Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Neida vi har bare fått sådd ting som bruker år og dag på å gro. Tomater går kjapt.Må få sådd tomat snart. Sent ute føler jeg....
Og ja. Paprika og chili er sene og de vokser sent og bør sås i januar evt februar egentlig.
Nei det er ikke så rart at du gjør [emoji16]Aww! I dag spurte jeg mannen når vi tok oss et bad, om det kanskje var mulig å sette opp et veggdrivhus på sørveggen for uteboden, og han svarte at dette kunne vi se nærmere på. Og nå, mens jeg skriver litt her inne, gløtter jeg bort på han, og ser at han sitter og ser på dette - https://www.tilboligen.no/drivhus/veggdrivhus Det blir kanskje et lite drivhus på meg!
Er det rart jeg elsker denne fantastiske mannen?
Nei det er ikke så rart at du gjør [emoji16]
Så spennende det blir nå da [emoji16]
Har han bestemt seg for ett eller?Blir vel ikke satt opp før litt utpå, etter at tela er gått. Får se hvordan det ligger an med alt av planting innen den tid.
Har han bestemt seg for ett eller?
Hmm, da vet jeg ikke helt hvor de skal stå... Er stua som er lys nok, men sikkert for varm.Nå som de begynner å spire bør du ha dem kjøligere enn en vanlig stue og mer lys.
Enkelt og greit fordi ellers blir de lange og tynne. Du vil hellet ha solide planter. Nok lys er vesentlig
Dess varmere dess mer lys
Prikle når de har fått et sett eller to med egne blader (altså etter frøbladene)
Jeg praktiserer tak til se tar oppi
Hmm, ja da får vi se hva det blir til med disse plantene våre [emoji85]Dagslys holder, ikke behov for sol enda. Men det er antallet timer med lys som er for få på denne tiden av året. Derav tilleggslys.
Jeg gjorde det uten de første årene. Alt går, men det ble svært lange plantet som ikke kunne holde sin egen vekt og vokste ut av vinduskarmen før det var varmt nok ute...
Ordnet meg derfor med et par lysrør under hyllene på ei bod, så står de der i 15-18 grader med lys på i noen uker i påvente av nok timer dagslys i stua
Har kjøpt ferdig kit på coop med jordbær frø.
Ikveld skal det plantes
håper vi får det til å spire. Om ikke blir ungene skuffaMå få høre hvordan det går, prøvde selv et år å så jordbær fra frø, men den ville seg ikke.