Amming

Vil amme ja :)
Eldste amma jeg i ca 8,5 mnd, sluttet da han begynte og gange meg på nipplane.

Ho minste amma jeg i 6 mnd, da var jeg rett og slett lei av å ha ho i puppen hele tiden :p

Vil amme ja :)
Eldste amma jeg i ca 8,5 mnd, sluttet da han begynte og gange meg på nipplane.

Ho minste amma jeg i 6 mnd, da var jeg rett og slett lei av å ha ho i puppen hele tiden :p

Bet han?:/ Aua.

Det er jo en ærlig sak det. Kan jo endre seg, hvis ikke blir jo mme den beste løsningen om du ikke ønsker;)

Det er sånn jeg tenker, i alle fall. Men det er ikke alltid alle rundt ser det sånn - og da blir det en avveining mellom hvor vidt jeg orker å stå på det/vil slippe mas ^-^

Det er sånn jeg tenker, i alle fall. Men det er ikke alltid alle rundt ser det sånn - og da blir det en avveining mellom hvor vidt jeg orker å stå på det/vil slippe mas ^-^

Vel, er nå du som skal amme så er jo viktig du er komfortabel med det.
Ka tenker mannen din?

Vel, er nå du som skal amme så er jo viktig du er komfortabel med det.
Ka tenker mannen din?
Han står på at det må/bør gjøres (forutsatt at ungen tåler det) - og familien er der de og.

Husker jeg nevnte en gang at det ikke var noe jeg så for meg - fikk litt nedlatende svar at dette var jo bare for at jeg ikke hadde barn ennå og at jeg bare var vrang ^-^

(Litt som gangen jeg nevnte at tanken på å føde skremte livskiten ut av meg og fikk i svar at det sikkert gikk bra da jeg kom fra en familie som 'er født til å føde' ><). De mener det godt, men likevel..

Han står på at det må/bør gjøres (forutsatt at ungen tåler det) - og familien er der de og.

Husker jeg nevnte en gang at det ikke var noe jeg så for meg - fikk litt nedlatende svar at dette var jo bare for at jeg ikke hadde barn ennå og at jeg bare var vrang ^-^

(Litt som gangen jeg nevnte at tanken på å føde skremte livskiten ut av meg og fikk i svar at det sikkert gikk bra da jeg kom fra en familie som 'er født til å føde' ><). De mener det godt, men likevel..
Det med at fødsel kan skremme tenker jeg jo er veldig naturlig da for mange...
Og du kan jo heller ikke vite før du har prøvd med ammingen, kanskje får du et annet syn...og kanskje ikke.
Får fine kosestunder med flaske med mme og;)

Jeg ønsker å amme til å starte med :)
Har ingen barn fra før så ingen erfaringer :)

Syns det er opp til hver og en hvor lenge de ønsker å amme, men skal ærlig innrømme at jeg synes det blir merkelig å se barn komme å dra frem puppen selv i en alder av to-tre år :)

Jeg skal amme. Syns det er veldig praktisk og enkelt. :)
Sist ammet jeg i 8,5 mnd. Vet ikke hvor lenge det blir denne gangen, det er vel opp til barnet hvor lenge det vil ha pupp :)
Plagdes litt i begynnelsen sist gang, men føler at denne gangen er det det minste problemet. Sist gang hadde jeg overflod av melk, måtte pumpe hver dag i 3 mnd. Viss ikke ble jeg sjikli melksprengt, jordmora mente jeg bare måtte la være så ville det gi seg. Men jeg holdt ut i 1,5 dag uten pumping å da hadde jeg så ont at jeg skreik. Hadde kuler helt under armene nesten. Så denne gangen skal jeg gjøre som jeg selv mener er best :-)

Helt ærlig håper jeg jeg slipper :p Hadde et slit sist gang, og var så glad da mini endelig tok flaska når han var rett over 4mnd. Vi hade da begynt på grøt pga vektnedgang. Denne gangen har jeg også hatt en brystreduksjon så tviler på det blir bedre denne gang. Men om det skulle skje et mirakel og alt går på skinner så skal jeg selfølgelig amme, men blir ikke lei meg om jeg ikke får det til :p

Ønsker du amme?
Ja. Det er både sunt og praktisk. Men jeg prøver å ikke knytte for store forventninger til det, mme er en veldig god plan B.

Du med barn fra før,hvor lenge ammet du de?
Fullamming i 6 måneder, delamming i 18. Det siste sommerhalvåret var ekstremt varmt der vi var, og ungen hadde lite matlyst. Amming var en grei måte å sørge for nok væske og næring.

Når mener du man bør stoppe å amme?
Når det blir mer praktisk med annen mat, av ulike grunner. I Norge handler det vel mest om livsstil, siden vi har rikelig tilgang på rent vann og sunn mat. For min egen del er jeg spent på hvordan det blir med overgangen fra permisjon til jobb denne gangen.

Jeg ønsker gjerne å amme, da det er det enkleste og billigste. Men tiden vil vise om det lar seg gjøre. Kvinner i min familie har aldri hatt problemer med å få til amming, så tror nok det skal gå helt fint men man vet jo aldri. Jeg må jo dobbelamme i tillegg så jeg håper virkelig jeg får det til, ellers blir det enda en dobbel-kostnad

... men skal ærlig innrømme at jeg synes det blir merkelig å se barn komme å dra frem puppen selv i en alder av to-tre år :)

Hadde du spurt meg på forhånd ville jeg sagt at mine 18 måneder var merkelig. En gang ammet jeg men hennes jevngamle kompis spiste en ispinne! Men det føltes ikke rart i det hele tatt, i situasjonen var det kjapt og logisk.

Ser det ble en skrivefeil der, skulle vært gnage ;)
Han beit ikke, men brukte meg som ei tyggeleke liksom. Rett før han fikk tenner. Hadde til slutt et skikkelig kjøttsår :( Var helt forferdelig vondt
Au, det må være vondt:(
Her har guttungen kun bitt et par ganger,men uhell begge ganger...men guri...jeg skrek:P haha

Jeg ønsker gjerne å amme, da det er det enkleste og billigste. Men tiden vil vise om det lar seg gjøre. Kvinner i min familie har aldri hatt problemer med å få til amming, så tror nok det skal gå helt fint men man vet jo aldri. Jeg må jo dobbelamme i tillegg så jeg håper virkelig jeg får det til, ellers blir det enda en dobbel-kostnad

Ja, en liten ekstra utfordring der;)

Hadde du spurt meg på forhånd ville jeg sagt at mine 18 måneder var merkelig. En gang ammet jeg men hennes jevngamle kompis spiste en ispinne! Men det føltes ikke rart i det hele tatt, i situasjonen var det kjapt og logisk.

Ja det er noe med det :)
Men som jeg sier, jeg syns folk skal få amme så lenge de ønsker ! :) så ignenting negativit i det altså! :)

Ønsker du amme?
Ja. Det er både sunt og praktisk. Men jeg prøver å ikke knytte for store forventninger til det, mme er en veldig god plan B.

Du med barn fra før,hvor lenge ammet du de?
Fullamming i 6 måneder, delamming i 18. Det siste sommerhalvåret var ekstremt varmt der vi var, og ungen hadde lite matlyst. Amming var en grei måte å sørge for nok væske og næring.

Når mener du man bør stoppe å amme?
Når det blir mer praktisk med annen mat, av ulike grunner. I Norge handler det vel mest om livsstil, siden vi har rikelig tilgang på rent vann og sunn mat. For min egen del er jeg spent på hvordan det blir med overgangen fra permisjon til jobb denne gangen.

Flere som har ammet lenge ja;) Jeg har en gutt på 19mnd og han får av og til enda...

Kan ikke amme pga medisiner, men likte det sååå godt de 1,5 mnd jeg ammet sist (ble syk).
Synes det er så koselog og lettvint når man får det til, ser ikke frem til flaskekoking, men det må til. Koselig å gi flaske da :)

Jeg ønsker å amme. Sist ammet jeg både dag og natt før frøkna rett før hun fyllte 1 år og ikke ville mer. Hun tok ikke flaske hverken m morsmelk eller mme så håper pappa kan bistå med litt mer flaskemating med nr 2 for at jeg skal kunne sove litt på natta innimellom og ha mulighet til å ta meg noen timer med storesøster uten å stresse med at lillesøster bare kan få mat av meg.

Back
Topp