Ammetråd *sjekk inn hver gang du ammer*

Jeg leste på ammehjelpen at brystet må tømmes hver 2.time på dagen og hver 3.på natta til kulen blir borte. Jeg pumpet fordi det var så grufullt vondt å amme. Varmepakning og varm dusj samt lett massasje kan hjelpe å få løsnet opp kulen. Gjerne før amming.
Må bare prøve, men ikke så enkelt når tuppa bestemte seg for bare å spise en gang i natt :p får slenge pumpedelene i kasserollen så jeg får begynne å bruke den :)

Må bare prøve, men ikke så enkelt når tuppa bestemte seg for bare å spise en gang i natt :p får slenge pumpedelene i kasserollen så jeg får begynne å bruke den :)
Den natta jeg pumpa orka jeg ikke å ta vare på melka, så pumpa bare og droppa å vaske den mellom hver gang. ;)

Kl 13.30, høyre pupp i sofaen. Har fått dusja men ellers ikke gjort annet enn å amme idag. :P

Først høyre så venstre pupp i sofaen... Akkurat kommet hjem fra en liten tur i byen, og litt fortvila fordi vannledningen her er gravd over...

Først høyre så venstre pupp i sofaen... Akkurat kommet hjem fra en liten tur i byen, og litt fortvila fordi vannledningen her er gravd over...
Er jo greit å ha litt til om det skulle bli krise en dag :p men kanskje jeg prøver koppmate litt på dag om jeg pumper.
Venninna mi hadde fått beskjed fra jordmødre på neonatal i Ålesund at helsesøstre var for dårlig på å anbefale skjold som avlastning for såre brystvorter. Så spørs om ikke jeg skal prøve skjold. Hvis det gjør mindre vondt blir det enklere å ikke kvie seg for å legge til og ikke utsette det :p

17.30 og høyre pupp igjen, har ikke ammet på 4 timer så nå var jeg melkesprengt gitt! Glupsk liten gutt som tar begge brystene i et måltid :)

startet 17:20 - nå har lillevenn sovnet på skuldra etter en god rap :p Venstre bryst. Ammet under middagen, noe som vises på bodyen hans da jeg mistet (kald) mat på skuldra hans og det var spaghettisaus... ups. Jaja.. det er bare den 4.bodyen som havner på vask i dag :p:p

Amming på høyre bryst kl 18.20. Tenker på at jeg er veldig spent på timen hos osteopat i morgen. Han er visst kjent for å kunne hjelpe spedbarn med luftsmerter så her krysser man fingrene for at det skal hjelpe!!

Kl 22.30 amma jeg på høyre bryst på legevakta. Første tur ut med lillebror ble til legevakta for å sjekke han, han har vært forkjøla i 7 av de10 dagene han har vært i denne verden. :( I kveld ble pusten hans tung og med inndragning, så vi var redd for RS. Men heldigvis virker han ok, vi skal dryppe med nesedråper for å holde luftveiene åpne.

Kl er nå 23.15 og jeg ammer på venstre bryst i sofaen. Veldig klar for senga nå!!! Men vet ikke om jeg tørr å sove. :P
Har du jordmorsug eller otribabysug? Et must. Vi var gjennom det samme for noen uker siden. Bronkiolitt og så influensa.

19:41 Høyre pupp i sofaen ser på TV. Skulle prøve å få i meg noe mat men det ville ikke Lillemor ha noe av. Ammet på venstre side for ikke så lenge siden, men det hjalp liksom ikke det når hun ville ha mer

Har du jordmorsug eller otribabysug? Et must. Vi var gjennom det samme for noen uker siden. Bronkiolitt og så influensa.
Vi har otribaby, den fungerer veldig bra. Bruker den sikkert to ganger i timen døgnet rundt, masse saltvann og Rhinox nesedråper 4 ganger i døgnet for å åpne opp. Skummelt når de blir så tett at de ikke får puste. :(

20:30 Da er vi igang igjenn på høyre pupp, *mammaersmokk*. Lettere frustrert. Fint med baby som våkner om hun blir lagt ned og da må ha puppen igjenn :/ det var den spisinga.... Jaja, sofa og TV titting imens da.

20.47 og venstre bryst. Sitter i sofaen, hadde egentlig lagt meg for å lade opp et par timer før natta kommer (må liksom ha et par timer søvn da lillegutt som oftest er mye våken om natta) Fikk ikke sove og greit var det da lillegutt ville ha mat igjen :) her går det straks fotballkamp på tven som sambo og min bror skal se. Jeg legger meg etter amming igjen før sambo og lillegutt kommer etterpå etter kampen :)

Vi har otribaby, den fungerer veldig bra. Bruker den sikkert to ganger i timen døgnet rundt, masse saltvann og Rhinox nesedråper 4 ganger i døgnet for å åpne opp. Skummelt når de blir så tett at de ikke får puste. :(
Bare ikke vær redd for å kontakte legevakt for innleggelse ved inndragninger, vår fikk highflow/ pustehjelp i nesa i et døgn og det var veldig godt for lille vennen å slippe puste så tungt.

Kl. 03.54. Ammer fra høyre pupp i senga. Mini har så mye luft i magen og presser og presser. Får så vondt i mammahjertet :(

Back
Topp