M
memories
Guest
ORIGINAL: *Kamilah*
ORIGINAL: Cece_28.04.07
ORIGINAL: sakri
Ja, det hadde jeg gjort uten å tenke en gang. Det er ikke hunden som er farlig, det er personene som lærer den opp til å være farlig.
Det e sant[:D] E stolt eier av 2 skjønne amstaffa sjøl...verdens flotteste hunda...vant me barn og har en god oppdragelse...de e lydig og har fått mye disiplin...
Det e som sagt ikkje hunden/rasen det kjæm an på...det e personan rundt dem...ska du ta dæ av en hund så ska det både respekt og alt te...hadde vært no anna om dåkker hadde overtatt hunden for ei stund sia...sånn at den va vant te nye omgivelsa og "nye" eiera...så alt i alt så ville æ ikkje gjort det når man e kommet ett stykke ut i svangerskapet...og ikkje e det lov heller uansett om hunden e meir enn 2 år...etter den nye hundeloven e det nemlig ikkje lov å omplasser eller avle på dem...dessverre...[:(]
Oi visste ikke det var del av loven jeg.. Djizuz... Så dvs at om en hund har det bedre med en annen familie som tar godt vare på den så er dette forbudt?? Så enten må hunden ha et "trist" liv i 10 år til eller avliving?? Åååh blir gal av lovene av og til.... Er usikker faktisk om hunden er over 2 år... Hm må tenke nå.. men blir vel ikke aktuelt når det er ulovlig..
Vil jo ikkje anbefal noen å risiker hundens liv...når det e mulighet for at den kan avlives pga man ikkje har papiran i orden...man bi fort knytta te dem...og det e heilt utrulige hunda...[:)] Men det e ikkje no hunderase å anbefal om det e første hunden man ska ha heller...ikke akkurat no nybegynnerhund[8D] Men sånn som de vi har...som no e 4 og 5 år...(så de e FULLT lovlig)e ikkje mannevond på en flekk...yndlingsaktivitetn e liksom å ligg framfor varmovnen eller under dyna[:)] Vi har ofte folk me små onga på besøk og som seff e skeptisk i begynnelsen...men hundan roa sæ snart ned bare de får snust litt[:)] og de kjæm ofte på nye besøk fordi ongan så gjerne vil hils på hundan igjen...sjøl mine svigerforeldre på 70 og 72 år forguda dem og hadde de i 6 mnd når vi dreiv på å sku fløtt...