Amstaff

ORIGINAL: Nahemah

ORIGINAL: Lillejenta18

NEI!!!!!!! Det hadde jeg aldrig gjort!

Har så dårlig erfaring med hunder av den rasen at ville ikke hatt den i nærheten av huset mitt engang!

Først ble bikkja mi skammbitt av en, og så skjedde det samme med ei 3 år gammel nabojente (av en annen hund, men samme rase)...

Never.. Skjønner ikke hva folk skal med de hundene, Bra det ikke er lov å drive avl på de lenger!!!
Sorry, men jeg blir så oppgitt når noen skylder på hunden og ikke eieren.
Ja, de hundene er sterke og desverre er det mange tullinger som skal utnytte det.
Jeg har vært borti mange amstaffer og har bare møtt en som ikke har egnet seg som familiehund.
Oppførselen til et dyr kommer av hvordan de blir behandlet av eieren.
Det finnes mange andre raser som biter rett som det er, men det fokuseres det ikke så mye på.
En hund blir agressiv hvis den føler seg truet av noe og grunnen til at de sikkert føler seg truet og biter er for de er vandt til å bli behandlet dårlig.

Her må jeg signere Nahemah! Helt enig i det du sier. De fleste som har amstaff og rottweilere og lignende tøffe hunderaser, er som regel narkomane eller andre kriminelle som trenger hundene så de kan bli beskyttet når andre folk kommer å skal kreve tilbake penger av dem. Et eks jeg har hørt. Derfor blir disse hunderasene regnet som farlige. Men det er nettopp eierne som er farlige da. Med god oppdragelse og riktige folk rundt seg så blir også hunden fin og god! Dessuten så må man ta hensyn til at man må passe seg selv og sine for andre hunder. I tilfelle det er hunder i nærheten av nabolaget som har feile eiere.

ORIGINAL: taswe

ORIGINAL: *Kamilah*

Nei, uansett kva tidligare eigar hadde sagt så hadde eg ikkje stolt på hunden og småbarn. Samme gjelder andre hunderasar. Ikkje bare for at det er amstaff, eller rottweiler som også har "rykte" på seg.. men generelt... Vil heller ha hunden i hus før ungane komme...

Er en kamerat av sambo som eier han. Så vi kjenner hunden. Har bodd sammen med to små barn. MEN uansett så skal en ikke stole på hund sammen med barn. Må være veldig obs.

Og ja er enig i at hund bør være i hus før. Men den forrige hunden min måtte jeg avlive midt i svangerskapet mitt.. Og det var jo ikke helt planen..

Men noen hunder reagerer veldig med sjalusi også  hvis baby plutselig kommer inn etterpå og kaprer veldig mye av oppmerksomheten.

Det med sjalusi har mykje å sei på korleis du som eigar beholde forholdet du har med hunden når den vesle kjem i hus...  Eg har ikkje hatt problemer med sjalusi tidligare, men eg har inkludert hunden etter at den vesle kom heim. Mange eigerar blir veldig redd for det vesle barnet, og kjefter på hunden bare den snuser og ser på de.. Men hundane lærer bare då at den lille gjer til at de får kjeft.. Så det har alt å sei korleis eigerane tar det.

Det med at det er bekjente som har eigd hunden før gjer ikkje overtakelsen det spøtt bedre. Eg hadde likevel aldri overtatt ein aen hund etter at ungane var i hus... Uansett kor mykje eg stolte på personen.. Men for all del; SÅ GODT ME ALLE ER FORSKJELLIGE, og at ikkje alle deler mi meining.... =) [:D]

Hehe ja sant[:)]

Er en selvfølge at hunden må inkluderes så godt som det kan gjøres. Alt annet ville jo vært fælt for hunden. Min mor har en tendens til å kjefte på hunden sin om den snuser eller slikker på hånden til Adrian- noe jeg mener er helt feil. Den må¨vel få si hei den også..

Eg setter grensa til slikking i ansiktet. Det fikser eg ikkje sjøl, og som overordna i "familien" lar eg ikkje det forekomme. Men det skjer aldri med kjefting eller slikt. Er ikkje så gla i tradisjonell oppdragelse av hundar, men satser på det positive, så det går i å forsterke når hunden hilser uten å slikke.. =) At andre velger at slikking er greit, får var opp til dei, men så lenge hundane kan slikke seg i rompa og på tissen, og går å ete katteskit, så får eg bare noia av det.. hehe.. huff. Men, det finnes så mange andre måtar å helsa på også heldigvis..=)

Poenget mitt var iallefall ikkje å rakke ned på nokon som helst rase, uansett om det er den eine eller den andre rasen.Men eg for min del kommer ALDRI  til å var sikker på nokon hund, uansett, fordi hundar kan var uberegnelige, akkurat som barn, og hund og barn ilag kan få katastrofale følger.. Eg har sjøl hatt dvergpuddel, som desverre ikkje tålte barn i det heile tatt, men mitt ansvar som eigar er derfor å ALDRI la hunden komme i den situasjonen som gjer til at den føler den må gi beskjed eller/og forsvare seg.. Eg har ein stor hund nå, 63 i mankehøyde, som simpelthen synes det er KNALLDIGG med barn, men eg stoler likevel ikkje på den samen med barn. For eg veit aldri kva barn kan gjer, rive den i halen, i øyrene, og når barn ikkje oppfatter advarselen i knurret hunden kommer med, så kan ein aldri var sikker..
blei litt langt dette, men litt forståelig kanskje.. ?

Nei slikking i ansiket er jo garantert et nei. jeg hadde jo foretrukket at hunden deres ikke slikket i det hele tatt, men siden det er den måten den hilser alle på, så kan det jo ikke være ulovlig for en og ikke andre.. men jobber litt med den slikkingen da[:)] han er heldigvis veldig tålmodig og snill selv om Adrian på 6mnd egentlig mest har lyst å dra av han snuten hans.. Jeg er positiv overraska selv siden hunden er ung og midt i verste ungdomstid.. Han har aldri prøvd seg på meg da uansett pga jeg har alltid vært bestemt. Så går utifra det er delvis derfor han er slik han er.

men ja forstår det der, kan ikke stole på noen hunder sammen med barn. Skal alltid ha et øye med de uansett.

Ble langt dette også, men hund er noe jeg er opptatt av og brenner for. Så jeg kan vel diskutere i evigheter hehe[:)] 

For å beroe dere når det gjelder hunder og slikking, så er ikke det "uhygiensik". selvfølgelig ekkelt, men de har faktisk lav bakteriedannelse i munnen pga noe greier (husker selvfølgelig ikke hva det heter nå) i munnen.

ORIGINAL: Ida82

For å beroe dere når det gjelder hunder og slikking, så er ikke det "uhygiensik". selvfølgelig ekkelt, men de har faktisk lav bakteriedannelse i munnen pga noe greier (husker selvfølgelig ikke hva det heter nå) i munnen.

Neida, det kan så vera at det ikkje er så mange bakterier, men bare tanken på kor den tunga har vore får  noia til å komme til meg..

[:D]

Neida, det kan så vera at det ikkje er så mange bakterier, men bare tanken på kor den tunga har vore får  noia til å komme til meg..

Hehe nei kan umulig være helt sterilt heller.. [:D]

Hehe nei kan umulig være helt sterilt heller.. [:D]

Var på tv jeg hørte om dette altså (tror det var animal planet) som sa at bakterier ovelever ikke lenge i munnen deres pga det greiene som jeg ikke husker navnet på dreper bakteriene fort. Men selvfølgelig, tanken på å bli sleiket i ansiktet frister ikke for det[:D]

Er nok mere alt klisset og suglet tror jeg.. Syns det er litt ekkelt jeg.. Hender går, men ikke i ansiktet.

For noiå bare det komme på hendene og eg.. Det e dritekkelt spes når eg trene, for då gir eg godbitar, som hundane tar fra hendene, og eg MÅÅÅÅÅÅ tørka det vekk med ein gong, sjøl om eg etter 2 sek ska gi ny godbit.. Syns hundar er topp på alle måtar, men det suggelet fikse eg bare ikkje..

Hehe ja sant. mmmmmm nam god blanding av sikkel og smuldra hundesnop hehe. Verst er det om jeg øver opp en hund med klikkertrening og små pølsebiter.. Ugg ugg pølsesmak av alt i flere dager etterpå[:'(]

Men ja er ikke en fordel med det suggelet

For noiå bare det komme på hendene og eg.. Det e dritekkelt spes når eg trene, for då gir eg godbitar, som hundane tar fra hendene, og eg MÅÅÅÅÅÅ tørka det vekk med ein gong, sjøl om eg etter 2 sek ska gi ny godbit.. Syns hundar er topp på alle måtar, men det suggelet fikse eg bare ikkje..

Hehe ja sant. mmmmmm nam god blanding av sikkel og smuldra hundesnop hehe. Verst er det om jeg øver opp en hund med klikkertrening og små pølsebiter.. Ugg ugg pølsesmak av alt i flere dager etterpå[:'(]

Men ja er ikke en fordel med det suggelet

Klikkeren blir så sleip at den sklir i håndå jo.. Har du eigen hund siden du og driver med klikkertrening? For eg driver med klikkertrening, men trur neppe eg hadde gjort det om eg ikkje hadde hatt egen hund..

Jeg hadde en wheaten som jeg begynte litt på, men funket ikke på henne (hun var 7 år da hehe). Hun fikk kreft og ble avlivet når hun var 8. Dette var midt i svangerskapet så den nye bor hos mine foreldre, men står i mitt navn. Den prøver jeg å trene opp, skal også prøve agility og lydighet når benbygningen blir moden nok. Føler en hund trenger å bruke hjernecellene siden for å fungere skikkelig. Og så har jeg ei tispe jeg prøver å trene opp i tillegg. Men nei ingen hund som bor hos meg fast, pga sønnen min er så liten. Savner hund veldig.

Så blir ikke intens klikkertrening på den jeg eier siden foreldrene mine er i katagorien: utrolig sløv for tiden.. Men men får ta i et tak slik han ikke glemmer det ut.[:)] Trener en titt og ofte så får en best resultat.

Jeg hadde en wheaten som jeg begynte litt på, men funket ikke på henne (hun var 7 år da hehe). Hun fikk kreft og ble avlivet når hun var 8. Dette var midt i svangerskapet så den nye bor hos mine foreldre, men står i mitt navn. Den prøver jeg å trene opp, skal også prøve agility og lydighet når benbygningen blir moden nok. Føler en hund trenger å bruke hjernecellene siden for å fungere skikkelig. Og så har jeg ei tispe jeg prøver å trene opp i tillegg. Men nei ingen hund som bor hos meg fast, pga sønnen min er så liten. Savner hund veldig.

Så blir ikke intens klikkertrening på den jeg eier siden foreldrene mine er i katagorien: utrolig sløv for tiden.. Men men får ta i et tak slik han ikke glemmer det ut.[:)] Trener en titt og ofte så får en best resultat.

Agility kunne faktisk eg også tenkt meg å prøvd på han store. Ser ikkje heilt føre meg å prøve det på toypuddelen. Er det bare den banen ved motorveien ved NA som kan brukast, eller finnes det andre litt nærmare også?

Det blir relativt sløvt med klikkeren her også for tida, bekkenløsning, og forkjølelse er ingen god kombinasjon. Så det hadde vore så artig å fått han til å jobbe med litt fart i stedet for bare med presisjon på diverse øvelsar inne kvardagslydigheten...

Vet bare om den ved motorveien ja. Skal melde meg inn å se hvordan det blir. Men først trenger han litt hverdagslydighet hehe. De har vært sløve der også du gitt hehe. Grei når jeg er på tur med han osv men Veldig glad i andre dyr og mennesker. Og da betyr det ikke så my med På Plass. Har du blanding eller renraset? Toypuddelen er nok kjapp og smidig den sikkert[:)]

så lenge dere eiere har en strikt hånd og er flinke og konsekvent med hund, ser jeg ikke problemet med det[:)]

Back
Topp