Amme/flaske tråden :-)

Jeg vil helst amme, syns det virker mer praktisk enn å gi flaske :) men så klart, det viktigste er at ungen får i seg det den trenger :)
 
Har også pumpe liggende her :) Mor vil jo ut og more seg en gang i fremtiden :p
 
Ja, jg har kjøpt avent elektriks pumpe. Greit både hvis man trenger å lette på trykket, eller øke produksjonen. :)
 
Jeg skal se an behovet...hvis jeg må pumpe, eller har det behovet ønsker jeg en elektrisk....meeen de er kjempedyre, så tror jeg drøyer litt med å kjøpe.

Sist gang lånte jeg med min søster, ikke elektrisk, men jeg har så mye melk at skal jeg pumpe denne gangen skal jeg pumpe masse og fryse ned også :) Reine melkekua her....har hvertfall vært det tidligere :)
 
Jeg er veldig spent på om jeg får til ammingen, jeg hadde en brystreduksjon for fem år siden, og har siden vært klar over at amming kan bli problematisk. Jeg har ikke tenkt å la ammeproblemer ødelegge barseltiden, så jeg har et ganske avslappet forhold til om jeg kan amme eller ikke. Det beste for barnet, er jo selvsagt morsmelken, men hvis det går utover "alt annet", så blir det mme. Kommer til å gi det både ett og to og tre forsøk, og så får vi se.
 
Måtte dra å kjøpe hos ei dame i dag, syns jeg hadde så lite melk, så bare for å få opp produksjon, syns jeg har alt for lite melk, så håper det fungerer :) hadde mandela si elektriske sist, å var veldig fornøyd med den da, så ble den denne gangen å :)
 
Jah,er det jeg gjør også,hun gikk mye ned i vekt på sykehuset, fra 3955 til 3475 på bare to dager,så skal tilbake på vektkontroll imorgen. Tar lengre tid å få melk når man tar keisersnitt, så er veldig spent på om det er nok melk. Siden endelig teknikken sitter,så blir jeg utrolig skuffa om det er melka som skal sette en stopper for det nå. Klarte ikke amming med de to første, så vet helt klart at d ikke har noe å si å starte med flaske,men synes det er så godt med den kosen :) Og at jeg endelig klarte det :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Jeg anbefaler deg å ikke stresse med dette. Alle babyer går ned i vekt de første dagene før melkeproduksjonen kommer igang - det er helt normalt. Og siden hun var nesten 4 kg så går det helt fint! Det er også veldig vanlig at de sovner ved puppen når de er nyfødte. Jeg tror at hvis man roer seg med at det er normalt og vil gå over istedenfor å tenke at det er problemer, så er det større sjanse for å lykkes. Legg til ved behov, kos dere og slapp av :)
 
Jeg er veldig spent på om jeg får til ammingen, jeg hadde en brystreduksjon for fem år siden, og har siden vært klar over at amming kan bli problematisk. Jeg har ikke tenkt å la ammeproblemer ødelegge barseltiden, så jeg har et ganske avslappet forhold til om jeg kan amme eller ikke. Det beste for barnet, er jo selvsagt morsmelken, men hvis det går utover "alt annet", så blir det mme. Kommer til å gi det både ett og to og tre forsøk, og så får vi se.
For mange går det helt fint. Dersom du har litt redusert melkemengden så hjelper det veldig mye å delamme :) De imunforsvarstoffene er det like mye av uavhengig av melkemengde, så uansett om du fullammer eller bare ammer 3 ganger i døgnet så får babyen like mye av dette. Veldig positivt å tenke på hvis du må gi flaske i tillegg hvis du har litt lite melk :) Noen babyer kan få forstoppelse, luft og magevondt av mme, og det å få litt mm kan gjøre underverker enn å bare gi flaske.
 
For mange går det helt fint. Dersom du har litt redusert melkemengden så hjelper det veldig mye å delamme :) De imunforsvarstoffene er det like mye av uavhengig av melkemengde, så uansett om du fullammer eller bare ammer 3 ganger i døgnet så får babyen like mye av dette. Veldig positivt å tenke på hvis du må gi flaske i tillegg hvis du har litt lite melk :) Noen babyer kan få forstoppelse, luft og magevondt av mme, og det å få litt mm kan gjøre underverker enn å bare gi flaske.

Ja, jeg vet at det like gjerne kan gå bra. Da jeg opererte spurte flere (helsepersonell) meg om jeg var helt sikker på dette, med tanke på hva det KAN gjøre for ammingen. For meg funker det mye bedre å tenke at det kanskje ikke går, enn å bli skuffet og lei meg hvis det ikke går. Håper såklart at det går, enten full, eller del, men hvis det ikke går, så nekter jeg å la meg "knekke" av det. Er spent på hvordan det blir, har en positiv innstilling, selv om jeg tenker at det kan være at det ikke går (rart som det høres ut, så føles det da ut som det er lettere å tenke positivt, jeg vet jeg er litt rar sånn :) ).
 
Dette går ikke :-( jeg ammer og ammer,dag og natt,men hun bare går ned i vekt... gått fra 3955 ned til 3475,så opp til 3510,så ned til 3500. Ei uke med amming hver andre time,hvor det er vanskelig å vekke henne,det renner melk fra puppene hele tiden,har melkespreng og hun har godt tak og suger bra når hun ikke sover... skjønner ikke hva som er galt! Men skal begynne å amme først og gi tillegg etterpå,så får vi se hvor dette ender... klageinnlegg fra meg dette nå,hehe

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Dette går ikke :-( jeg ammer og ammer,dag og natt,men hun bare går ned i vekt... gått fra 3955 ned til 3475,så opp til 3510,så ned til 3500. Ei uke med amming hver andre time,hvor det er vanskelig å vekke henne,det renner melk fra puppene hele tiden,har melkespreng og hun har godt tak og suger bra når hun ikke sover... skjønner ikke hva som er galt! Men skal begynne å amme først og gi tillegg etterpå,så får vi se hvor dette ender... klageinnlegg fra meg dette nå,hehe

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Ring helsestasjon eller sykehuset. Vet det er andre som har prøvd og prøvd, men ikke fått det helt til, men etter litt god hjelp så har det løst seg veldig bra. Har du prøvd bytte stilling og se om det funker ?
 
Back
Topp