Trist at du har opplevd dårlige leger. Men synes ikke man skal undervurdere kjerringråd. Selvom det meste ikke har noe for meg, men placeboeffekten skal man ikke kimse av. I tillegg så er jo håp noe som gjør at man orker å prøve aktivt og det er høyere statestikk på graviditet blant de som prøver aktivt enn de som "slapper av, tar det med ro og tar det som det kommer".Det var en tilfeldighet det også, du var en av de som skrev at det var utslagsgivende, og det er sannsynligheten dessverre svimlende liten for.
(Sånn, nå siterer jeg noen andre også.)
Det skader jo ikke å spise ananas, og det er definitivt mye bedre å spise litt ananas her og der enn det er å kaste bort penger på kvakksalvere som lurer en trill rundt og selger falsk håp til dyre dommer.
Men, personlig mener jeg at man skal være veldig forsiktig med sistnevnte; å selge falskt håp, uansett pris, fordi det er så mange desperate sjeler der ute, og håpet kan være veldig skjørt.
Selv ble jeg forespeilet (av en inkompetent lege) at jeg ikke kunne få barn, og selv om vi foreløpig ikke hadde tatt noen prøver, og det senere viste seg at jeg bare trengte hjelp til å få eggløsning, satt den tanken så dypt i meg, at prøvetida var et sant mareritt.
Å ta håpet fra noen er forferdelig, men det kan være ganske ille å gi noen falskt håp også, og selv om de fleste kanskje ikke regner med at det skal funke, er det en liten dør på gløtt der, og når man opplever nederlaget som en mens/negativ test kan være, trenger man ikke flere på en gang.
Men jeg forstår godt hva du mener og er forsåvidt enig i at man må fokusere energien på det som funker.
Man burde også være forsiktig og prate med legen iht ting man stapper i seg, ikke alt er like bra for miljøet der nede og urter som kan tulle med hormonene osv