Bkno2705272
Flørter med forumet
Det er jeg helt enig med deg i! Man skal gjøre det som er riktig for seg selv og barnet sitt! Men jeg syns det er merkelig hvis hs ikke vet om dette med lavt blodsukker, for det er egentlig ganske alvorlig ! Jeg skal spørre Hs neste gang jeg er der!Klarer dessverre ikke å finne artikkelen nå, men den sto i Foreldre og Barn, skrevet av Gro Nylander, som er lege og sikkert den som har mest kunnskap om amming i Norge. De fleste har vel hørt om henne eller bøkene hennes. Prøver ikke å skremme noen jeg, og alle får absolutt gjøre som de vil. Jeg ser frem til frøkna mi sover hele natta jeg og, men jeg stresser ikke med det, og å la henne skrike seg igjennom natta er uaktuelt for meg.
Synes det er helt latterlig at helsesøstre anbefaler ammeslutt på natt etter 6 mnd, og det samme sier blant annet Gro Nylander, bare å ta et kjapt google-søk for å finne ut det. Synes det bør være opp til hver enkelt, og vet også at flere har følt seg nesten presset av hs til å slutte å amme på natt.
Det handler nok ikke om å stresse med å slutte å amme på natta tror jeg. Det handler nok mer om at mange er slitne etter 6 mnd med lite søvn! Der er jeg! Har ikke vært meg selv på 7 mnd egentlig. Og etter så lang tid med urolige netter så gikk det på
helsa løs! Jeg er glad min hs sa til meg at jeg kunne slutte med god samvittighet! Ellers ville jeg ha gått på veggen faktisk! Tipper vi er mange som har det sånn etter 6-7-8 mnd!
Og jeg kan faktisk bare se positive ting av at jeg slutta! Hu virker faktisk mer blid og glad siden hu da sover sammenhengende i nesten 12 timer istedet for å våkne hver 2-3 time som hu gjorde når jeg ammet på natta, mye mindre urolig på natta og spiser veldig godt på dagen! Så jeg er strålende fornøy og våkner nå på morningen av en blid jente som kan ligge å prate litt med seg selv en stund før det er på tide å stå opp! Helt nydelig! Ikke no tegn til lavt blodsukker her for å si det sånn!!!