Alle gode ting er tre

PP4 - CD30 - 14 DPO - 4+1

Glemte å fortelle dere hvor hyggelig det var å fortelle mannen om graviditeten. Jeg skjønte jo allerede fredag at det kunne være noe på gang, siden jeg så noe på testen før jeg dro på julebordet. Drakk likevel ett lite glass bobler på julebordet, for var ikke helt overbevist. Tok en test da jeg kom hjem fra julebordet og da var det ingen tvil om at det var en skyggestrek. Valgte å ikke si noe til mannen da heller fordi jeg ville at datteren vår skulle overraske han. Slet skikkelig med å sove den natten. «Herlighet, jeg er kanskje gravid, og jeg er den eneste i hele verden som vet om det. Jeg skal bli tobarnsmamma, det er vilt». Sånn holdt hjernen min på hele natten og jeg sov bare rundt tre timer i følge klokken min.

Før jeg la meg sa jeg til mannen at jeg kunne ta morgningen dagen etter, for den som tar morgningen lager alltid kaffe til den andre og så drikker vi hver vår kaffe og datteren vår melk. Tisset også på ikke mindre enn to digitale (først en 06:30, så en 08:30) i håp om at den skulle vise «Gravid». Begge sa dessverre ikke gravid, men siden jeg visste at jeg var det, tenkte jeg at jeg uansett kunne gi datteren vår testen. Så jeg tok på henne en genser hvor det står «big sister» og ga henne den digitale testen i hånden. Mannen min så genseren først og fikk helt sjokk. Han trodde jo håpet var over for denne gang, siden jeg ikke hadde noen symptomer og testet negativt på morgningen 10 DPO. Han er skikkelig glad for at det kommer en til, og jeg føler meg så heldig som har en så glad og flink pappa til barnet(a) mine. Han og datteren min tok sparkesykkelen til bakeren etterpå for å feire med nybakt brød og syltetøy. Veldig hyggelig helg med andre ord.

Vis vedlegget 372278

Syns jeg ser litt stigning på dagens test, i hvert fall god stigning hvis jeg sammenligne med søndagens test. Lurer på om jeg skal ta en ny digital i morgen. De to jeg har svidd av viste jo ikke gravid, men håper på 2-3 når jeg tar neste.

Øverste test er i dag, nederste er for to dager siden. Det er litt stigning i hvert fall :)
Vis vedlegget 372279

Så utrolig koselig ❤
Håper denne spiren holder seg der helt til termin! Skal du ta flere blodprøver?
 
4+2
Hadde grøtfest med jentegjengen i går og fortalte nyhetene. Var veldig usikker på om jeg skulle si noe eller ikke, siden jeg er såpass usikker på om dette går veien eller ikke, men landet på at de uansett får vite om det hvis det går skeis og da er det hyggelig å ha tatt de med på oppturen først. Føltes faktisk skikkelig fint å si det og kunne prate med dem om alle tankene som surret i hodet mitt om dagen. Er jo to andre i gjengen som er gravide også, hun ene er seks uker foran meg og hun andre er tre uker foran meg i løypa.

Har en dårlig magefølelse fremdeles på at hCG slo sent ut og stiger sakte. Syns dagens test har vært ganske lik slik testene har vært de tre siste dagene. hCG på 52 i går var heller ikle veldig mye å skryte av, men hvis man tenker at den var rundt 10 på fredag, så blir det jo 20 på søndag, 40 på tirsdag og bør være 80 i dag. Så da er ikke 50 så langt unna. Men steg bare så himla mye raskere sist. Må også prøve å tenke at det jeg mistet i kjemisk 4+2 sist, så var testen nesten helt negativ igjen. Så prøver som dere sikkert leser å holde meg optimistisk, men syns jeg må unnskylde mye av utviklingen.

Dagens test:

2627D305-61A1-4AC1-A4AC-4CAD6477DC80.jpeg


Det positive er at hvilepulsen i hvert fall er veldig fin:

03D718A9-A798-4FFF-9883-5148C6A48B47.jpeg


Sikkert nervene mine som holder den høy. Haha.

Legger ved morgentestene fra de fire siste dagene (øverste er mandag, nederste er fra i dag):
E36D36CE-C3DD-40CA-BF67-6EB2BDD387BD.jpeg
 
Last edited:
Dagens andre oppdatering:

Blir helt sprø av denne ventingen. Klarer ikke å bli kvitt den dårlige magefølelsen og føler meg helt crazy. Skjønner ikke hvorfor det føles så krise om jeg skulle mistet heller, får vel skylde på hormonene og at jeg innså hvor mye jeg egentlig ønsket det når jeg først ble gravid.

Tok en test kl. 10 i går og i dag, og der var jeg faktisk fornøyd med stigningen (øverste test i går, nederste i dag). Skal sies at dagens test var en gratis test jeg fikk med etter å ha bestilt to nye digitale, så den kom i posten i dag er fra en annen batch. Men valgte likevel å tenke litt positivt igjen.

6B2E8509-1C54-4B36-B9B5-0A51C0A757A9.jpeg


Men, det er alltid et men her føler jeg, så fikk jeg plutselig to timer etterpå ganske vondt i magen. Føler det er mye vondere nå enn sist da jeg ble gravid. Løp på do to ganger med diaré (sorry too much information). Prøver å tenke at det er et positivt tegn fordi mamma løp mye på do da hun var gravid med broren min. Men så gjør det liksom litt ekstra vondt der nede, og føler ikke det er så bra. Det blir virkelig noen lange dager fremover og jeg er veldig spent på blodprøven i morgen.

En liten del av meg er også litt redd for svangerskap utenfor livmoren. Fordi jeg blødde ved et dobesøk, hCG stiger sakte (syns jeg) og det gjør litt mer vondt enn forrige graviditet. Hvis det er god nok stigning på blodprøven i morgen, vurderer jeg å prøve å flytte ultralydtimen litt tidligere så jeg kan få bekreftet svangerskap i livmoren. Noen som har erfaring med exu?
 
Hmm vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg forstår bekymringene dine, jeg er jo en type som bekymrer seg selv, så full forståelse.
Kanskje det vil hjelpe deg å ta en ultralyd som du sier selv om det er tidlig. Om ikke annet så kan de jo bekrefte at det er i livmoren som du sier.
 
4+3

Syns faktisk jeg ser litt stigning på dagens test mot de andre. Likevel litt usikker på om det kan gå veien siden testen ikke er enda sterkere. Men det får jeg vel kanskje litt svar på når jeg skal ta blodprøve etterpå. Hvis hCG var 52 sist, så håper jeg jo den er rundt 100 i dag. Og den forskjellen er kanskje ikke så lett å se på tester uansett? Går jo plutselig fort med tallene nå som 100 og 200 osv. skal doble seg. Så krysser fingrene for at det bare er litt stille før stormen.

Fikk en del magesmerter i går etter lunsj. Litt vondere enn murringene jeg hadde i uke 4 da jeg var gravid. Tenkte at nå begynner spontanaborten, men smertene forsvant litt på kvelden og kom og gikk litt. Ikke noe blod enda heller. Så klamrer meg til håpet noen timer til ❤️ Hvilepulsen er lik som i går.

Andre symptomer:
  • Økt utflod (skummelt, tror jo alltid det er blod som renner)
  • Dårlig matlyst (gått ned 1 kg på en uke)
  • Litt annerledes smak i munnen
  • Murringer og strekkinger i livmor
Legger ved dagens test og en sammenligning mot gårsdagens test. Øverste fra i dag, nederste fra i går:

C37AF885-A804-4BEF-8A3F-7015209F684D.jpeg
 
Håper det går bra for deg! ❤️
Jeg hadde mye menssmerter og krampetak fra første ukene i første graviditeten. Sprang på do som en tulling fordi jeg trodde mensen kom hver gang :p
 
Ville bare titte innom her også, jeg har vært dårlig på å lese dagbøker. Men så husker jeg deg fra termingruppa august 2020. Håper så inderlig at spiren din nå sitter og at du kan ønske velkommen et lite nurk i august 2022:Heartred
 
Ville bare titte innom her også, jeg har vært dårlig på å lese dagbøker. Men så husker jeg deg fra termingruppa august 2020. Håper så inderlig at spiren din nå sitter og at du kan ønske velkommen et lite nurk i august 2022:Heartred
Tusen takk - så hyggelig at du titter innom. Håper med deg ❤️ Har dere begynt å prøve på neste?


Det var jo en veldig tydelig økning fra i går! :)
Takk for innspill. Syns testen tatt nå kl. 10 hadde en økning fra i går også. Og særlig hvis jeg sammenligner med onsdag. Så håper hCG i blodprøven viser økning også og at den er stor nok. Venter spent på svar nå.


Håper det går bra for deg! ❤️
Jeg hadde mye menssmerter og krampetak fra første ukene i første graviditeten. Sprang på do som en tulling fordi jeg trodde mensen kom hver gang :p
Godt å høre om flere med samme erfaringer. Heldigvis bare vanlig strekking i livmor i dag. Så håper det var helt ufarlig ❤️ Følger spent med på deg nå, og håper spiren sitter på nytt med en gang. Jeg ble gravid rett etter en kjemisk sist. Håper du er like heldig ❤️
 
Fikk svar på blodprøven nå. HCG har kun steget til 72. Ikke hørt noe fra legen, men er redd for at det er altfor lite siden det vel burde ha doblet seg…

Edit: sendte melding til legen og ringte Medicus. Medicus skal i hvert fall ringe meg i løpet av dagen.
 
Last edited:
Fikk snakket med Medicus som fulgte meg opp nå siden jeg tok letrozol hos dem. De mente dessverre at det ikke så veldig positivt ut, men at rarere ting har skjedd (en fin måte å si at det er bittelitt håp). Fikk ny rekvisisjon til å ta ny blodprøve på mandag og beskjed om å dra til legevakten hvis jeg fikk magevondt. De var også litt redde for at det kunne være en exu.
 
Ånei så kjedelige nyheter… :sorry:
 
Ånei… :sorry: det var veldig trist å lese.. stor klem
 
Kunne de ikke henvise deg til ultralyd eller noe?
Det er nok for tidlig å se noe 4+4. Har time 22. desember som jeg har fått via fastlegen min. Tenkte kanskje å flytte den til så tidlig det er mulig å se noe hvis hCG fremdeles stiger i neste uke. Har hatt en magefølelse på exu fra tidlig av, håper ikke jeg har rett da ❤️
 
Det er nok for tidlig å se noe 4+4. Har time 22. desember som jeg har fått via fastlegen min. Tenkte kanskje å flytte den til så tidlig det er mulig å se noe hvis hCG fremdeles stiger i neste uke. Har hatt en magefølelse på exu fra tidlig av, håper ikke jeg har rett da ❤️
Huff håper virkelig også ikke at du har rett ❤
 
Tusen takk - så hyggelig at du titter innom. Håper med deg ❤️ Har dere begynt å prøve på neste?

Ja, vi har begynt å prøve igjen. Men veien har vært tung så langt. Startet i dag på dagbok " the road from 3 to 4", for å dele litt av reisen.
 
Hvordan går det med deg idag? ❤️ Tatt flere tester? Smerter eller andre symptomer på SA eller exu? :sorry:
 
Hvordan går det med deg idag? ❤️ Tatt flere tester? Smerter eller andre symptomer på SA eller exu? :sorry:
Takk som spør og lykke til med DPO-land :)

Fremdeles samme som i går. Følte testen i dag tidlig var ganske lik eller bittelitt svakere enn i går. Tok også en av de fra Amazon som jeg syns har vært så dårlige til lunsj, og den var plutselig veldig mye sterkere. Så veldig forvirret, men har fremdeles en sterkere følelse av at det ikke går. Ingen symptomer på SA eller noe annet. Kjenner fremdeles litt strekking på høyre side, men det er alt ❤️

Dagens test ligger vedlagt ☺️
 

Vedlegg

  • 2839BA89-2DD3-42F1-9619-1BC4722C8575.jpeg
    2839BA89-2DD3-42F1-9619-1BC4722C8575.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 70
Back
Topp