter, de er så koselige:) Men det lønner å få tak i barn fra privat oppdrett, de fra stor selgere i feks Sverige er ofte mer skvettne og har ofte lunge problemer fra ung alder. Det så vi ofte i dyrebutikken jeg jobbet i.
Jeg er enig i at ilder er morsomme, men de er ikke barnevennlige siden de har lett for å bite. Du må også regne med å ommøblere huset, for de er ekstremt bøllete:p

13.04.14 tre skal bli fire <3

Henger meg på de som anbefaler sibirkatter. De har ikke det allergifremkallende enzymet i spyttet som katteallergikere reagerer på, så selv om de er langhårete så er de allergivennlige :) I tillegg har de fantastisk personlighetstrekk. :)

Rotter... har selv hatt hetterotter før. Og de er så gode og søte :-)
Hadde også dverghamster,men sover hele dagen og løper i hjulet hele natten.... litt kjedelig hehe... :-)

Sent from my GT-I9300

Degus er et veldig artig dyr, men man må ha to av dem siden de er flokkdyr. De lager sin egen "landsby" og er mye i aktivitet.

Man har jo ilder da som på en måte er et dyr man har i bur, men som man også kan ta med seg ut på tur og diverse.

Chincilla har hår som man ikke burde få i øya, kanskje ikke det lureste dyret å kjøpe til et barn?

Back
Topp