Ida82
Forumet er livet
ORIGINAL: Nahemah
ORIGINAL: Lillejenta18Sorry, men jeg blir så oppgitt når noen skylder på hunden og ikke eieren.
NEI!!!!!!! Det hadde jeg aldrig gjort!
Har så dårlig erfaring med hunder av den rasen at ville ikke hatt den i nærheten av huset mitt engang!
Først ble bikkja mi skammbitt av en, og så skjedde det samme med ei 3 år gammel nabojente (av en annen hund, men samme rase)...
Never.. Skjønner ikke hva folk skal med de hundene, Bra det ikke er lov å drive avl på de lenger!!!
Ja, de hundene er sterke og desverre er det mange tullinger som skal utnytte det.
Jeg har vært borti mange amstaffer og har bare møtt en som ikke har egnet seg som familiehund.
Oppførselen til et dyr kommer av hvordan de blir behandlet av eieren.
Det finnes mange andre raser som biter rett som det er, men det fokuseres det ikke så mye på.
En hund blir agressiv hvis den føler seg truet av noe og grunnen til at de sikkert føler seg truet og biter er for de er vandt til å bli behandlet dårlig.
Her må jeg signere Nahemah! Helt enig i det du sier. De fleste som har amstaff og rottweilere og lignende tøffe hunderaser, er som regel narkomane eller andre kriminelle som trenger hundene så de kan bli beskyttet når andre folk kommer å skal kreve tilbake penger av dem. Et eks jeg har hørt. Derfor blir disse hunderasene regnet som farlige. Men det er nettopp eierne som er farlige da. Med god oppdragelse og riktige folk rundt seg så blir også hunden fin og god! Dessuten så må man ta hensyn til at man må passe seg selv og sine for andre hunder. I tilfelle det er hunder i nærheten av nabolaget som har feile eiere.