Amming etter 1 år

Omtrent fullammet til 12 mnd da hun ikke ville ha annen mat. SÅ ble det så mye hun ville når hun ikke var i barnehagen. Hun er nå 2 år og 3 mnd og ammes 3-10 ganger i døgnet, holder på med nattavvenning.
 
Woho, jeg må bare si hvor stolt jeg er, 10.des hadde vi ammet 1år ❤️ det gikk ikke så godt med storesøster (takk og pris for mme!), så jeg er litt stolt :D
Vi er inne i en vanskelig periode der han bare vrir seg bort, så tilbyr veldig jevnlig i løpet av dagen. Håper det løsner igjen :nailbiting:
 
De fikk når de etterspurte det, men oftest var det på natta :) avvente rundt 1.5år, pga svangerskap og smerteproblematikk, dette siste barnet håper jeg å kunne amme lengre <3
 
Ammet til ha var 3(!) år, det blir det ikke med nestemann:smiley-ashamed004 Han var helt besatt av puppen, så måtte til slutt smøre på salt og si at puppen var gått ut på dato:laughing001 Gradvis nedtrapping siste året, men han var ikke interessert i å slutte så det ble en del for kosen din del.
 
Nå har vi ammet over 1 år, og jeg elsker at han kommer krabbene til meg etter mye inntrykk for å ligge ved brystet og hente seg inn ❤️ ikke noe tegn til at han er ferdig med puppen enda hvertfall :p
 
Morgen, kveld og natt fast. Også nesten når hu vil på dagen, da ekstra mye i sykeperiode :)
 
Ammet eldste til 15 mnd. På slutten ble det bare på morgenen, til han ikke ville ha mer (var da gravid).
 
Ammer morgen, ettermiddag og kveld i ukedagene. Ett par ekstra ganger i helgene, og oftere når hun er syk. Hun er 13 mnd. Hun drar i genseren, og SKAL ha - så vi nærmer oss ikke akkurat den uinteressen jeg venter på :joyful:

Jeg er snart 5 mnd på vei med lillesøster og hadde håpet på en naturlig ammeslutt, men ser ut som det blir amming av to små en periode.. Det kan jo være bra å gi den nærheten til storesøster og tenker jeg, i hvert fall på kveldene, så jeg er nokså forberedt på det ❤
 
Ammer morgen, ettermiddag og kveld i ukedagene. Ett par ekstra ganger i helgene, og oftere når hun er syk. Hun er 13 mnd. Hun drar i genseren, og SKAL ha - så vi nærmer oss ikke akkurat den uinteressen jeg venter på :joyful:

Jeg er snart 5 mnd på vei med lillesøster og hadde håpet på en naturlig ammeslutt, men ser ut som det blir amming av to små en periode.. Det kan jo være bra å gi den nærheten til storesøster og tenker jeg, i hvert fall på kveldene, så jeg er nokså forberedt på det ❤

Endel av meg skulle gjerne hatt tettere søsken sånn sett, hvor jeg tror tandemamming kan være veldig fint og forebygge sjalusi hos eldste! Men min var 2,5 år og ble veldig ferdig når produksjonen gikk i bunn mot slutten av første trimester, tror han hadde vært mye mer utholden et år tidligere :p
 
Endel av meg skulle gjerne hatt tettere søsken sånn sett, hvor jeg tror tandemamming kan være veldig fint og forebygge sjalusi hos eldste! Men min var 2,5 år og ble veldig ferdig når produksjonen gikk i bunn mot slutten av første trimester, tror han hadde vært mye mer utholden et år tidligere :p
Jeg mistet helt utrolig mye melk i første trimester. Gikk fra å pumpe 250ml på jobb til å såvidt klare 80ml - og det skjedde før testen var positiv!

Men vesla mi er sta, og melken både skulle og skal hun ha! :hilarious:
 
Jeg mistet helt utrolig mye melk i første trimester. Gikk fra å pumpe 250ml på jobb til å såvidt klare 80ml - og det skjedde før testen var positiv!

Men vesla mi er sta, og melken både skulle og skal hun ha! :hilarious:
Så herlig, og heldig :D her møtte vi den manglende interessen for noen uker siden. Prøvde å tilby frem til forrige uke, da innså jeg at han virkelig ikke skal ha mer :sorry: savner å amme :Heartred
 
Her ammes det fortsatt en god del på natt og litt i løpet av dagen :)
 
Nye favorittammestillingen til mini er å ligge ved siden av meg, halvveis på alle fire mens jeg ligger på ryggen. Så tar han noen super, skravler litt, kanskje setter seg opp, drikker litt mer, krabbe bittelitt osv :hilarious: ikke alltid den der rolige ammestunden med han i armkroken. Men så blir han likevel fly forbanna om puppen blir rulla inn for tidlig. Er han sliten ligger han rolig i armkroken min, heldigvis.
 
Mine fikk så mye de ville. Det avtok litt etter litt. Felles for begge var at de
Nattammet helt til ammeslutt, begge sluttet av seg selv. Den ene ved 16 mnd alder og den andre ved 18 mnd alder.
 
Aldri nektet han om han ville ha, og kun tilbydd selv på kvelden og ved sykdom :)
Er nå 2 år + 1mnd og ammer om kvelden og 1-2 ganger om natten
 
Morgen og kveld da baby var 1 år, men nå er det kun morgen. Baby er 13 mnd nå. Er kun om morgenen hun vil ha nå, så tenker at ammeslutt står for dør snart.
 
Nye favorittammestillingen til mini er å ligge ved siden av meg, halvveis på alle fire mens jeg ligger på ryggen. Så tar han noen super, skravler litt, kanskje setter seg opp, drikker litt mer, krabbe bittelitt osv :hilarious: ikke alltid den der rolige ammestunden med han i armkroken. Men så blir han likevel fly forbanna om puppen blir rulla inn for tidlig. Er han sliten ligger han rolig i armkroken min, heldigvis.
Akkurat sånn har vi det og han skal bytte pupp ofte og ha de begge tilgjengelig
 
Back
Topp