Ananaskjerne!

Har ikke kjøpt meg ananas denne runden da jeg ikke fant noen "fine" på alle de 5 matbutikkene jeg var på !! Alle var blaute, brune og visne!! :(

Takk for tipset;) Gjorde litt research: Denne er linken motiverte til å spise litt annerledes i det minste! Dumt jeg er glutenallergiker:/
http://natural-fertility-info.com/fertility-diet

Denne er var interessant,
CoQ10: Necessary for every cell in the body for energy production, CoQ10 has also been shown in studies to increase ova (egg) and sperm health. It is necessary for sperm motility in semen. It is also an important antioxidant that helps to protect cells from free radical damage; protecting DNA.

Food sources: Found in seafood and organ meats, though it is very difficult to obtain through the diet. CoQ10 Ubiquinol supplementation is the best way to obtain CoQ10. Amounts in the body decline with age.

Må være bra hvis man synes man begynner å dra på åra? Selv har jeg syns jeg er gammel helt siden jeg ble 25:D

Nå skal jeg begynne å lage grønnsakssmoothie! Spise mer spinat, og drikke nype-te sammen med jerntilskuddet mitt:)
Aldri vært så motivert til å spise grønnsaker før! :D

To stk ananas kjøpt! Det er det beste jeg vet så da er det absolutt verdt et forsøk!! :-)

Takk for tipset;) Gjorde litt research: Denne er linken motiverte til å spise litt annerledes i det minste! Dumt jeg er glutenallergiker:/
http://natural-fertility-info.com/fertility-diet

Denne er var interessant,
CoQ10: Necessary for every cell in the body for energy production, CoQ10 has also been shown in studies to increase ova (egg) and sperm health. It is necessary for sperm motility in semen. It is also an important antioxidant that helps to protect cells from free radical damage; protecting DNA.

Food sources: Found in seafood and organ meats, though it is very difficult to obtain through the diet. CoQ10 Ubiquinol supplementation is the best way to obtain CoQ10. Amounts in the body decline with age.

Må være bra hvis man synes man begynner å dra på åra? Selv har jeg syns jeg er gammel helt siden jeg ble 25:D

Nå skal jeg begynne å lage grønnsakssmoothie! Spise mer spinat, og drikke nype-te sammen med jerntilskuddet mitt:)
Aldri vært så motivert til å spise grønnsaker før! :D
Takk for link :D
Er glutenallergiker selv :(

Takk for link :D
Er glutenallergiker selv :(

Jeg lager pizzabunn med quinoa, amarantmel og bokhvetemel:) de har ikke gluten i seg, og det står i linken at de er gode erstatninger;)

Det er noe av det beste jeg vet, men dessverre tåler jeg ikke så mye av det :( Får vondt i munnen av for mye (samme med kiwi). Derfor er det genialt med smoothie! :)

Det er ingen som egentlig tåler det, men det er sunt for oss som spiser mye kjøtt, fordi enzymene bryter ned kjøttet.
Det er faktisk det som skjer i munnen din, som forårsaker den stikkende, sviende følelsen; enzymene bryter ned tunga og tannkjøttet.
Det skjer selvfølgelig i så liten grad at det ikke er farlig, men det skjer.

Jeg kan forøvrig ikke forstå at det skulle gi noe som helst utslag på om man blir gravid eller ikke, ellers hadde butikkene hatt en veldig etterspørsel etter det, så ikke vær lei deg for at du ikke orker å spise så mye av det ifht å bli gravid.
Du blir gravid uten å tilføre noe som helst av kjerringråd hvis kroppen din er i stand til å bli gravid, sæden til partneren er god, og dere treffer eggløsning. ;)

Hver gang jeg scroller forbi her nå leser jeg analkjertel xD

Men ja, tenkt på å prøve ananas hver pp, men bare kommet over halvråtten ananas. Men denne gangen!! Ikke det at jeg tror det vil hjelpe egentlig. Leste en artikkel som sa at "ja, det er noe stoffer som hjelper i det, men det må spises sinnsyke mengder for at du skal få i deg nok". Så kjøper det vel egentlig mest fordi det er utrolig godt :p

Det er ingen som egentlig tåler det, men det er sunt for oss som spiser mye kjøtt, fordi enzymene bryter ned kjøttet.
Det er faktisk det som skjer i munnen din, som forårsaker den stikkende, sviende følelsen; enzymene bryter ned tunga og tannkjøttet.
Det skjer selvfølgelig i så liten grad at det ikke er farlig, men det skjer.

Jeg kan forøvrig ikke forstå at det skulle gi noe som helst utslag på om man blir gravid eller ikke, ellers hadde butikkene hatt en veldig etterspørsel etter det, så ikke vær lei deg for at du ikke orker å spise så mye av det ifht å bli gravid.
Du blir gravid uten å tilføre noe som helst av kjerringråd hvis kroppen din er i stand til å bli gravid, sæden til partneren er god, og dere treffer eggløsning. ;)

Når man har prøvd i 9 mnd og den eneste gangen jeg ble gravid var da jeg gjorde dette. Og ja, vi har hatt sex på perfekte tidspunkter hver mnd, så da er det ikke så rart at man prøver ut det som har funket for andre (inkl. meg selv da jeg ble gravid).

http://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html

Når man har prøvd i 9 mnd og den eneste gangen jeg ble gravid var da jeg gjorde dette. Og ja, vi har hatt sex på perfekte tidspunkter hver mnd, så da er det ikke så rart at man prøver ut det som har funket for andre (inkl. meg selv da jeg ble gravid).

http://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html

Nei, det er tilfeldigheter. Det er normalt å prøve et år før man får det til å klaffe. :)
Jeg har vært desperat selv jeg, og vet hvor sårt det er å prøve og prøve, men det kan fort bli farlig å henge håpet sitt på ting som ikke har noen effekt.

Nei, det er tilfeldigheter. Det er normalt å prøve et år før man får det til å klaffe. :)
Jeg har vært desperat selv jeg, og vet hvor sårt det er å prøve og prøve, men det kan fort bli farlig å henge håpet sitt på ting som ikke har noen effekt.

Generelt sett synes jeg det var litt spesielt at du kun svarte meg i denne tråden, når mange andre har bidratt.

Hva om noen hadde spurt om hvor mye kaffe man burde drikke/ikke drikke i prøvetiden? Hadde det også bare vært opp til tilfeldighetene? Mange mener jo kaffe kan føre til infetilitet om man drikker mange kopper om dagen. Hva med de som får hormonbehandling, eller trenger hjelp til å øke produksjonen av el-slim? Poenget mitt er at det er mer problematisk å be prøvere "roe ned" eller "ikke tenke på det" enn å la folk spise ananas. I tillegg trenger du ikke sitere én person når du skal fortelle om noe noe generelt i tråden.

Generelt sett synes jeg det var litt spesielt at du kun svarte meg i denne tråden, når mange andre har bidratt.

Hva om noen hadde spurt om hvor mye kaffe man burde drikke/ikke drikke i prøvetiden? Hadde det også bare vært opp til tilfeldighetene? Mange mener jo kaffe kan føre til infetilitet om man drikker mange kopper om dagen. Hva med de som får hormonbehandling, eller trenger hjelp til å øke produksjonen av el-slim? Poenget mitt er at det er mer problematisk å be prøvere "roe ned" eller "ikke tenke på det" enn å la folk spise ananas. I tillegg trenger du ikke sitere én person når du skal fortelle om noe noe generelt i tråden.
Dessuten er ananas sunt. Og det finnes stoffer i ananasen som kan hjelpe, det er forsket på og bevist, desverre er det veldig lite av det. Noe som er bevist er at frukt og grønt er essensielt for at kroppen skap fungere optimalt. Og man blir enklere gravid om kroppen er tipp topp.

Så hvorfor ikke få lov å prøve så lenge det ikke skader? eller ruinerer folk?
Jeg skal i allefall spise ananas denne lf. Fordi det er godt, og fordi.. hvorfor ikke?
Tror ærlig talt ingen regner med det fungerer, vi bare håper litt :)

Glemte å sitere det andre innlegget også :p

Det var en tilfeldighet det også, du var en av de som skrev at det var utslagsgivende, og det er sannsynligheten dessverre svimlende liten for.

Dessuten er ananas sunt. Og det finnes stoffer i ananasen som kan hjelpe, det er forsket på og bevist, desverre er det veldig lite av det. Noe som er bevist er at frukt og grønt er essensielt for at kroppen skap fungere optimalt. Og man blir enklere gravid om kroppen er tipp topp.

Så hvorfor ikke få lov å prøve så lenge det ikke skader? eller ruinerer folk?
Jeg skal i allefall spise ananas denne lf. Fordi det er godt, og fordi.. hvorfor ikke?
Tror ærlig talt ingen regner med det fungerer, vi bare håper litt :)

Glemte å sitere det andre innlegget også :p

(Sånn, nå siterer jeg noen andre også.)

Det skader jo ikke å spise ananas, og det er definitivt mye bedre å spise litt ananas her og der enn det er å kaste bort penger på kvakksalvere som lurer en trill rundt og selger falsk håp til dyre dommer.
Men, personlig mener jeg at man skal være veldig forsiktig med sistnevnte; å selge falskt håp, uansett pris, fordi det er så mange desperate sjeler der ute, og håpet kan være veldig skjørt.

Selv ble jeg forespeilet (av en inkompetent lege) at jeg ikke kunne få barn, og selv om vi foreløpig ikke hadde tatt noen prøver, og det senere viste seg at jeg bare trengte hjelp til å få eggløsning, satt den tanken så dypt i meg, at prøvetida var et sant mareritt.
Å ta håpet fra noen er forferdelig, men det kan være ganske ille å gi noen falskt håp også, og selv om de fleste kanskje ikke regner med at det skal funke, er det en liten dør på gløtt der, og når man opplever nederlaget som en mens/negativ test kan være, trenger man ikke flere på en gang.

Back
Topp