Amming og kosthold

Det er prøvde meg forsiktig frem med div matvarer, men var så heldig at hun tålte det meste. Holdt meg unna koffein og alkohol. Jeg fikk sykt dilla på sjokolade når jeg ammet, gikk opp en del :P hehe!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kalles det kolikk bare fordi de gråter 3 t sammenhengende eller mer flere ganger i uka, eller er det først hvis det fortsetter sånn etter å ha kutta ut alt av melkeprodukter også? Litt sliten nå etter 3 timer med hyling minus den pausen jeg fikk da han fikk mat... Har ikke kutta ut melkeprodukter ennå, men tror det er verdt et forsøk for å si det sånn. Skal gjøre klart sukkervann til i morgen også!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg vet ikke hva jeg skal kutte ut for at han ikke skal ha vondt i magen :( ender jo med at jeg ikke spiser i det heletatt :( og det skal man ikke gjøre heller, for da skiller man visst ut giftstoffer i melka :/ regner med at det ikke er helt optimalt heller :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet ikke hva jeg skal kutte ut for at han ikke skal ha vondt i magen :( ender jo med at jeg ikke spiser i det heletatt :( og det skal man ikke gjøre heller, for da skiller man visst ut giftstoffer i melka :/ regner med at det ikke er helt optimalt heller :(

Det med giftstoffer er aktuelt kun om du inntar for lite kalorier. Man kan spise nok selv om det ikke er veldig variert . Jeg spiser ikke melkeprodukter samt biff, egg, sitrus, sjokolade, fisk, nøtter og kål, blomkål, brokkoli, erter o.l. Spiser ofte ris, pasta, kuskus med kylling, svinekjøtt, spinat, mais, gulrøtter, sjampinjong, paprika, tomater samt soltørkede, fersk urter som basilikum, melk erstattet jeg med havredrikk så spiser jeg frokostblanding og musli, avokado og salater, agurk, oliven, kjekt med kokosmelk, epler, svisker, mango, bananer, melon, Det er fortsatt mye man kan spise:) det eneste problemet er godteri men jeg spiser søte havrekjeks :)

Det med giftstoffer er aktuelt kun om du inntar for lite kalorier. Man kan spise nok selv om det ikke er veldig variert . Jeg spiser ikke melkeprodukter samt biff, egg, sitrus, sjokolade, fisk, nøtter og kål, blomkål, brokkoli, erter o.l. Spiser ofte ris, pasta, kuskus med kylling, svinekjøtt, spinat, mais, gulrøtter, sjampinjong, paprika, tomater samt soltørkede, fersk urter som basilikum, melk erstattet jeg med havredrikk så spiser jeg frokostblanding og musli, avokado og salater, agurk, oliven, kjekt med kokosmelk, epler, svisker, mango, bananer, melon, Det er fortsatt mye man kan spise:) det eneste problemet er godteri men jeg spiser søte havrekjeks :)
Ja, men jeg er så sykt kresen på hva jeg spiser, så lista mi blir en del mye kortere enn din :P men må jo bare prøve å få i meg noe, for å spise bare middag hver dag tviler jeg på bra :/

Ja, men jeg er så sykt kresen på hva jeg spiser, så lista mi blir en del mye kortere enn din :p men må jo bare prøve å få i meg noe, for å spise bare middag hver dag tviler jeg på bra :/

Husk at det varer ikke lenge, de fleste barna blir bedre mellom 3-6 mnd :)

Spiser det jeg vil, merker ikke noe på han (heldigvis!!) ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Eg drikker Helios Ammete sølvet kjøpte på apoteket, den hjalp meg med produksjonen i en stresset periode og han får mindre luft.. spiser det meste men unngår ting som eg vet at eg får luft i magen av, samt løk og paprika og kål.. etter eg drakk Fun light med bringebær og blåbær ble han krakilsk så sa kuttet eg ut den.. så lenge eg husker å drikke te hver dag så går det greit :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Har prøvd å innføre melk og brus igjen. Det var ingen suksess her i heimen. Gråtekveld av det gitt :-S
Så får holde ut en stund til.

Februar -14 mamma <3

Spiser alt foreløpig. Har ikke merka noen negative reaksjoner fra henne ennå heldigvis:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Spiser alt her også, bortsett fra matvarer med kunstig sukker i, som pepsi max ol. Det har jeg alltid holdt meg unna. Nå skal jeg bedre kostholdet mitt litt. Tenker det er litt dobbelmoral at jeg gir vesla tran, men så takler jeg det ikke selv engang.

Spiser og drikker alt, heldigvis!

Mini er også ganske urolig etter måltid, til han har fått opp luft. Trøkker og sutrer mye.. Har kuttet løk og kål, og nå har jeg kuttet ut all melk.. Fikk også tips av helsesøster om å drikke amme te, fordi det skulle hjelpe på luften.. Spennende å se om det hjelper.. Syntes allerede at han gråter mye mindre, men mulig det er tilfeldig.

Anbefaler Fennikel te istede :) Hjalp mykje bedre på junior her i gården.

Sent from my iPad using BV Forum

Hvor får jeg tak i det? En spesiell type du anbefaler ?

Kjøpt på helsebutikk - enten i pose eller laus. Eg tykkte at den lause ikkje var noko god, og likar best den i pose. Drikker ca 3-4 koppar om dagen, samt to koppar kamille te.

Det var noko i ammeteen som junior reagerte på slik at han vart verre :( Kutta ut den og starta på fennikel og eg hadde fått ein ny sønn! :D

ImageUploadedByBV Forum1396778371.253111.jpg

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Kjøpt på helsebutikk - enten i pose eller laus. Eg tykkte at den lause ikkje var noko god, og likar best den i pose. Drikker ca 3-4 koppar om dagen, samt to koppar kamille te.

Det var noko i ammeteen som junior reagerte på slik at han vart verre :( Kutta ut den og starta på fennikel og eg hadde fått ein ny sønn! :D

Vis vedlegget 56340
Slik en ja:) da skal jeg kjøpe det i morgen:) har du lagt om kostholdet på annet vis? tusen takk for tips:)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Pukka sin fenikkel-te er også god :) sier hun som ALDRI har likt te :p

Back
Topp