Amming om natten

Vet du, hvis jeg sovner med berta inntil meg så vil ikke jeg tenke så mye over det. Det er så mye skriverier og snakk om alt mulig. Hvis det er eneste måten dere begge får sove, hvorfor ikke?

Har du prøvd smokk?
Eller babynest? Kanskje babyen vil ha det trangt/lunt/nært?

Prøv om mulig å ha babyen under egen dyne ved siden av deg. Førstemann her ville det absolutt ikke, måtte ligge klin inntil meg. Våknet søkk svette begge to.

Har prøvd smokk ja. Jeg tror han bare trenger veldig nærhet om natten stakars og det innebærer puppen i umiddelbar nærhet ☺️ Jeg synes det er kjempekoselig å sove inntil han-sover ikke noe godt selv heller hvis jeg ikke gjør det, men ble så skremt hvis man egentlig ikke burde gjøre det før åtte uker. Men nå har jeg både sett hva dere skriver her samt snakket med helsesøster, så nå føler jeg meg trygg på at vi kan fortsette å sove sammen som tidligere ☺️ -og som jeg gjorde med datteren vår ☺️ Fikk bare litt hetta da jeg kom over flere artikler hvor man mente at det ikke er trygt før fylte åtte uker, men det stemmer jo ikke..

I natt ble det en god natt for oss alle-han sovnet til puppen rundt 00.30, våknet igjen kl.3 for påfyll. Både ammer og gir tillegg og da blir han litt kvalm tror jeg, så han bruker en stund på å finne roen igjen, eller dvs.han sovner oppå meg, men vil ikke ligge i nestet, selv ikke om jeg ligger helt inntil han med hodet og holder litt rundt han. Så da gikk klokka og den ble 4.45 før jeg fant frem puppen igjen og han sovnet på et blunk.. Så i natt skal jeg prøve å la han få den igjen etter flaske for å se om han kan sovne igjen litt før.. ☺️ Ikke mange takene han tar da-blir mest for nærhet tror jeg ☺️ Ellers sov han etter det til kl.7 for ny påfyll. Kan ikke klage på det ☺️ Med storesøster var jeg oppe minst annenhver time.. Så idag føler jeg meg veldig opplagt..

Leste forresten at mye nærhet og kontakt på dagen kan gjøre at babyen tolererer bedre å sove alene på natten og omvendt. Prøvde det i går hvor vi hadde snuppa oppå/ved en av oss nesten hele dagen og hun har sovet i vugga si mellom ammingen helt til nå i natt :) Mulig det er tilfeldig. Husker ikke fra dag til dag hvor mye hun har sovet i armene våre eller babynesten på dagtid.. Men skal prøve det ut mer og se :)

Hmm-han er en skikkelig sovebaby som til nå stort sett sover hele dagen og kvelden og selv om vi har han mye hos oss, blir det jo til at han ligger en del alene så det skal jeg tenke på.. Storesøster sov kun på oss den første tiden, så de er rake motsetninger sånn sett slik at jeg ikke har noen erfaring å sammenligne med.

Leste forresten at mye nærhet og kontakt på dagen kan gjøre at babyen tolererer bedre å sove alene på natten og omvendt. Prøvde det i går hvor vi hadde snuppa oppå/ved en av oss nesten hele dagen og hun har sovet i vugga si mellom ammingen helt til nå i natt :) Mulig det er tilfeldig. Husker ikke fra dag til dag hvor mye hun har sovet i armene våre eller babynesten på dagtid.. Men skal prøve det ut mer og se :)
Det skal jeg prøve... Men føler hun ligger i armene mine hele dagen lang også! Jeg sliter litt med søvn når hun ligger inntil meg.. Så jeg må ha henne på sin egen plass i senga mi. Noe hun ikke alltid aksepterer! Så her blir de ammestundene på natta lange og jeg blir veldig trøtt! :(

Det skal jeg prøve... Men føler hun ligger i armene mine hele dagen lang også! Jeg sliter litt med søvn når hun ligger inntil meg.. Så jeg må ha henne på sin egen plass i senga mi. Noe hun ikke alltid aksepterer! Så her blir de ammestundene på natta lange og jeg blir veldig trøtt! :(
Jeg sliter og med søvn når hun ligger i senga vår/på meg pm natta. På dagen derimot kan det være kjempekoselig å ligge på sofaen med et sovende knøtt oppå seg :

Oj, innlegget kom visst flere ganger det var ikke meningen.. :/

Back
Topp