Amming og kosthold

Bringebæra

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Unngår dere noen typer mat mens dere ammer? Jeg spiste det meste fra begynnelsen av, men da babyen begynte å bli veldig urolig på kvelden og gråt mye, så kuttet jeg midlertidig ut "alt" som kan påvirke babyens mage. (Melk, løk, alt av kål, paprika, sjokolade, brus, det meste av frukt, juice, kaffe, te ++) Småen er nå glad og fornøyd og jeg tenker å snart begynne å innføre litt matvarer (med unntak av løk og kål) og se hvordan det går. Holder på å gå på veggen av et såå kjedelig kosthold, men når småen er glad og fornøyd, så er det virkelig verdt det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Spiste "alt" med storesøster, og gjør nok det samme nå. Mini her svelger mye luft når han spiser, så blir en del gulp, rap og promp, men han virker ikke plaget av det :)

Spiser også alt. Jeg tror faktisk ikke mat påvirker, det da jordmor på ammekurset jeg var på.

Jeg spiser også det meste, men alt med måte :) litt sjokolade, litt brus, men prøver å unngå rå løk, kål og altfor sterkt krydret mat.

Spiser alt som jeg gjør til vanlig, holder meg unna det 'uvanlige' som jeg ikke spiser til hverdags som hvitløksgratinerte poteter og sterkt krydret mat. Og som nevnt over, alt med måte:)

Jeg holder meg unna alkohol. Det er det eneste. Ellers nyter jeg alt av mat. Lille-snuppa får i seg masse melk, men det kommer en del luft med, så hun raper, promper og gulper litt, men ikke mer raping og promping en det som er normalt, vil jeg tro.

Jeg har ikke rørt koffein, for storebroren reagerte veldig på det. Spiste som vanlig fram til for ei uke sida. Da kutta jeg ut løk, kål, bønner og erter. Det hjalp på. Får prøve en og en av de etter hvert for å sjekke om det går bra med noe av det.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg kunne spise alt med storebror men denne babyen er veldig urolig på kveldene, sliter med mageknip før og etter raping og har flere kvelder hylt trøstesløst i flere timer. Så jeg kuttet først ut løk, erter, kål og sterkt krydder. Så prøvde jeg melk og mat med mye melk i. Nå spiser jeg helt melkefritt. Det har blitt mye bedre, med de siste dagene har hun vært litt urolig igjen. Skikkelig lei av ensidig mat og mye planlegging før middagslaging og handling.

Jenta mi var ganske urolig på kveldene, hadde problemer med å prumpe om natta og fikk utslett :(. Derfor kutta jeg ut alle melkeprodukter og alt med melk. Hun ble mye bedre og har ikke mageknip lenger men har fremdeles utslett derfor kutta jeg ut først fisk og bananer, deretter egg og fra i går tomater for utslettet er fremdeles her :schocked028fikk beskjed om å ikke spise det som ble kuttet før utslettet er helt borte og det er ikke det derfor er det veeeeldig kjeeeeedelig kost på meg :( sjokoladet og nøtter spiser jeg heller ikke. Alle grønnsakene som kål, brokkoli, erter olg heller ikke. Litt løk kan jeg spise uten å få noen mageknip hos vesla men etter kål hun skrek av mageknip og til slutt hold på å eksplodere :eek:

Kan hermetisk ananas være noe de små reagerer på? Eller eple?

Holdt på å dø igår! Spiste pizzasalat og innså ikke før siste gaffelen var i munnen at det består av 99,99% kål. Fikk ingen reaksjon heldighvis!

Sent from my LT26i using Tapatalk

Kan hermetisk ananas være noe de små reagerer på? Eller eple?

Eple og ananas kan utløse allergi Men egentlig alt kan gi allergisk reaksjon- t.o.m. Poteter ;) eller kanskje ;(

Mini er også ganske urolig etter måltid, til han har fått opp luft. Trøkker og sutrer mye.. Har kuttet løk og kål, og nå har jeg kuttet ut all melk.. Fikk også tips av helsesøster om å drikke amme te, fordi det skulle hjelpe på luften.. Spennende å se om det hjelper.. Syntes allerede at han gråter mye mindre, men mulig det er tilfeldig.

Mini er også ganske urolig etter måltid, til han har fått opp luft. Trøkker og sutrer mye.. Har kuttet løk og kål, og nå har jeg kuttet ut all melk.. Fikk også tips av helsesøster om å drikke amme te, fordi det skulle hjelpe på luften.. Spennende å se om det hjelper.. Syntes allerede at han gråter mye mindre, men mulig det er tilfeldig.
Lillegutt her også er en del urolig etter måltid, spesielt på kvelden. Hva er denne amme-te'en og hvor får man kjøpt den? Skal den være med på å øke melkeproduksjonen?

Lillegutt her også er en del urolig etter måltid, spesielt på kvelden. Hva er denne amme-te'en og hvor får man kjøpt den? Skal den være med på å øke melkeproduksjonen?
Den skal øke produksjonen ja. Fåes kjøpt på helsekost. Inneholder anis, fennikel, karve og brennesle. Det er fennikel som er mot luftsmerter.

Den skal øke produksjonen ja. Fåes kjøpt på helsekost. Inneholder anis, fennikel, karve og brennesle. Det er fennikel som er mot luftsmerter.

Ok, vil virkelig ikke øke produksjonen, går jo me sprengte bryst 24/7 :p

Back
Topp