Amstaff

- Amy -

Gift med forumet
Hadde dere tatt over en Amstaff hvis dere hadde hatt en liten en på 6mnder hjemme? Hunden er vandt med barn og er litt over den verste ungdomstiden. Men den er jo kraftig slik de skal se ut. Redd for noen ringer barnevernet på meg hehe.. Sr jo ikke ut som en uskyldig labrador liksom. Jeg syns jo Amstaffen er tøff da[:)]

Ja det var også noe å spørre om her inne..

ORIGINAL: linnpinn

jaaa, jeg hadde det [:)]

Hehe har å lyst også[:)][:)] Meeen får jo ikke registrert den på meg eller noe.. Og familie og venner slutter vel å komme på besøk.. Men den er så fiiin. Og jeg er ikke motivert for liten valp og alt maset der nå mens Adrian er liten.

Ååh må overtale sambo hehe.

ORIGINAL: taswe

Nei, uansett kva tidligare eigar hadde sagt så hadde eg ikkje stolt på hunden og småbarn. Samme gjelder andre hunderasar. Ikkje bare for at det er amstaff, eller rottweiler som også har "rykte" på seg.. men generelt... Vil heller ha hunden i hus før ungane komme...

Er en kamerat av sambo som eier han. Så vi kjenner hunden. Har bodd sammen med to små barn. MEN uansett så skal en ikke stole på hund sammen med barn. Må være veldig obs.

Og ja er enig i at hund bør være i hus før. Men den forrige hunden min måtte jeg avlive midt i svangerskapet mitt.. Og det var jo ikke helt planen..

Men noen hunder reagerer veldig med sjalusi også  hvis baby plutselig kommer inn etterpå og kaprer veldig mye av oppmerksomheten.

NEI! Det hadde jeg absolutt ikke gjort. vi passa en amstaff i nesten et halvt år før jeg ble gravid, og var lenge inne på tanken på å overta henne. Hun var verdens snilleste hund, men vi bestemte oss for ikke å gjøre det med tanke på at vi ville ha barn. Du kan aldri garantere for et dyr, og HVIS en sånn type hund (som låser kjeven) først biter, er desverre ofte følgene fatale.. Så jeg ville aldri ha gjort det med en liten i huset.

nei..., men så er jeg redd for hunder også da[&:]

ORIGINAL: AngeLine

NEI! Det hadde jeg absolutt ikke gjort. vi passa en amstaff i nesten et halvt år før jeg ble gravid, og var lenge inne på tanken på å overta henne. Hun var verdens snilleste hund, men vi bestemte oss for ikke å gjøre det med tanke på at vi ville ha barn. Du kan aldri garantere for et dyr, og HVIS en sånn type hund (som låser kjeven) først biter, er desverre ofte følgene fatale.. Så jeg ville aldri ha gjort det med en liten i huset.

Usj jah du sier noe der[:o][:o] tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd da..[:(]

ORIGINAL: Nummer1(-:

nei..., men så er jeg redd for hunder også da[&:]

Nå er det egentlig ikke lov heller. Alle amstaffer får ikke bytte eiere, etter den nye loven.

De som alt har en amstaff har ikke lov til å selge eller gi vekk hunden sin.

Ja det hadde jeg. De er flotte, og fordi de ser så tøffe ut trenger de ikke å være "slemme". Kommer an på eierne. Er dem som oppdrar bikkja som tar del i åssen en hund vil oppføre seg. Og så lenge dere passer på så er det jo ikke fare...

ORIGINAL: sakri

Ja, det hadde jeg gjort uten å tenke en gang. Det er ikke hunden som er farlig, det er personene som lærer den opp til å være farlig.

Det e sant[:D] E stolt eier av 2 skjønne amstaffa sjøl...verdens flotteste hunda...vant me barn og har en god oppdragelse...de e lydig og har fått mye disiplin...

Det e som sagt ikkje hunden/rasen det kjæm an på...det e personan rundt dem...ska du ta dæ av en hund så ska det både respekt og alt te...hadde vært no anna om dåkker hadde overtatt hunden for ei stund sia...sånn at den va vant te nye omgivelsa og "nye" eiera...så alt i alt så ville æ ikkje gjort det når man e kommet ett stykke ut i svangerskapet...og ikkje e det lov heller uansett om hunden e meir enn 2 år...etter den nye hundeloven e det nemlig ikkje lov å omplasser eller avle på dem...dessverre...[:(]

Ja, det hadde jeg gjort uten å tenke en gang. Det er ikke hunden som er farlig, det er personene som lærer den opp til å være farlig.

Taaaakk! Har Veldig mye å si hva oppdragelse de har. Det gjelder alle hunder uansett rase. Hadde ikke stolt mer på en bichon frise sammen med lillegull for den saks skyld. Hund er hund.

ORIGINAL: Nahemah

Så lenge det er en trygg familiehund og den er registrert og lovlig ser jeg ikke problemet[:D]

Jupp er lovlig ja[:)] 

ORIGINAL: Cece_28.04.07

Det e sant[:D] E stolt eier av 2 skjønne amstaffa sjøl...verdens flotteste hunda...vant me barn og har en god oppdragelse...de e lydig og har fått mye disiplin...

Det e som sagt ikkje hunden/rasen det kjæm an på...det e personan rundt dem...ska du ta dæ av en hund så ska det både respekt og alt te...hadde vært no anna om dåkker hadde overtatt hunden for ei stund sia...sånn at den va vant te nye omgivelsa og "nye" eiera...så alt i alt så ville æ ikkje gjort det når man e kommet ett stykke ut i svangerskapet...og ikkje e det lov heller uansett om hunden e meir enn 2 år...etter den nye hundeloven e det nemlig ikkje lov å omplasser eller avle på dem...dessverre...[:(]

Oi visste ikke det var del av loven jeg.. Djizuz... Så dvs at om en hund har det bedre med en annen familie som tar godt vare på den så er dette forbudt?? Så enten må hunden ha et "trist" liv i 10 år til eller avliving?? Åååh blir gal av lovene av og til.... Er usikker faktisk om hunden er over 2 år... Hm må tenke nå.. men blir vel ikke aktuelt når det er ulovlig..

ORIGINAL: *Kamilah*

Taaaakk! Har Veldig mye å si hva oppdragelse de har. Det gjelder alle hunder uansett rase. Hadde ikke stolt mer på en bichon frise sammen med lillegull for den saks skyld. Hund er hund.

Selfølgelig har det mye med oppdragelsen å gjøre, jeg bare tenker på at denne type hund (som jeg har GOD kjennskp til) låser kjeven hvis de først biter, og de kompakte dyr med store muskelgrupper. En bichon frise klarer ikke å gjøre samme "skaden" (gudforby) Jeg ville i allfall tenkt meg to ganger om, denne rasen er det forbudt å drive avl på i Norge.

Vi har også en amstaff.  Det er absolut ikke noe galt med rasen amstaff.  Det er heller ikke noe som heter at de låser kjeven, de gir seg bare ikke. 
Hundene blir som man oppdrar dem, og i usa er det store kampanjer fordi de er så lei seg fordi amstaffen har fått så dårlig rykte.  Jeg ville mye heller hatt en amstaff en noen annen hund, fordi amstaffen  er veldig sterk psykisk.

Men jeg ville ikke tatt i mot noe hund akkurat nå.  Det er ikke lov, hnden kan derfor bli avlivet om ikke papirene er i orden

ORIGINAL: *Kamilah*

Ikke sant. En liten, "sukkersøt" hund kan være like farlig.
Schæfer er farligere enn amstaff, men de er fremdeles lovlige.

Jeg jobber med dyr hver dag, har vært borti de fleste raser tror jeg. Og blitt bitt 3 ganger. To ganger av buhunder og en av en collie... Glefset etter av en setter og flere golden retrivere.. Snakk om å drive innavl osv.. Skikkelig skuffet over div. syn til folk..

Men Amstaffen er litt spesiell.. Og forstår den er ulovlig pga hva den KAN læres opp til og at den låser kjeven..

Men hadde vært like skeptisk uansett hvilken rase det hadde vært tror jeg..

denne hunden er vel ikke lovlig?? Ble forbudt å avle på dem for et drøyt år siden... MEN når det er sagt så er det en nydelig/tøff hund å se til. Kjenner ikke så mye til lynne til den rasen, men er enig i det flere sier at det er ikke hunden det kommer ann på-det er eieren som må oppdra den rett. Til syvende og sist så må man alltid være obs når man har hund-uansett rase (er faktisk golden ret. som er en av de hunderasene som har bitt flest folk)

Vi har et vennepar som har en amstaff som er 4 år, de har en unge på 5 år-har gått kjempe bra.
Selv hadde vi en rotweiler på 1 år og en toller på 4 år når vi fikk førstemann-gikk kjempe bra. De voktet på gutten når vi var ute, guttungen kunne klatre over hundene, dra dem i halen og ta mat fra skåla deres uten at de gjorde noe (den av de to hundene som var mest rolig med guttungen var faktisk rottweileren)

ORIGINAL: *Andrea*

Vi har også en amstaff.  Det er absolut ikke noe galt med rasen amstaff.  Det er heller ikke noe som heter at de låser kjeven, de gir seg bare ikke. 
Hundene blir som man oppdrar dem, og i usa er det store kampanjer fordi de er så lei seg fordi amstaffen har fått så dårlig rykte.  Jeg ville mye heller hatt en amstaff en noen annen hund, fordi amstaffen  er veldig sterk psykisk.

Men jeg ville ikke tatt i mot noe hund akkurat nå.  Det er ikke lov, hnden kan derfor bli avlivet om ikke papirene er i orden

Da bør du sjekke kildene dine litt bedre, de gjør nemlig det!

ORIGINAL: *Andrea*

Nei det var det jeg mente! hadde en kamerat som hadde ei tispe og hun gav seg ikke før hun ville det selv..Men hun holdgt mest ikke tygga sammen alt hun kunne..

OG forresten: GRATTIS MED SPIREN!! Wohoooo[:D][:D] så koselig!

Back
Topp