Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
OkeiVar ikke tanken å slutte etter noen uker, men tror 3-6 mnd er nok.
Vil amme ja
Eldste amma jeg i ca 8,5 mnd, sluttet da han begynte og gange meg på nipplane.
Ho minste amma jeg i 6 mnd, da var jeg rett og slett lei av å ha ho i puppen hele tiden![]()
Det er jo en ærlig sak det. Kan jo endre seg, hvis ikke blir jo mme den beste løsningen om du ikke ønsker![]()
Det er sånn jeg tenker, i alle fall. Men det er ikke alltid alle rundt ser det sånn - og da blir det en avveining mellom hvor vidt jeg orker å stå på det/vil slippe mas ^-^
Han står på at det må/bør gjøres (forutsatt at ungen tåler det) - og familien er der de og.Vel, er nå du som skal amme så er jo viktig du er komfortabel med det.
Ka tenker mannen din?
Det med at fødsel kan skremme tenker jeg jo er veldig naturlig da for mange...Han står på at det må/bør gjøres (forutsatt at ungen tåler det) - og familien er der de og.
Husker jeg nevnte en gang at det ikke var noe jeg så for meg - fikk litt nedlatende svar at dette var jo bare for at jeg ikke hadde barn ennå og at jeg bare var vrang ^-^
(Litt som gangen jeg nevnte at tanken på å føde skremte livskiten ut av meg og fikk i svar at det sikkert gikk bra da jeg kom fra en familie som 'er født til å føde' ><). De mener det godt, men likevel..
Ser det ble en skrivefeil der, skulle vært gnageBet han?:/ Aua.
... men skal ærlig innrømme at jeg synes det blir merkelig å se barn komme å dra frem puppen selv i en alder av to-tre år![]()
Au, det må være vondtSer det ble en skrivefeil der, skulle vært gnage
Han beit ikke, men brukte meg som ei tyggeleke liksom. Rett før han fikk tenner. Hadde til slutt et skikkelig kjøttsårVar helt forferdelig vondt
Jeg ønsker gjerne å amme, da det er det enkleste og billigste. Men tiden vil vise om det lar seg gjøre. Kvinner i min familie har aldri hatt problemer med å få til amming, så tror nok det skal gå helt fint men man vet jo aldri. Jeg må jo dobbelamme i tillegg så jeg håper virkelig jeg får det til, ellers blir det enda en dobbel-kostnad
Hadde du spurt meg på forhånd ville jeg sagt at mine 18 måneder var merkelig. En gang ammet jeg men hennes jevngamle kompis spiste en ispinne! Men det føltes ikke rart i det hele tatt, i situasjonen var det kjapt og logisk.
Ønsker du amme?
Ja. Det er både sunt og praktisk. Men jeg prøver å ikke knytte for store forventninger til det, mme er en veldig god plan B.
Du med barn fra før,hvor lenge ammet du de?
Fullamming i 6 måneder, delamming i 18. Det siste sommerhalvåret var ekstremt varmt der vi var, og ungen hadde lite matlyst. Amming var en grei måte å sørge for nok væske og næring.
Når mener du man bør stoppe å amme?
Når det blir mer praktisk med annen mat, av ulike grunner. I Norge handler det vel mest om livsstil, siden vi har rikelig tilgang på rent vann og sunn mat. For min egen del er jeg spent på hvordan det blir med overgangen fra permisjon til jobb denne gangen.