Amming og snus

Skader ikke Onico tennene veldig? Eller tannkjøttet? Sier ikke at vanlig snus ikke gjør det, har fortsatt "snushuler" etter snusingen...
Heldigvis er min avhengighet erstattet med koffein!

Ikke noe mer enn vanlig snus. Var problemer med det på de hamle reseptene, men nå er det blitt endringer i innholdet. De har også fått mykere poser og innhold siden i høst, så nå er det et ganske bra alternativ. Du kan til og med kjøpe onico med fluor nå :p det nye innholdet består av havre, kakao og salt, pluss aromaer osv. Før var det mer maisfiber og sånne ting.
 
Last edited:
Skader ikke Onico tennene veldig? Eller tannkjøttet? Sier ikke at vanlig snus ikke gjør det, har fortsatt "snushuler" etter snusingen...
Heldigvis er min avhengighet erstattet med koffein!

Det vet jeg ikke, har selv snuset i mange år og har slike "snushuler" som du kaller det:) er nok ikke værre for tannkjøttet enn vanlig porsjonssnus.
Tenkte det bare var et bedre alternativ enn å snuse mocca som er tobakksvare, for barnet del.
Selvfølgelig er det beste og slutte helt, men vet hvor vanskelig det er når lysten først melder seg :)
 
Det vet jeg ikke, har selv snuset i mange år og har slike "snushuler" som du kaller det:) er nok ikke værre for tannkjøttet enn vanlig porsjonssnus.
Tenkte det bare var et bedre alternativ enn å snuse mocca som er tobakksvare, for barnet del.
Selvfølgelig er det beste og slutte helt, men vet hvor vanskelig det er når lysten først melder seg :)
Da det var laget av maisfiber var det faktisk verre for tennene enn vanlig snus. Det var derfor jeg aldri prøvde det, var livredd for å miste tennene :p
 
Jeg har hørt at snus er verre enn røyking under både svangerskap og amming. Når man snuser kommer det rett i blodet og tar lengre tid før det kommer ut av kroppen enn ved røyking. Mener det tar ganske mange timer før alt fra en snus er ute av kroppen. Og nei man merker nok ikke noe på barnet. Det er jo beroligende for det også. Er nok verre hvis du fortsetter med det. Barn blir jo like avhengige av det som oss. Jeg sleit sist og sjekka om det var bedre å snuse enn å røyke. Men det er jo verre. Prøv de uten nikotin. Trur mange blir forvirra av snus kontra røyk siden snus ikke gir deg kols eller lungekreft. Men er ikke dermed sagt at det er bedre.
 
Jeg har hørt at snus er verre enn røyking under både svangerskap og amming. Når man snuser kommer det rett i blodet og tar lengre tid før det kommer ut av kroppen enn ved røyking. Mener det tar ganske mange timer før alt fra en snus er ute av kroppen. Og nei man merker nok ikke noe på barnet. Det er jo beroligende for det også. Er nok verre hvis du fortsetter med det. Barn blir jo like avhengige av det som oss. Jeg sleit sist og sjekka om det var bedre å snuse enn å røyke. Men det er jo verre. Prøv de uten nikotin. Trur mange blir forvirra av snus kontra røyk siden snus ikke gir deg kols eller lungekreft. Men er ikke dermed sagt at det er bedre.
Helt riktig. Du får også større konsentrasjon av nikotin i blodet ditt enn om du skulle tatt deg en sigg også. Så ja, nikotin og tobakksfri snus er vel den eneste trøsten som hadde vært "ålright" liksom :p
 
Da det var laget av maisfiber var det faktisk verre for tennene enn vanlig snus. Det var derfor jeg aldri prøvde det, var livredd for å miste tennene :p

Åja, det viste jeg ikke. Prøvde det ikke før sommern 2013, og den har vært kakaobasert siden da ihvertfall :) men posene var hardere før da :)
 
Sikkert veldig lett for oss som ikke har røyket/snuset å si at det er tull å begynne igjen etter du har klart deg så lenge uten :p men jeg synes jo(som er veldig imot snus og røyk) at det er litt tull, når du har vært så flink så lenge :)

Heier på at du klarer å slutte helt :D det er det aller beste for deg og babyen, om du fullammer eller ikke ammer i det hele tatt :) snus kan jo øke faren for kreft og du vil jo være der så lenge for barnet ditt som over hode mulig? :)
 
For en diskusjon?!
Snus har som regel mye mer niktotin i seg en røyk.
Men hvor mye nikotin det er i mocca veit jeg ikke.
Men alt av mat, snus,røyk og drikke går over i morsmelken. Hvis mor selv vil ta sjangsen på at barnet kanskje får i seg nikotin, så værsegod.

Men personlig så ville jeg ikke gjort det selv. Vært storsnuser siden jeg var 14 år, og er nå 23 uker på vei, går helt fint uten når jeg veit jeg har en liten jeg må passe på i magen ❤️
 
Back
Topp