Amme/flaske tråden :-)

Ring helsestasjon eller sykehuset. Vet det er andre som har prøvd og prøvd, men ikke fått det helt til, men etter litt god hjelp så har det løst seg veldig bra. Har du prøvd bytte stilling og se om det funker ?
Har vært både på helsestasjon, sykehuset og ammepoliklinikken, gjort alt de har tipset meg om, siste nå er å gi tillegg etter jeg har ammet. Så får se hvor lenge det går,og om det hjelper. Men var veldig klar over at man etter ett keisersnitt har større vanskeligheter med å få igang melka. Viktigste for meg nå er å få opp vekta til litjtupp så vi får mer liv i henne. Så får det gå som det går med ammingen. Hun sover hele tiden og er veldig slapp,får ikke vekt henne uansett hva vi gjør. Hun blir våken i fem min så sovner hun igjen.. lite urin og mye avføring

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Har vært både på helsestasjon, sykehuset og ammepoliklinikken, gjort alt de har tipset meg om, siste nå er å gi tillegg etter jeg har ammet. Så får se hvor lenge det går,og om det hjelper. Men var veldig klar over at man etter ett keisersnitt har større vanskeligheter med å få igang melka. Viktigste for meg nå er å få opp vekta til litjtupp så vi får mer liv i henne. Så får det gå som det går med ammingen. Hun sover hele tiden og er veldig slapp,får ikke vekt henne uansett hva vi gjør. Hun blir våken i fem min så sovner hun igjen.. lite urin og mye avføring

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Så frustrerende :( får håpe at hun kvikner til med litt tilegg
 
Dette går ikke :-( jeg ammer og ammer,dag og natt,men hun bare går ned i vekt... gått fra 3955 ned til 3475,så opp til 3510,så ned til 3500. Ei uke med amming hver andre time,hvor det er vanskelig å vekke henne,det renner melk fra puppene hele tiden,har melkespreng og hun har godt tak og suger bra når hun ikke sover... skjønner ikke hva som er galt! Men skal begynne å amme først og gi tillegg etterpå,så får vi se hvor dette ender... klageinnlegg fra meg dette nå,hehe

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Har du veldig mye melk? Prøv å pumpe ut litt av toppmelken slik at hun drikker den fete bunnmelken.
 
Med at jeg kommer til å bli førstegangs mor, så lurer jeg på hvor lenge er det vanlig for folk å amme?
Hva som er vanlig er veldig forskjellig. For de som får til amming og har melk så fullammer de fleste i 4-6mnd og ammer fram til 1 år. Men noen mye lengre, noen mye kortere.
Det anbefales å fullamme i 6 mnd (eventuelt 4 mnd om baby trenger litt fast føde før den tid), deretter delamme. Baby skal ha mer morsmelk enn fast føde fram til de er 1 år og deretter øker matmengden gradvis mer enn morsmelksmengden. I forhold til hvordan imunforsvaret til små barn utvikles så har de god nytte av morsmelk fram til 2 år. Har du morsmelk er dette bedre for barnemager enn kumelk (som er for kuer).
 
Har du veldig mye melk? Prøv å pumpe ut litt av toppmelken slik at hun drikker den fete bunnmelken.
Har sånn passe med tanke på at det er såpass kort tid etter operasjonen. Har både pumpa meg først og gitt den tjukke melka,men det er for lite av den tjukke melka,så hun går bare ned i vekt.. men skal gi bryst nå først,så skal jeg gi nan etterpå for å få henne opp i vekt,så får det gå som det går. Har to flaskebarn fra før og de har vært sunne og friske hele tiden. Så skal ikke stresse med å få det til, vil heller bruke tiden på å kose meg med Linnea,og få henne opp i vekt. Hun har vært underernært hele tiden siden fødselen,og jeg har en infeksjon i kroppen som jeg nå trenger antibiotika for. Da blir bare prioriteringen annerledes.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Har sånn passe med tanke på at det er såpass kort tid etter operasjonen. Har både pumpa meg først og gitt den tjukke melka,men det er for lite av den tjukke melka,så hun går bare ned i vekt.. men skal gi bryst nå først,så skal jeg gi nan etterpå for å få henne opp i vekt,så får det gå som det går. Har to flaskebarn fra før og de har vært sunne og friske hele tiden. Så skal ikke stresse med å få det til, vil heller bruke tiden på å kose meg med Linnea,og få henne opp i vekt. Hun har vært underernært hele tiden siden fødselen,og jeg har en infeksjon i kroppen som jeg nå trenger antibiotika for. Da blir bare prioriteringen annerledes.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Hun er jo bare en uke gammel og det er vanlig at babyer går ned de første dagene fordi melka ikke kommer før på tredje dag og enda litt senere noen ganger ved keisersnitt. Hun var jo ved godt hold ved fødsel, så ikke stresse. Gode sjanser enda :) Håper hun "kvikner litt til" når hun får mme en periode nå og kanskje blir litt mer våken til å suge. God bedring - infeksjon i kroppen kan gjøre en sliten. Slapp av og kos deg :)
 
Hun er jo bare en uke gammel og det er vanlig at babyer går ned de første dagene fordi melka ikke kommer før på tredje dag og enda litt senere noen ganger ved keisersnitt. Hun var jo ved godt hold ved fødsel, så ikke stresse. Gode sjanser enda :) Håper hun "kvikner litt til" når hun får mme en periode nå og kanskje blir litt mer våken til å suge. God bedring - infeksjon i kroppen kan gjøre en sliten. Slapp av og kos deg :)
Tusen takk :) Joda, så lenge jeg slapper av så kommer melka :) spreng er det iallfall :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Her har ammingen gått veldig fint, etter keisersnitt. Hadde babyen oppi sengen med meg hver natt etter fødsel og la hun til brystet når hun ville, og da kom melken raskt. Jordmødrene var veldig fornøyd med fremgangen,så noe riktig må jeg ha gjort;-)

Fullammer og det har jeg planer om å gjøre til behovet for grøt melder seg, og så tar vi det derfra:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Nokon som har erfaring med ammeskjold?
Ja. Måtte ha det de første dagene da baby ikke gapet eller fikk tak og jeg var dårlig. Så fort jeg var i bedre form så begynte jeg avvenningen. Tok det vekk etter han hadde sugd litt og melken kom.
 
Nokon som har erfaring med ammeskjold?
Jeg brukte ammeskjold sist gang, da baby var prematur. For oss var det en kjempesuksess og det gjorde ammingen mye lettere for oss! Etterhvert som ammingen gikk fint så sluttet jeg å bruke det, og den overgangen gikk også fint:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp