Amming

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva er dine meninger omkring amming?
Ønsker du amme?
Du med barn fra før,hvor lenge ammet du de?
Når mener du man bør stoppe å amme?

Det er jeg nyskjerrig på:)

Jeg mener amming er det beste :) å ikke minst det enkleste :)

Er ikke noe mer jeg ønsker enn å kunne amme.

Med de to jeg Har måtte jeg slutte etter to mnd. De fikk rett å slett ikke det de trengte av meg :(

Jeg ammet minsta hver time hele døgnet i 1 mnd før jeg innså at det aldri kom til å bli mere melk :(

Så jeg har to flaske barn.

Jeg har heller aldri opplevd lekkasje fra brystene eller melkespreng siden min produksjon ikke tar helt av :(

Jeg krysser fingrene for at det går bedre nå. Uansett så skal jeg prøve!

Skal amme ja. :) Forhåpentligvis slippe melkeerstattning i begynnelsen.

Da jeg hadde baby sist ammet jeg mye frem til 6 mnd. Etter det ble det bare pupp om natten og hvis det var behov om dagen. Var vel ferdig med amming rundt 8-9 mnd da. Syns det var greit jeg.:)

Hvor lenge jeg ammer denne gang kommer helt Ann på hvor mye melk der er og hva den lille vil spise/drikke.:) men 1 år er nok.:)

Sist ammet jeg fullt i 6 uker og ga morsmelk på flaske i 3mnd før jeg ikke hadde nok :/

Håper å få det til denne gangen!!

Syns man kan amme så lenge man selv føler for det. Om jeg får "bestemme" blir det fullamming i 6mnd også fast føde med amming til en 8-9 mnd. Om jeg fortsatt har melk etter min permisjon vil jeg benytte meg av ammepauser til 1års alder

Jeg mener amming er det beste :) å ikke minst det enkleste :)

Er ikke noe mer jeg ønsker enn å kunne amme.

Med de to jeg Har måtte jeg slutte etter to mnd. De fikk rett å slett ikke det de trengte av meg :(

Jeg ammet minsta hver time hele døgnet i 1 mnd før jeg innså at det aldri kom til å bli mere melk :(

Så jeg har to flaske barn.

Jeg har heller aldri opplevd lekkasje fra brystene eller melkespreng siden min produksjon ikke tar helt av :(

Jeg krysser fingrene for at det går bedre nå. Uansett så skal jeg prøve!

Huff, så synd da. Når du virkelig ønsker amme, men ikke har nok melk.
Synd det der med amming ikke går automatisk for de som ønsker det:P
Satse på det går bedre nå ja:)
Heldigvis er nå Mme en god erstaning for mm.

Skal amme ja. :) Forhåpentligvis slippe melkeerstattning i begynnelsen.

Da jeg hadde baby sist ammet jeg mye frem til 6 mnd. Etter det ble det bare pupp om natten og hvis det var behov om dagen. Var vel ferdig med amming rundt 8-9 mnd da. Syns det var greit jeg.:)

Hvor lenge jeg ammer denne gang kommer helt Ann på hvor mye melk der er og hva den lille vil spise/drikke.:) men 1 år er nok.:)

Du gav noe mme i starten sist?:)
Syns amming er så koselig :D

Sist ammet jeg fullt i 6 uker og ga morsmelk på flaske i 3mnd før jeg ikke hadde nok :/

Håper å få det til denne gangen!!

Syns man kan amme så lenge man selv føler for det. Om jeg får "bestemme" blir det fullamming i 6mnd også fast føde med amming til en 8-9 mnd. Om jeg fortsatt har melk etter min permisjon vil jeg benytte meg av ammepauser til 1års alder

Kjedelig du ikke hatt nok sist, håpe det blir anderledes denne gangen.
Mhm,helt enig. Det er jo et valg man selv tar:)

Huff, så synd da. Når du virkelig ønsker amme, men ikke har nok melk.
Synd det der med amming ikke går automatisk for de som ønsker det:P
Satse på det går bedre nå ja:)
Heldigvis er nå Mme en god erstaning for mm.
Ikke sant :/ men ja mme er heldivis bra det å :)

Her har jeg vært kjempe heldig. Hadde masse melk fra dag 1, og har aldri hatt for lite:) Veldig takkmelig for det. Ingen brystbetennelse og møtte ikke på noe problemer underveis i forhold til ammingen.
Guttungen er nå en skikkelig puppegutt og da:p Han er 19mnd nå;) Så han har nå vært dyktig med å holde produksjonen oppe;)

Du gav noe mme i starten sist?:)
Syns amming er så koselig :D
Veldig sjeldent, men det hendte hvis jeg skulle noe hvor det ikke var så praktisk å ha en baby hengende i puppen.:) men etter 6 mnd ble det mest mme og annen mat.:)

Må innrømme at jeg ikke vet helt - kan ikke si det frister, men får høre fra alle kanter at "det endrer seg når den lille kommer" - blir også litt å se om den arver melkeintoleransen fra mannen...
De tre nevøene måtte over på mme, da de ikke tålte mm :/

Vet ikke hvordan det blir. Tar det litt som det kommer denne gangen tror jeg, men håper jeg skal få det til bedre enn sist . Ammet bare 3 uker før vi begynte med mme, og etterhvert ble det mer mme enn mm. Hadde veldig lite melk og prøvde alle kjærringråd for å få opp produksjonen men det ville seg ikke. Men prøver denne gangen også, men er vel enklere å ta valget om å kutte ut ammingen om det ikke går. forrige gang var det veldig nederlag og følte meg som en veldig dårlig mor som ikke klarte å gi babyen min melka den trengte.

Dette er første mann så jeg vet ikke hva som vil skje, vil gjerne amme, vet ikke når jeg kommer til å stoppe tror det kommer ann på om jeg får det til eller ei, om det kommer melk. Men tror ikke det er det jeg kommer til å holde på med lengst:)

Veldig sjeldent, men det hendte hvis jeg skulle noe hvor det ikke var så praktisk å ha en baby hengende i puppen.:) men etter 6 mnd ble det mest mme og annen mat.:)

Skjønner dt. Ikke alltid det er like gøy med puppen frem heller;)

Må innrømme at jeg ikke vet helt - kan ikke si det frister, men får høre fra alle kanter at "det endrer seg når den lille kommer" - blir også litt å se om den arver melkeintoleransen fra mannen...
De tre nevøene måtte over på mme, da de ikke tålte mm :/

Det er jo en ærlig sak det. Kan jo endre seg, hvis ikke blir jo mme den beste løsningen om du ikke ønsker;)

Vet ikke hvordan det blir. Tar det litt som det kommer denne gangen tror jeg, men håper jeg skal få det til bedre enn sist . Ammet bare 3 uker før vi begynte med mme, og etterhvert ble det mer mme enn mm. Hadde veldig lite melk og prøvde alle kjærringråd for å få opp produksjonen men det ville seg ikke. Men prøver denne gangen også, men er vel enklere å ta valget om å kutte ut ammingen om det ikke går. forrige gang var det veldig nederlag og følte meg som en veldig dårlig mor som ikke klarte å gi babyen min melka den trengte.

Mhm, kjenner flere som har følt det sånn desverre. Synd, for man kan jo ikke velge det der selv. Jeg har vært heldig og håper det går like greit nå:)

Dette er første mann så jeg vet ikke hva som vil skje, vil gjerne amme, vet ikke når jeg kommer til å stoppe tror det kommer ann på om jeg får det til eller ei, om det kommer melk. Men tror ikke det er det jeg kommer til å holde på med lengst:)

Mhm. Det med hvor lenge man holder på ser man jo også etterhvert. Plutselig mister jo barnet interessen og.

Må bare si til dere førstegangsmammaene: Det er helt normalt at den første tiden er et rent H****** ;) Det ble det også for meg sist, og jeg havnet rett i kjelleren. Synes det var et stort nederlag da jeg ikke fikk det til med en gang. Puppene blødde, snuppa skrek, og tårene trillet ;) MEN, jeg fikk hjelp, og til tross for 2 hele måneder med jordmor-guru-hjelp på sykehuset + pumping, mme og amming, så gikk det til slutt. Og da var det virkelig verd strevet - sååå mye enklere å amme enn å drive med flaske. Fikk desverre en sykdom av ammetrøbbelet som fortsatt sitter i kroppen (6 år etter!), og har bestemt meg for at hvis det blir like tøff start denne gang, så blir det flaskebarn. Og det blir ikke et nederlag denne gangen. Men vil helst amme, og nå har jeg mye mer kunnskap om det enn sist da alt var nytt. Få hjelp til å vite at babyen har riktig sugetak, og få hjelp til å vite hvor mye man skal amme i starten. Grunnen til at alt gikk galt for meg var at de søte jentene på barsel ikke hadde en anelse om hvordan ammingen faktisk skulle være... ;)

Back
Topp