Amming etter 1 år

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Dere som ammer/ ammer etter barnet hadde fylt ett år, hvor ofte får/fikk barnet bryst? :)
 
Lillegutt nærmer seg 11mnd, og ammer alt fra 3-8 ganger i døgnet (kommer ann på om jeg jobber eller har fri) :)
 
Vi amma morgen, kveld + 1 gang på natt ved ettårs alder, så kuttet hun plutselig nattpuppen selv, og amma deretter morgen og kveld, fram til hun ved 14 mnd begynte å trykke på nippelen, riste på hodet og si "nei-nei-nei" når hun fikk tilbudet. Da rulla vi inn og sa oss ferdige og godt fornøyd.
 
Vi amma morgen, kveld + 1 gang på natt ved ettårs alder, så kuttet hun plutselig nattpuppen selv, og amma deretter morgen og kveld, fram til hun ved 14 mnd begynte å trykke på nippelen, riste på hodet og si "nei-nei-nei" når hun fikk tilbudet. Da rulla vi inn og sa oss ferdige og godt fornøyd.
Haha, så herlig :love7
 
Min er 2,5 år, nå ammer vi 0-2 ganger daglig, ikke hver dag lengre.

Han reduserte selv dagamming når han ble ca året. Etter jobb/bhg-start ble det morgen, ettermiddag, legging og et par ganger på natta. Etter et par måneder forsvant ettermiddagen, så nattavvente vi ved ca 22 mnd. Så nå ammer vi ved legging og om morgenen om han vil/det passer/jeg vil. Jeg har nettopp blitt gravid igjen og merker litt ammeaversjon allerede, heldigvis ikke sår, men merker jeg oftere sier at puppen ikke har melk akkurat nå. Hadde vi fått tettere barn hadde sikkert tandemamming vært mer aktuelt, men ikke slik det er nå. Tror jeg :p
 
Ammet eldste til hun var 14 mnd, så ble ikke mye over året da. Men vi ammet vel 2-3 ganger i døgnet på slutten om jeg husker rett. En runde på morgenkvisten før vi sovnet igjen, og på kvelden før natta. Også en gang midt på dagen om jeg husker riktig [emoji4]

Jeg gikk ikke direkte inn for å kutte ned da, men det bare ble sånn etterhvert da hun mistet interessen og pappaen begynte å gå hjemme med henne.
 
Jeg skal være mest hjemme med han til 18mnd, så kommer nok til å amme når han etterspør frem til det, og håper egentlig vi kan amme litt frem til 2 år, men det er lenge til, så får se hva som skjer. :) foreløpig er det ingen tegn til at han er ferdig med puppen hvertfall :hilarious:
 
Slutta med nattamming rundt 13,5 mnd. Etter det var det amming morgen og kveld pluss en gang om dagen en periode. Så gikk vi ned til morgen og kveld fram til han var 22 mnd. Da slutta vi pga ny graviditet og jeg ønsket å slutte i god tid før babyen kommer :)
 
Ammet til hun var to år. Morning, før dupp (i helgene etter at hun begynte i bhg), til legging og når hun våknet og etterspurte på natta. Og ellers dersom hun hadde slått seg og trengte ekstra trøst og kos, eller var syk etc.
 
Ammet til hu var 18 mnd ca, og hu fikk når hu ville ha. Ofte morgen, når jeg kom hjem fra jobb, på kvelden og natta. De siste mnd var det kun på natt.
 
Blir stort sett en gang på morgen, en på kveld og en på natt. Noen ganger litt på dagtid også. 14 måneder nå.
 
Teller ikke, over to år nå men tandemammer så synes det er vanskelig å nekte størstemann når minstemann får...
 
Jeg ammet yngste til hun ble to og hun fikk stort sett når hun ville ha. Det kunne være alt fra bare morgen og kveld til fem-seks ganger om dagen. Nattammingen var over da hun nærmet seg halvannet år.
 
Jenta mi er 2 år og 4 mnd,her ammes det på forespørsel både dag og natt. Av og til bare et par ganger om dagen,men ofte både 6 og 7 ganger per dag. Ofte også flere ganger på natt. Spent på hvor lenge hun er interessert,men det får tiden vise. Hadde håper på naturlig ammeslutt.
 
Relativt ofte, men drikker lite om gangen. Det er kanskje ikke så mye melk igjen :p
 
Back
Topp